בשיתוף:
צילום: Shutterstock, Matej Kastelic

צילום: Shutterstock, Matej Kastelic

ביטוח רכבים היברידיים: חברת ביטוח טאץ' עם המדריך המלא

המודעות לנושא איכות הסביבה מובילה לעלייה בביקוש לביטוחים היברידיים. טאץ' ביטוח דיגיטלי מציעה מגוון פוליסות מותאמות אישית לרכבים היברידיים ועושה לכם סדר בבלגן.

הכתבה בשיתוף ביטוח בטאץ'

בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה ניכרת במודעות לנושאי איכות סביבה ואקולוגיה. שיח זה צובר תאוצה לאור משבר האקלים הנותן את אותותיו ברחבי הגלובוס ומחייב כל אחד ואחת מאיתנו לנקוט בפעולות אקטיביות למען הדורות הבאים.

גם ענף הרכב נרתם בעשור האחרון לתפיסה הסביבתית כחלק מהשינויים והתמורות הנדרשים, בדגש על הרכבים ההיברידיים והחשמליים אותם ניתן לראות יותר ויותר בכבישים.

ראוי להבהיר תחילה מהו ההבדל בין שני סוגי רכבים אלו. הרכבים ההיברידיים ורכבי פלאג-אין נטמעו בשוק מזה כעשור וכוללים למעשה שני מנועים גם יחד -מנוע חשמלי חכם המופעל במהלך עצירה מוחלטת של הרכב, בפקק תנועה למשל, או לחילופין במהלך נסיעה איטית, לרוב בדרכים עירוניות. לצידו פועל מנוע בנזין רגיל לכל דבר. השילוב בין השניים מאפשר אפוא חסכון באנרגיה ומתכתב עם חזון הדוגל בצמצום פליטת חומרים מזהמים וצריכה מופחתת של דלק.

רכבים חשמליים משקפים מצידם מהפכה אדירה בעולם הרכב. הם פועלים אך ורק באמצעות סוללה חשמלית ומהווים קרקע פורייה לקראת כניסתם העתידית של הרכבים האוטונומיים העתידיים. עם זאת, ביחס לשוק הישראלי עדיין מדובר על מספר מצומצם של רכבים, אך סביר להניח כי בעשור הקרוב גם אלו ילכו ויגדלו באופן ניכר.

כך או כך, ההבדל בין שני סוגי הרכבים המוזכרים נעוץ באפשרויות הטעינה שלהם. בעוד שברכבי פלאג-אין אפשר להטעין את הסוללה, אך להמשיך לנסוע גם כשהסוללה החשמלית מתרוקנת, בזכות מנוע הבנזין הטבוע בתוכו, הרי שהרכבים החשמליים חייבים להיות מוטענים, שכן אחרת הרכב יושבת מכל נסיעה.

ביטוח לרכב היברידי - מה זה אומר?

על רקע המגמה ההולכת וגוברת של רכישת רכבים היברידיים ו/או חשמליים, כמו גם הניסיון להימנע מפליטה של חומרים מזהמים מרכבי הבנזין, מציעות חברות הביטוח פוליסות מיוחדות המעניקות כיסויים נרחבים, כמו גם הוזלות משמעותיות לבעלי רכבים אלו.

פוליסות מסוג זה מתייחסות לשורה של תקלות או ליקויים שעשויים להתגלות ברכבים החדישים, לרבות פגיעה שעלולה להתרחש במהלך ההטענה החשמלית של רכב בעמדת הטעינה הייעודית או נזקי גוף חלילה.

כיסוי נוסף המוענק במסגרת ביטוח רכב היברידי (מתייחס אך ורק לרכב חשמלי) כולל מצב בו סוללת הרכב התרוקנה לחלוטין, והובילה לנעילת הגלגלים באופן הרמטי. בסיטואציה שכזו יזדקק ציבור הנהגים לשירות גרירה מיוחד המוצע כחלק מסל השירותים בפוליסה. בנוסף, לרכבים ההיברידיים והחשמליים אין לרוב גלגל רזרבי, עובדה שתצריך שירות גרר נוסף גם במקרה של תקר.

פוליסת ביטוח היברידי טומנת בחובה גם כיסוי ביטוחי לצד ג', שמקורו בתקלה שעלולה להתרחש במהלך הטענת הרכב החשמלי בעמדת טעינה, וזאת במקרה וכתוצאה משריפה או קצר חשמלי נגרם נזק עקיף לעוברי אורח או מבנים סמוכים (כיסוי זה ניתן לעיתים גם באמצעות פוליסות ביטוח נפרדות, כדוגמת ביטוח דירה).

בשנים האחרונות ערכו חברות הביטוח מספר מחקרים מעמיקים, בניסיון לאמוד על איכויות הנהיגה של הלקוחות המשתמשים ברכבים היברידיים או חשמליים, מתוכם עולה כי נהגים אלו הינם זהירים באופן משמעותי, ואף מעורבים פחות בתאונות דרכים. עוד נמצא כי מרבית הנהגים ברכבים אלו משתייכים לאוכלוסייה מבוגרת (45 ומעלה), שמטבעם מתאפיינים בנהיגה שקולה ואחראית יותר.

יתרון נוסף המוצע במסגרת פוליסת ביטוח היברידי כוללת עלויות של חלקי חילוף ואביזרים המותאמים לרכבים היברידיים או חשמליים, כאשר סך ההשתתפות העצמית לרוב הינו נמוך במיוחד.

ביטוח היברידי מציג: חיסכון הוא ניצחון

שימוש ברכב היברידי או חשמלי כאמור מתכתב עם הרצון לשמירה על איכות הסביבה וערכי קיימות בעולם בו אנו חיים.

גם בהיבט הכלכלי מדובר במעבר לאופציה תחבורתית חסכונית יותר, שכן חברות הרכבים השונות מציעות הנחות משמעותיות על מחירי רכבים היברידים או חשמליים, כמו גם על מיסי הרכישה (90% הפחתה לעומת 40% לרכבי בנזין), תעריפי הדלק שמצטמצמים (או נעלמים לחלוטין ברכבים מבוססי מנוע חשמלי) וכן על פוליסות ביטוח אטרקטיביות המהוות חלופה משתלמת וכזו שאינה מכבידה על כיסם של הלקוחות.

יתרה מכך, גם הרשויות המקומיות מעודדות רכישת רכבים היברידיים/חשמליים, ולשם כך מאפשרות בחלק מהמרחבים העירוניים חנייה ללא עלות בשטחים מוגדרים.

ביטוח רכב היברידי של "ביטוח בטאץ'"

כשכולם מעודדים מעבר לרכבים חסכוניים אנו מבינים שהביטוח, שהיה נהוג בעבר, שהוא כללי לכל סוגי הרכבים איננו יכול להיות אחיד לכולם, צריך להתאים את הביטוח הן לסוג הנהג אבל גם לסוג הרכב. חברת "ביטוח בטאץ'" שמה לה כמטרה לרשום דריסת רגל בתחום ביטוח הרכבים ההיברידיים, מתוך כוונה לסייע לציבור הנהגים עם כיסוי ביטוחי מקיף ככל הניתן, מתן שירות אישי, מחיר הוגן והכי חשוב ביטוח שמותאם בדיוק ללקוח.

''ביטוח בטאץ'' הינו ברוקר הביטוח האובייקטיבי הראשון בישראל הפועל כברוקר ביטוח דיגיטלי, שמטרתה להעניק לכם את הביטוח האישי המותאם והמדויק ביותר.

אנו מתחייבים על שירות ללא פשרות בשילוב עם חוויית רכישת ביטוח פשוטה ומהירה במגוון רחב של מוצרים.

אצלנו בטאץ' אחד תוכלו למצוא תחת קורת גג אחת מגוון סוגי פוליסות, שתוך כשעה בלבד יותאמו עבורכם על ידי חתמי ביטוח מקצועיים שילוו אתכם לאורך כל חיי הפוליסה.

כתבות

לכל הכתבות