תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

"אין כסף קל בשוק ההון - צריך חינוך וידע כדי להצליח בו"

אלון קריאף, מנכ"ל משותף בחברת ביג שוט המציעה הכשרות במסחר בשוק ההון, אומר כי 2021, על התיקונים והמימושים שחווה השוק האמריקאי, מדגימה את הצורך בלימוד של התחום לפני כניסה אליו: "מי שנכנס לשוק בזמן הקורונה הרוויח, אבל כיום מניות שכיכבו בעת המגפה, נמצאות ברמה של 50%–60 פחות מהשיא שלהן" • בראיון עימו הוא מסביר כיצד ניתן לספק לסוחרים מתחילים רשת ביטחון במסחר, קהילה פעילה ואנשי מקצוע תומכים

מסחר בשוק ההון, דרוש ידע מוקדם לפני שקופצים למים / צילום: Shutterstock, GaudiLab
מסחר בשוק ההון, דרוש ידע מוקדם לפני שקופצים למים / צילום: Shutterstock, GaudiLab

הכתבה בשיתוף "ביג שוט"

דווקא בשנת הקורונה, שנת 2020 המאתגרת, שוק ההון הציע הזדמנויות בשפע למשקיעים. נראה כי ב-2021 התסריט שונה מזו של קודמתה, עם התנהלות מורכבת הרבה יותר - בטח ובטח במגרש של הגדולים, בוול סטריט. המדדים אמנם המשיכו לשבור שיאים, אבל חלק מ"מניות החלום" של 2020 - אלו שהעליות בערכן לא נתמכות בתוצאות - ירדו בעשרות אחוזים, אומר אלון קריאף, מייסד ומנכ"ל שותף של חברת ביג שוט, המציעה הכשרות שונות במסחר בשוק ההון האמריקאי. השנה הנוכחית, לדבריו, מזכירה לכולנו: אפשר להרוויח בשוק ההון, אבל צריך לדעת איך לעשות זאת. וזה אף פעם לא פשוט.

"מיד לאחר שפרצה הקורונה השוק האמריקאי חווה ירידות חדות מאוד, וזו הייתה הזדמנות גדולה להרבה מאוד משקיעים, מי שנכנס באותה עת הרוויח", מסביר קריאף. "השוק החל לעלות לאחר זמן קצר ולא עצר במשך תקופה - היו חברות רבות שהמניות שלהן 'קפצו' מעלה, כמו וויקס, זום ובהמשך פייזר למשל ועוד. ראינו התפוצצות של מאות אחוזים, וכך זה המשיך, פחות או יותר עד חודש מרץ השנה. כמעט כל מניה בשוק האמריקאי עלתה בצורה יפה מאוד.

"אבל, ממרץ 21, אפשר לראות שעברנו למימושים ולתיקונים: פייסבוק, אמזון, אפל, גוגל, נטפליקס ודומותיהן אומנם מושכות את המדדים כלפי מעלה, אך המניות שכיכבו בקורונה למשל - הן היום ברמה של 50%-60 פחות מהשיא שלהן. אז אולי למשך שנה אחת היה קל יחסית להרוויח, אבל השנה הנוכחית מבהירה: כדי לנצח את השוק הזה צריך תוכנית עבודה מסודרת ואסטרטגיית ניהול סיכונים", מוסיף קריאף.

אם כן, מסחר בשוק ההון הוא לא עניין של מה בכך - אבל כפי שרבים בוודאי יגידו, היום אפשר ללמוד את התחום בכל מקום. למעשה, יש הטוענים כי לא צריך אפילו קורס מסודר: אפשר למצוא אינספור הדרכות באינטרנט, באנגלית, בעברית או בכל שפה אחרת, וללמוד באופן עצמאי כיצד לסחור ולנהל השקעות בשוק ההון. אלא שזה ממש לא מספיק כדי להשיא תשואה בשוק ולהצליח בו, לדברי קריאף.

אלון קריאף, מנכ''ל משותף בחדר המסחר של ביג שוט / צילום: יאיר סיגרון
 אלון קריאף, מנכ''ל משותף בחדר המסחר של ביג שוט / צילום: יאיר סיגרון

"קח לדוגמה את מניית גיימסטופ, ופורום וול סטריט בטס ברדיט: בעקבות נסיקת המניה, רבים פנו אלינו בציפייה לעשיית רווח של מאות אחוזים. אבל אין כסף קל בשוק ההון", הוא מבהיר. "מי שמצליח בתחום הזה הוא אדם שיודע ומכיר אותו, בעל ניסיון בהשקעות. יש הרבה מאוד כסף בשוק ההון, אבל, כפי שאני חוזר ומדגיש צריך לדעת איך ניתן להרוויח אותו. זה שוק מסוכן מאוד אם לא מכירים אותו לעומק".

לפרטים על הכשרות הנוסטרו של ביג שוט - הקליקו כאן>>

מזל של מתחילים שיכול להיגמר ברע

במקרים רבים מסביר קריאף מעורב כאן מה שנקרא 'מזל של מתחילים': אדם פותח תיק השקעות עצמאי, קונה ניירות ערך לפי שמועות ושברי המלצות, והולך לו טוב. הוא מתחיל להרוויח, ובטוח שפיצח את הקוד. בראותו כן הוא משקיע עוד ועוד, אלא שמהר מאוד הגלגל מסתובב והוא מתחיל להפסיד.

"גם אני חוויתי זאת על בשרי כסוחר בשוק ההון", הוא מספר, "הייתי צעיר וחשבתי שהבנתי את הסיפור. התחלתי טוב מאוד, אך בסופו של דבר הפסדתי הרבה מאוד כסף. זהו בדיוק העניין: כשמרוויחים הכול בסדר, אבל כשמתחילים להפסיד - והרגע הזה מגיע - סוחר ללא ניסיון, שנמצא לבדו בשוק ההון עמוס הסיכונים, לא יודע איך לפעול, לא מנהל נכון סיכונים ופועל בלי אסטרטגיה; זה מה שמפיל את רוב האנשים בסופו של דבר".

כאן נכנסת לתמונה הכשרת הנוסטרו של ביג שוט למסחר: חשבון נוסטרו בשוק ההון הוא למעשה תיק ההשקעות של החברה עצמה, כלומר התיק שבו היא מנהלת את כספיה שלה - ההון שלה - ומשקיעה אותם בשוק ההון. ביג שוט מציעה לסטודנטים אותם היא מכשירה לסחור בשוק ההון דרך חשבון הנוסטרו שלה. כך לדברי אנשי החברה המשקיע לא מסתכן, משום שהוא לא משקיע את כספו בשוק ההון, אלא עושה זאת באמצעות ההון של החברה, דרך תיק ההשקעות שלה. שני הצדדים, הסוחר, שנוטל חלק בהכשרה והחברה, מתחלקים ברווחים לאורך הדרך. כך, גם אם ההשקעה לא צלחה, האפקט עשוי להיות פחות דרמטי. "החלק של ההתנסות הוא אולי המרכיב הכי חשוב בהכשרה" מדגיש קריאף, "כמובן שהמטרה שלנו היא שהתלמידים שלנו ירוויחו כמה שיותר, אבל בסוף חשוב לנו יותר שהם ילמדו את הלקחים כך ש'בעולם האמיתי', כשיסחרו רק על ההון שלהם, הם לא יחזרו על אותן טעויות".

בנוסף, בביג שוט מבטיחים לעטוף את הסוחרים דרכם, כך שיקבלו ליווי צמוד של אנשי מקצוע מנוסים, יועצי השקעות מורשים שחיים ונושמים את התחום. הפעילות מתנהלת לצד עוד סטודנטים המשקיעים גם הם בחשבון הנוסטרו של החברה, ובהתאם לכללים ברורים שנקבעים כבר בתחילת הדרך, ומבטיחים השקעה המתחשבת ב'מצבי הרוח' האופייניים לשוק ההון.

אלון קריאף וגיא ברנד, ביג שוט / צילום: יאיר סיגרון
 אלון קריאף וגיא ברנד, ביג שוט / צילום: יאיר סיגרון

"הסטודנטים בהכשרות שלנו מתנהלים כקהילה סגורה, שבה כל אחד יכול להתייעץ עם השני ולשמוע את דעתו על מניה כזאת או אחרת, וכך מקבלים ראייה רוחבית על השוק; לצד זה, בכל יום עומד לרשותם חדר מסחר מיוחד שבו הם יכולים לשמוע ניתוח מפי יועץ השקעות, לשאול אותו שאלות ולהיוועץ עימו", אומר קריאף "וכאמור, "אנחנו מזמינים כל אחד מהסטודנטים שלנו להתחיל לסחור ולהתנסות על ההון שלנו. כל אחד מהם בונה תיק השקעות אישי משלו, מתוך תיק הנוסטרו שלנו, ומורשה לסחור כל עוד הוא אינו מפסיד את כרית הביטחון שעומדת על 10% מכלל הסכום ההתחלתי שאנו מספקים. לסוחרים מצטיינים אנו מציעים להמשיך איתנו במודל של חלוקת רווחים - זה Win-Win Situation, לשני הצדדים".

שמים מגבלות לסוחרים מתחילים

קריאף מסביר כי המודל המדובר, שקיים כבר כמעט שנתיים, מפרה מאוד את המשתתפים בהכשרות, ובעיקר מתפקד כמעין "אח גדול" ששומר על הסוחר ומלווה אותו כל הזמן. "חדר המסחר שלנו מפוקח על ידי בית ההשקעות "גולד", והסטודנטים שלנו מקבלים ניוזלטרים עם סקירות על השוק, שמכוונים אותם ומסייעים להם. בלי כל אלו קשה מאוד להצליח בשוק ההון כסוחר מתחיל".

על כך הוא מוסיף כי המסחר וההתנהלות של הסטודנטים במהלך הכשרת הנוסטרו של ביג שוט נעשים במסגרת הגבלות ברורות: "בתחילת הדרך הסטודנטים יכולים להשקיע 10,000 דולר, כשהחברה קובעת כמה אפשר להפסיד בכל עסקה, כמה עסקאות מותר לבצע בכל יום, באיזה סוג של חברות ומניות ניתן להשקיע וכדומה. כך בונים משמעת והרגלים בריאים אצל הסוחרים ובנוסף עם הכללים האלה קשה מאוד להפסיד את הכסף הראשוני המוענק לסטודנטים להשקעה", מסביר קריאף.

קריאף אף טוען כי ההשקעה הכספית משתלמת יותר בדרך זו. לדבריו, כאשר סוחר מתחיל, שעבר הכשרה בקורס רגיל או בעזרת סרטונים ברשת יוצא אל השוק לבדו, הוא עשוי להשקיע כבר בשלב ראשון עד עשרות אלפי שקלים. אולם מי שיעשה זאת דרך התוכנית של ביג שוט - הקרויה No Risk - יוציא סכומים נמוכים בהרבה: "בקורס רגיל אתה רוכש את ההשכלה, ולאחר מכן פותח חשבון מסחר עצמאי, וכבר בתחילת הדרך מקצה עבורו בין 3,000 ל־5,000 דולר", הוא מסביר. "בתוספת שכר הלימוד, זה יכול להגיע ל-30 אלף שקל - וזו עוד הערכה שמרנית. אצלנו, כדי לזכות באפשרות לסחור על תיק ההשקעות שלנו, נדרש הרבה פחות מזה והתמורה היא גבוהה. זו בעיני הדרך ללמוד את התחום כמו שצריך, לסחור בזמן אמת, עם כסף אמיתי, וגם ליהנות ממרווח טעות גדול, שמאפשר ללמוד את החוקים בשוק, אך עם רשת ביטחון. לדעתי, רק בדרך הזאת אפשר להבין באמת איך סוחר מנוסה וטוב צריך להתנהל".

לפרטים על הכשרות הנוסטרו של ביג שוט - הקליקו כאן>>

*פרסום זה נועד למטרות שיווקיות בלבד, ואין בו משום ייעוץ ו/או הצעה ו/או הזמנה לבצע השקעה כלשהי ו/או משום תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.

צרו איתנו קשר *5988