תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

"בית משלנו": למה חברות הייטק ממתגות עצמן באמצעות שכירת מבנה משרדים שלם

מבנה משרדים פרטי ללא שותפים מאפשר לחברה לעצב אותו כרצונה - לדאוג למתקנים ושירותים ייחודיים לעובדים, כגון אזורי הסעדה ומתחמי פעילות ופנאי • בנוסף ניתן למתג אותו פנימית וחיצונית על מנת להוסיף לגאוות היחידה המקצועית

צילום: באדיבות אמות השקעות
צילום: באדיבות אמות השקעות

הכתבה בשיתוף אמות השקעות

בתום השנה הראשונה של משבר הקורונה, נראה היה כי המגמה של צמצום השטחים המשרדיים ומעבר למודל עבודה היברידי היא דבר מוגמר. עם זאת, בתום שנתיים של קורונה המגמה התהפכה ונראה כי בסקטורים מסוימים לא רק שחוזרים למשרדים - אלא אף משקיעים בהתרחבות ובמיתוג. ניתן לראות זאת למשל במחקר השוק של CBRE ישראל, שפורסם בגלובס, והראה עלייה של 13% במחירי השכירות של משרדים, לעומת ירידה של 8% בשנת 2020. על רקע מגמה זו, אחת האפשרויות שהולכות ונפתחות בפני חברות גדולות היא לא רק להתרחב - אלא לשכור בניין משרדים שלם, ממותג, לעצמן. היתרונות בכך רבים - החל משליטה מלאה על כל פרט בעיצוב הבניין, היעדר שותפים, מתקנים בלעדיים לרווחת העובדים ועוד.

"ככל שחלף הזמן התברר שעם כל הכבוד לזום, אין תחליף לעבודה מהמשרד ולמפגש בלתי אמצעי בין עובדים. אנחנו חווים ביקוש שיא לשטחי משרדים בנכסים שלנו", אומר עופר בן צור, סמנכ"ל שיווק באמות השקעות. לחברה בנייני משרדים וקמפוסים עסקיים רבים ברחבי הארץ, ביניהם בניין ToHa בתל אביב (ובקרוב גם ToHa2), קמפוסי אמות בחולון ובגבעתיים, אמות אטריום ועוד.

מבני החברה עוקבים אחר תקני בנייה ירוקה מובילים, כגון Leed Platinum, הנחשב להסמכה הגבוהה ביותר בתחום. זאת כחלק מהנושא הסביבתי שמקדמת אמות.

לאחרונה, העמידה החברה להשכרה בניין שלם עבור שוכר יחיד בקרית אריה, פ"ת. בן צור מסביר את הרציונל לכך: "אנחנו מאמינים שגם אם נמשיך במודל ההיברידי, הוא לא יצמצם את שטחי המשרדים. הוא גם לא ייפגע בצורך של חברות הייטק גדולות לחפש את הייחודיות שלהן, במרחב אישי מרווח יותר לעובדים ובפתרונות יצירתיים אחרים", הוא מוסיף ומציין כי אמות מייעדת את הבניין בקרית אריה לחברות מהענף.

לדבריו, "חברות הייטק הן שונות מחברות בענפי עבודה אחרים, גם בגמישות ובעבודה מהבית, אבל גם בדרישה לסביבת עבודה מתקדמת ופונקציונלית. על רקע גיוסי השיא של השנה-שנתיים האחרונות, הן מייעדות חלק מהכספים לגיוס טאלנטים וכדי לעשות זאת בהצלחה משקיעות בהגברת האטרקטיביות". לכן בניין משרדים שמשמש מעין "בית לחברה" ואך ורק לה בלבד עשוי לסייע בכך.

בן צור מסביר כי בניין משרדים שמושכר לחברה אחת בלבד הוא מצב של Win-Win - לבעלים, לעובדים, ללקוחות ובעיקר לפעילות השוטפת בעבודה. "בבניין משלך אתה יכול לעשות כמעט ככל שעולה על רוחך וליהנות מבנייה ועיצוב מותאם אישית. החל בעיצוב הלובי, דרך מיקום המתחמים השונים בבניין והקצאת השטחים ועד למיתוג את המבנה עיצובית". כל אלו פחות אפשריים כאשר מדובר בבניין משותף, שמספק מענה ליותר מחברה אחת ויותר ממיתוג אחד.

לחברה שלכם מגיע בית משלה - לפרטים נוספים הקליקו כאן>>

בנוסף, הוא סבור כי בניין חברה מוביל ל"גאוות יחידה" ותחושת שייכות של העובדים. הדבר בא לידי ביטוי בשליטה במראה החיצוני של הבניין והן בעיצוב הפנים. "מבחינה חיצונית, בניין שעליו מתנוסס לוגו החברה משדר ללקוחות ולעובדים עוצמה, גאווה ושייכות לחברה. מבחינת עיצוב הפנים, כאשר הבניין הוא שלך בלבד, אתה יכול לאפשר לכל מי שנכנס ללובי ולמשרדים לחוות את החברה עם הערכים והמסרים הייחודיים שלה".

הדמיה להמחשה בלבד / הדמיה: באדיבות אמות השקעות
 הדמיה להמחשה בלבד / הדמיה: באדיבות אמות השקעות

פילאטיס, פינות חשיבה ושטח ירוק - והכל מותאם לצורכי החברה

כשחברות גדולות, ובהייטק בפרט, מגייסות טאלנטים, הן מציעות הרבה יותר משכר ותנאים אישיים. הן דואגות גם לסביבת העבודה - להסעדה במשרדי החברה, לחדר כושר פרטי בבניין, לאזורי חשיבה ומנוחה במהלך היום, לגינה ירוקה מזמינה ועוד. כל אלו יכולים להעניק ערך מוסף לעובדים. במקרה של מבנה משרדים משותפים, הזמינות של שירותים אלו תלוי ברצונה של חברת הניהול ושל שאר החברות השותפות בבניין. ב"בית" שכולו של החברה - מדובר בהחלטה של הארגון ששוכר את המבנה.

"ישנן חברות שיש להן בית משלהן - שבנו חדרי חשיבה יצירתית לעובדים, דאגו למתחמים לילדי העובדים לשימוש בחופשות ולאזורים ייעודיים לשירותים מגוונים. כמו כביסה, איסוף חבילות, שיעורי פילאטיס, קואוצ'ינג ועוד", מספר בן צור. "אמנם בבניינים שלנו באמות כבר מיישמים זאת, אבל בבניין שכולו שלך אפשר לעשות זאת בצורה מותאמת אישית", הוא מוסיף.

לאחרונה, כאמור, העמידו באמות את מבנה המשרדים בקרית אריה בפתח תקווה לשוכר יחיד. המבנה כולל 10,000 מ"ר בחמש קומות שאותן אפשר לעצב ולנצל באופן אישי. בן צור מרחיב: "חללי העבודה הגדולים מאפשרים לספק מתקנים כמו גג לאירועים או להפסקות היומיות, אזור הסעדה פרטי, חניון גדול ועוד. ניתן לעצב במבנה סביבת עבודה איכותית ומתקדמת בסטנדרטים הגבוהים ביותר לעובדים". מיקומו של המבנה בקרית אריה שבפתח תקווה מציב אותו בלב תעשיית ההייטק באזור. הוא ממוקם סמוך לכביש 4, באזור שבו קווי אוטובוס רבים, תחנה של רכבת ישראל וכן הקו האדום של הרכבת הקלה. "הנושא של תחבורה בת קיימא מאוד משמעותי בעינינו. לא רק בחיבור לצירי תנועה, אלא גם באמצעי גישה נוחים לנסיעה באופניים ובקורקינטים ובהקצאת מקומות חניה לרכבים חשמליים", הוא מציין.

כאמור, קהל היעד של המבנה, לדברי בן צור, הוא חברות הייטק גדולות שרוצות "לעלות ליגה" לבניין חברה משלהן. אולם הוא צופה כי בעתיד ההבדלים בין מה שמאפיין כיום חברות הייטק לחברות מסקטורים אחרים ילכו ויצטמצמו. "כבר היום ניתן לראות פירמות של רואי חשבון או משרדי עורכי דין המבקשים להשתדרג ולהידמות ברמת המשרד לחברות הייטק. בין היתר, באמצעות שכירת בית משלהן שמעניק את היתרונות שעלו כאן, והשוק הזה יילך ויתרחב", הוא מסכם.

לחברה שלכם מגיע בית משלה - לפרטים נוספים הקליקו כאן>>

צרו איתנו קשר *5988