תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

"הקורונה גורמת למוכרים לחוצים לממש נכסים. אנחנו קונים אותם בהנחה"

איציק גדרון, יו"ר וועדת ההשקעות של פרופימקס, הפועלת בתחום השקעות הנדל"ן הגלובליות כבר כרבע מאה, מספר על הזדמנויות ההשקעה שנוצרות בעקבות משבר הקורונה • עוד הוא מסביר כיצד העסקאות מגיעות אל שולחן הוועדה ומגלה מדוע היא לא שינתה את התנהלותה למרות המשבר הנוכחי

מהשקעותיה של פרופימקס / צילום:  Profimex
מהשקעותיה של פרופימקס / צילום: Profimex

הכתבה בשיתוף פרופימקס

משבר הקורונה שזעזע ענפים רבים במשק, שינה גם את תפריט ההשקעות בנדל"ן. ברור למשל כי התיאבון להשקעה בחנויות הפועלות במודל "המוזר" למדי - חללים בנויים מבלוקים וזכוכית שהקונים ממש נכנסים אליהם - נעלם כמעט לגמרי עם פרוץ המגפה. גם בנייני משרדים במרכזי הערים נדמו לדינוזאורים רגע לאחר פגיעת מטאור בכדור הארץ. מצד שני, אומר איציק גדרון, יו"ר ועדת ההשקעות של פרופימקס, הפועלת בשוק הנדל"ן העולמי מזה רבע מאה: האנושות לא באמת הפסיקה להתקיים, אלא רק שינתה את דפוסי התנהלותה. התוצאה: מנהלי ההשקעות נדרשים לצאת מאזור הנוחות שאפיין את עבודתם בתקופת השגשוג הארוכה ביותר בכלכלה העולמית שהסתיימה עם פרוץ המשבר; עליהם לגבש תפיסה חדשה, ובעזרת מבט רענן לזהות אילו תחומים עתידים לצמוח, כלומר היכן ההזדמנויות, ובעיקר באיזה מחיר ההזדמנויות הללו הופכות משתלמות.

לפרטים בנוגע להצטרפות לקרן הנדל"ן המשקיעה בהזדמנויות משבר הקורונה או לתיאום פגישת היכרות, לחצו כאן>>

מי שאחראית לכך בפרופימקס היא ועדת ההשקעות, המונה שישה חברים. ההזדמנויות מגיעות לשולחן הוועדה על ידי שותפיה האסטרטגיים של פרופימקס בעולם. בראש הוועדה עומד, כאמור, גדרון, לשעבר בכיר בזרוע נדל"ן חו"ל של קבוצת תשובה. הוא עצמו החל להשקיע באופן פרטי באמצעות פרופימקס כבר משנת 2002. לאחר עשור בו היה אחד מרבים שהשקיעו עם החברה, ראה כי טוב ונענה להזמנתו של אלחנן רוזנהיים, מייסד ומנכ"ל פרופימקס, להצטרף אליה, ומונה ליו"ר ועדת ההשקעות כחלק מתפקידיו.

לדברי גדרון הוועדה לא שינתה את דרך עבודתה בתקופת הקורונה שכן נהלי קבלת ההחלטות גובשו לאחר המשבר הפיננסי הגלובלי (GFC) של 2008: "בזכות השינויים שנקטנו מאז, הוועדה פועלת עם הגנות שמאפשרות לה לתפקד גם בתקופת משבר כמו זה הנוכחי. כך למשל, הוועדה מאשרת השקעות פה אחד בלבד. מספיק שחבר אחד מרגיש לא בטוח לגבי עסקה - והיא לא תצא לפועל. כמו כן, כהגנה נוספת, למנכ"ל החברה שמורה זכות וטו על החלטת השקעה, אם כי לא להפך - אין באפשרותו להחליט על השקעה במידה והוועדה לא אישרה אותה". גדרון מדגיש כי חברי הוועדה משקיעים מכספם בכל השקעה, כהוכחה לענייניות ולמקצועיות שלהם ולהעדר שיקולים זרים.

בפרופימקס מנגישים למשקיעים את העסקאות שמאושרות בוועדה באמצעות קרן מיוחדת וחדשה העוסקת בניצול הזדמנויות שנוצרו בעידן הקורונה, בארה"ב ובמערב אירופה. הקרן כבר ביצעה מספר השקעות ולדברי גדרון הדבר התאפשר לאחר שבחודשים האחרונים חלו שינויים בסוג ובהיקף ההשקעות שהגיעו לשולחן הוועדה: "אחרי מספר חודשים של האטה מסוימת אנחנו נחשפים לזרם לא קטן של עסקאות מעניינות מסקטורי נדל"ן שונים. חלקן בגלל מוכרים שנלחצים ונאלצים לממש נכסים. אנחנו בודקים היטב מה קרה לנכס בעידן הקורונה; אם הוא תפקד היטב ואם המחיר מאוד אטרקטיבי ובסקטור המתאים, הוא יגיע לוועדה לבחינה".

כך למשל, הוא מספר על פרויקט קמעונאי בבריטניה של חנויות להן מחסנים במודל הפעלה הכולל איסוף עצמי של מוצרים שהוזמנו באינטרנט: "הנכס הזה הוצע לנו באפריל במחיר גבוה שלדעתנו לא הצדיק את ההשקעה ולכן פסלנו אותו. הוא חזר לשולחננו אחרי מספר חודשים עם מחיר נמוך משמעותית. לנכס יש היסטוריית שכירויות טובה, כלומר הוא תיפקד היטב גם בעידן הקורונה. הוועדה אישרה את ההשקעה כי היא גילמה 'דיסקאונט קורונה' שאנו מאמינים שייתן למשקיעים תזרים טוב ושוטף כמו גם רווחים נוספים בעת המימוש".

משקיעים כשירים, לקבלת הזמנה לוובינר הבא שלנו וקבלת הצעות השקעה יעודיות, מלאו הצהרה זו>>

לכתבות נוספות של פרופימקס הקליקו>>

צרו איתנו קשר *5988