צילום: Shutterstock

הכירו את הקרן שמשקיעה בחברות טכנולוגיה בשלב ה-Pre-IPO

סביבת הריבית האפסית ששוררת כיום מאלצת את המשקיעים לחפש אלטרנטיבות באפיקי השקעה שאינם בשוק הסחיר

אם עד לפני הקורונה שררה תחושה שצפויות עליות ריביות באופק הקרוב, הרי שהמגפה שינתה את התוכניות, בין היתר לאור האבטלה הגבוהה והאינפלציה שאיננה מצליחה להתרומם, ונכון לעכשיו נראה שאין לצפות לעליות ריבית בתקופה הקרובה.

סביבת הריבית האפסית ששוררת כיום מאלצת את המשקיעים לחפש אלטרנטיבות באפיקי השקעה שאינם בשוק הסחיר. עולם ההשקעות האלטרנטיביות כולל מגוון רב של אפיקי השקעה, החל מקרנות השקעה פרטיות (מקרנות הון סיכון ועד לקרנות תשתיות), השקעות בנדל"ן ובאשראי, ועד להשקעה באופן ישיר בחברות פרטיות.

ואכן, בשנים האחרונות ההשקעות האלטרנטיביות תופסות תאוצה. לדברי דור מרקוביץ רוט, מנכ"ל מור קרנות השקעה פרטיות, גופים מוסדיים החלו להקצות אחוז שהולך וגדל מתיק ההשקעות המנוהל לאפיק האלטרנטיבי. "מגמה זו בראש ובראשונה היא הזדמנות לגיוון פורטפוליו הנכסים, וכן למיתון התנודתיות של תיק ההשקעות, בין היתר מאחר ולנכסים שאינם סחירים קיימת קורלציה נמוכה, אם בכלל, לשוק הסחיר. כמו כן, בשוק הלא סחיר קיימות הזדמנויות השקעה שלעיתים רבות קשה למצוא בשוק הסחיר. האתגר הוא לסנן את הזדמנויות ההשקעה הטובות ביותר מתוך שפע ההזדמנויות שמגיעות לפתחנו מידי יום".

כך לדוגמה, מסביר מרקוביץ רוט, כי השקעה בחברת טכנולוגיה בשלב שהיא עודנה חברה פרטית, וטרם הנפקת מניות לציבור, עשויה להיות אטרקטיבית יותר ועם תמחור נמוך באופן יחסי. "כמובן שהערכת השקעה בחברה פרטית דורשת מומחיות ומקצועיות ייחודית, שכן בשונה מחברות ציבוריות שמפרסמות מידע באופן שוטף, בחברות פרטיות המידע מוגבל ואינו נגיש לכל דורש. כמו כן, יציאה מאותה השקעה עשויה להיות מלווה בקושי רב. האתגר הוא לאתר את אותן חברות בשלבים שלפני ההנפקה לציבור, ולהשקיע בהן בתמחור של חברה פרטית ולא ציבורית", הוא אומר מוסיף..

במור בית השקעות מציינים כי מידי יום מגיעות אליהם הזדמנויות השקעה רבות, והחלטות ההשקעה מתקבלות על בסיס מחקר ואנליזה עמוקים המבוצעים על ידי מחלקת המחקר הכוללת אנליסטים בעלי מומחיות ספציפית בענפים השונים. כך למשל, הוקם צוות השקעות ייעודי הכולל אנליסטים ומנהלי השקעות בעלי מומחיות ייחודית בהשקעה בחברות טכנולוגיה פרטיות, בשלבים שלפני הפיכתן לחברות ציבורית. באופן זה, בוצעו בשנה האחרונה השקעות רבות בחברות פרטיות, שחלקן כבר הנפיקו את מניותיהן לציבור והחלו להיסחר בבורסה.

למשקיעים כשירים בלבד

השקעות אלטרנטיביות במכשירי השקעה שאינם סחירים בדרך כלל אינן נגישות למשקיע הפרטי. על מנת לקבל גישה לאותן עסקאות, לרוב תידרשנה מהמשקיע הצהרת כשירות (כלומר, משקיעים שעומדים בהגדרת התוספת הראשונה לחוק ניירות ).

קרן MORE Co-Invest שהוקמה על ידי מור השקעות בשלהי שנה שעברה, פותחת בפני משקיעים כשירים הזדמנות להשקיע לצד מור בית השקעות באותן עסקאות שמבוצעות באופן שוטף ובחברות טכנולוגיה בפרט, תוך שימוש בידע, במומחיות ובניסיון הקיים בבית ההשקעות. הקרן מתמקדת בהשקעה בסבבי גיוס מתקדמים (שלבי ה- Growth וה-Late stage), באותן חברות שהוכיחו את היתכנות המוצר ונמצאות על המסלול לקראת הנפקה לציבור. בכך, תמהיל הסיכון-סיכוי שונה באופן מהותי מהשקעה בחברות סטארט-אפ בשלביהן הראשונים.

לסיכום, שנת 2020 המחישה את הצורך בחדשנות וסיפקה תמיכה חזקה לחברות טכנולוגיה. נראה כי שנת 2021 ממשיכה את אותה המגמה. העובדה שטכנולוגיה וחדשנות מניעים את חיינו, את העסקים ואת הכלכלה, מביאה ליצירת הזדמנויות השקעה מגוונות ואטרקטיביות.

לפרטים נוספים על More Co-Invest מוזמנים לפנות אלינו בתיבת המייל morefirst@more.co.il.

* יובהר כי אין לראות באמור בכתבה משום ניתוח מלא של כלל הנושאים המאוזכרים בה ואין בה כדי להחליף את שיקול הדעת העצמאי של הקורא. אין באמור כדי להוות תחליף לייעוץ השקעות בידי יועץ השקעות בעל רישיון עפ"י דין המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין לראות בכתבה זו משום שיווק פנסיוני / שיווק השקעות או הצעה או הזמנה לשיווק כאמור. מור בית השקעות וחברות מקבוצת מור מחזיקות ו/או עשויות להחזיק ו/או למכור / לקנות במסגרת פעילותן השוטפת, ניירות ערך ו/או נכסים פיננסים של החברות המוזכרות בכתבה או תאגידים קשורים אליהן, והיא עשויה לקיים קשרים עסקיים נרחבים ומגוונים עמם, למועד מסמך זה ו/או במועדים אחרים, הכל כמפורט לעיל ובין היתר משום כך ולאור האמור לעיל עשוי להיות למור בית השקעות, החברות הנמנות על קבוצת מור ו/או נושאי המשרה שלה ו/או מנהליה ו/או עובדיה ו/או מי מטעמה עניין אישי בנכסים ו/או בחברות ו/או בניירות הערך המוזכרים בכתבה. אין בתשואות העבר כדי להבטיח תשואות דומות בעתיד.

** פרסום זה נועד למטרות שיווקיות בלבד, ואין בו משום יעוץ ו/או הצעה ו/או הזמנה לבצע השקעה כלשהי ו/או משום תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם .

כתבות נוספות

ההרשמה הסתיימה

תקנון
X

שיתוף

סגירה