תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

מתחם אשכול ברובע שדה דב מתקדם - "עם קבלת היתרי בנייה המחירים יעלו משמעותית"

״בעקבות פרסום תוצאות המכרז הראשון בגוש הגדול, בסמוך לשדה דב, אשר קבע סכום שיא של 3.8 מיליון שקל (כולל מע"מ) לזכות לדירה בקרקע, המחירים מתחילים לטפס", אומרת רינה צלליכין, מנכ׳׳לית חברת ריף נדל׳׳ן, המשווקת קרקעות במתחם שדה דב לצרכן סופי

מתחם אשכול ברובע שדה דב, מקור: רשות מקרקעי ישראל / הדמיה: באדיבות ריף נדל"ן
מתחם אשכול ברובע שדה דב, מקור: רשות מקרקעי ישראל / הדמיה: באדיבות ריף נדל"ן

הכתבה מטעם ריף נדל"ן

רובע שדה דב תופס בשנים האחרונות כותרות בכל מדורי הנדל"ן. לא רק עקב העובדה שמדובר על אחת מעתודות הקרקע הגדולות והיחידות שנותרו בצפון תל אביב, אלא גם בשל המחירים המאמירים באזור בעל המיקום האטרקטיבי לרבים, הקרבה לחופי תל אביב מחד ולשכונות הצפוניות מאידך. על ההתקדמות התכנונית באזור תעיד העובדה שלא מכבר החליטה הותמ"ל לתת תוקף לתוכנית מתחם אשכול. על פי התוכנית המאושרת יכלול מתחם אשכול, אחד משלושת המתחמים שייבנו ברובע והדרומי שבהם, 4884 יחידות דיור, כ-192,000 מ"ר שטחי מסחר ותעסוקה וכ-30 אלף מ"ר שטחי מלונאות.

"במסגרת תוכנית הבנייה בשדה דב יוקמו כ-17 אלף יחידות דיור בשכונה שצפויה להיבנות בסטנדרטים גבוהים, שמזכירים שכונות יוקרה הנמצאות על קו החוף בפלורידה, ארה"ב", אומרת רינה צלליכין, מנכ׳׳לית חברת ריף נדל"ן. "הרובע נמצא בסמוך לקו הירוק של הרכבת הקלה, העתיד לעבור לאורך רחוב אבן גבירול״.

היא מוסיפה כי ״ניתן לראות כי כל גורמי התכנון מתכננים כל פרט ופרט בתוכנית בחשיבה מראש ובמהירות וזה ניכר בהתקדמות שעובר המתחם בזמן כל כך קצר״.

עוד היא מציינת כי מאחר ועיריית תל אביב עשויה לדון שוב במנגנוני האיזון וחלוקת הזכויות במתחם 1 בתוכנית תא 3700 לצפון מערב העיר - ביצועה של זו עלול להתעכב; ו"הדבר מציב את תוכנית רובע שדה דב בחוד החנית של תכנוני העירייה לרצועות החוף".

משפחת צלליכין בעלת חברת ריף נדל"ן נמנית על אחת המשפחות הוותיקות ביותר בתחום שיווק הקרקעות בישראל. היא אחת מ-12 משפחות הבילויים אשר בנו את העיר ראשון לציון. אבי השושלת, יהודה אידל צלליכין, היה מן הראשונים שקיבלו עליהם את הנתינות הטורקית ואדמות רבות נקנו על שמו בשל נתינותו. למשל, אדמות בן שמן, רוחמה, נחלת יהודה ועוד. נוסף על כך, מאחר שקנה לעצמו שם של מומחה באבחון טיב הקרקע, שאלו רבים בעצתו לפני שרכשו אדמה.

מתחם אשכול ברובע שדה דב, מקור: רשות מקרקעי ישראל / הדמיה: באדיבות ריף נדל"ן
 מתחם אשכול ברובע שדה דב, מקור: רשות מקרקעי ישראל / הדמיה: באדיבות ריף נדל"ן

ב-109 השנים האחרונות המשפחה הפשירה ומכרה קרקעות ליזמים בלבד ולא לצרכן סופי. בשנים האחרונות, היא החליטה כעיקרון אסטרטגי להפוך את הצרכנים הסופיים ליזמים בעצמם - ומשווקת עבורם פרויקטים יוקרתיים בלבד; כאלו שלדברי צלליכין: "רק חברה עם ניסיון ומוניטין של מעל ל-100 שנה בשוק יודעת לזהות ולאתר והתמקדות החברה ברצועת החוף מעידה על כך".

היא מוסיפה כי נכון להיום ריף נדל"ן מציעה יחידות קרקע ברובע שדה דב לרוכשים פרטיים בסכום של כ-1.3 מיליון שקל לרבע דונם היסטורי. לדבריה, "הרוכשים אשר השכילו להקדים ולקנות את יחידות הקרקע מהחברה התבקשו לאחרונה על ידי המדינה לשלם שוברי היטל השבחה. הדבר מעיד יותר מכל על התקדמות התכנון. יתר על כן, על פי גורמי המקצוע עם קבלת היתרי הבנייה במקום שווי דונם ברובע יעלה משמעותית ויעמוד על 10 מיליון שקל, את החשבון כמה יהיה שווה רבע דונם אפשר לעשות לבד", היא מחדדת.

צלליכין גם מפנה את תשומת הלב למכרז קבלנים שנערך ב"גוש הגדול" בסמוך לשדה דב. במסגרת זו שילמה שותפות של רמי שבירו וחן ואיתי גינדי 469 מיליון שקל (כולל מע"מ) על קרקע של 4.7 דונם, עליה קיימות זכויות ל-92 דירות ושטחי מסחר שחלקם ניתנים להמרה למגורים (לסה"כ של כ-110-120 יחידות דיור), כך שלדבריה מחיר לכל זכות שם יעמוד על כ-3.8 מיליון שקל (כולל מע"מ) לערך והדבר ישפיע גם על מחירי הזכות לקרקע בשדה דב, שיחלו לטפס".

"בשדה דב עצמו מחירי הדירות יתחילו ב-6 מיליון שקל ואף יותר. מעבר למיקומו, האזור ייחודי ביתרונותיו שכן חוק החופים (חוק שמכוחו אסור לבנות בתוך קו 300 המטרים מהחוף) לא חל עליו", היא מוסיפה.

מתחם אשכול ברובע שדה דב, מקור: רשות מקרקעי ישראל / הדמיה: באדיבות ריף נדל"ן
 מתחם אשכול ברובע שדה דב, מקור: רשות מקרקעי ישראל / הדמיה: באדיבות ריף נדל"ן

מצד אחד החוף התל אביבי, מצד שני השכונות הצפוניות היוקרתיות של העיר

מי שבמשותף עם ריף נדל"ן עומד בחזית העסקאות בשטח הקרקע המבוקש הוא עו"ד יוסי מוסרי, שותף מייסד בפירמת עורכי הדין מוסרי-חביב ושות׳. לדבריו, "תוכנית שדה דב היא התוכנית הדרומית ביותר בקו החוף של תל אביב והיא נמצאת בסטטוס של תוכנית מאושרת. בשנים הקרובות הפוקוס המרכזי של ועדת התכנון של תל אביב יהיה על ניצול ובניית 17 אלף יחידות הדיור שאושרו בשדה דב. למעשה, כפי שרינה ציינה, העירייה עשויה להמתין עם התוכניות הצפוניות יותר באזור, כשתוכנית שדה דב, ככל הנראה תצא לפועל לפניהן".

מה הסטטוס של התוכנית כרגע?

"התוכנית עבור מתחם אשכול, המהווה כשליש משטח שדה דב, כבר אושרה ופורסמו מכרזים למגרשים. רובע שדה דב יכלול כידוע עוד שני מתחמים שהתוכניות המפורטות להקמתם יופקדו ככל הנראה ממש בתקופה הקרובה. עם הפקדתן יושלם אישור התוכנית הכולל - ואפשר יהיה להתחיל בהתארגנות לקראת התחלת בנייה עם השלמות הפיתוח והתשתיות שהמדינה אמונה עליהן. להערכתי, גם הפיתוח יעשה באופן מואץ, כולל קו הרכבת הקלה וסלילתו של המשך רחוב אבן גבירול".

"מדובר", מסכם מוסרי, "באחת מתוכניות הבנייה המושקעות ביותר שיזמה מדינת ישראל ובעתודת קרקע אטרקטיבית, שכן היא צמודה מצידה האחד לנמל תל אביב ולצפון הישן ומצידה השני לשכונות החדשות של צפון תל אביב. כך שההערכה היא ששוויין של הקרקעות יעלה על שווי הקרקעות הנמכרות כיום בגוש הגדול, שגם כך הולך וצומח".

ריף נדל"ן משווקת זכות ליחידה במתחם שדה דב, לפרטים הקליקו כאן>>