תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

"יש פתרונות שלארגונים קשה להטמיע, וכאן אנחנו נכנסים לתמונה": מייסדי CloudEdge מסבירים כיצד חברות יכולות לבצע מעבר חלק לענן

עבור ארגונים רבים המעבר לענן נדרש בעת הנוכחית לפעילות שוטפת, אך הם נתקלים בשאלה איך ליישם אותו • ניסים כספי ואביחי חג'ג', ממייסדי חברת CloudEdge הישראלית שנרכשה על ידי בזק בינלאומי וזכתה בתואר "שותף השנה של מיקרוסופט ישראל לשנת 2022", מסבירים כיצד מטמיעים שירותי ענן באופן מיטבי: "אנחנו נותנים מענה לשירותי קולבורציה ותקשורת, יכולות אנליטיקה וניתוח נתונים, פתרונות לדיגיטציה ועוד שדורשים אימוץ ומעבר לענן"

צילום: Shutterstock
צילום: Shutterstock

כתבה בשיתוף בזק בינלאומי

אחד האתגרים הגדולים של ארגונים - מחברות אנטרפרייז ועד לעסקים קטנים, נוגע לבניית או שיפור אסטרטגיית הפעילות שלהם בענן. משבר הקורונה, המעבר למודל עבודה היברידי ותהליכי טרנספורמציה דיגיטלית חייבו ארגונים לאמץ תהליכי עבודה חדשים שאת חלקם לא ניתן לבסס רק על היצע הכלים הקיים. עם זאת, בתכנון והטמעת שירותי הענן יש לא מעט נקודות שיש לקחת בחשבון, החל מנושא הסדרת הגישה מרחוק, דרך התאמה של כלי העבודה הייחודיים לארגון ועד לנושא האבטחה. אז איך עושים זאת נכון והאם המהלך מתאים גם לארגונים שעולם הענן זר להם לחלוטין?

מספר חברות בישראל עוסקות בניהול אסטרטגיית מעבר לענן של ארגונים. בחודש דצמבר האחרון, חתמה חברת בזק בינלאומי על הסכם לרכישת 70% מהבעלות על חברת CloudEdge, המתמחה בתכנון והטמעה של שירותי הענן של מיקרוסופט העולמית, כמו Office 365, Azure ו-Cloud Security. ההסכם נחתם כחלק מהעמקת פעילות החטיבה העסקית של בזק בינלאומי. הוא הושלם לאחרונה, וממש במקביל אליו, זכתה CloudEdge בתואר "שותף השנה" של מיקרוסופט בקטגוריה האזורית של ישראל, מבין כלל החברות השותפות הישראליות של הארגון.

הנימוק לבחירה של מיקרוסופט בחברת פתרונות הענן הוא ההשפעה שלה על המשק הישראלי. בארבע שנות פעילותה, תכננה והטמיעה CloudEdge פתרונות ענן לחברות מהמובילות במשק, מחברות ביטוח ופיננסיים, דרך ארגונים צבאיים ועד גופים ממשלתיים. הרכישה על ידי בזק בינלאומי והמעטפת שהיא תספק ל-CloudEdge מאפשרות לה להגדיל ולשפר את היקף וטיב הפעילות שלה עבור לקוחות עסקיים - גם של בזק בינלאומי וגם אחרים. זאת באמצעות שילוב החוזקות של שתי החברות. מצד אחד, המומחיות של בזק בינלאומי כאינטגרטור של שירותים עבור הקהל העסקי והנגישות של החברה למספר רב של עסקים כאלה; מצד שני, המומחיות של CloudEdge והשירותים שהיא מציעה בעולם הענן. כך למשל, חברות וארגונים יזכו בזכות החיבור המדובר לגישה לדאטה סנטר של בזק בינלאומי, שהוא מהגדולים בישראל, וכן לדאטה סנטר של מיקרוסופט, שייכנס לפעילות בישראל לקראת סוף השנה. כל דאטה סנטר שכזה מציע לא רק נפח, אלא גם את כלי הענן הייחודיים ל-וCloudEdge.

"ההתמחויות הייחודיות של CloudEdge בשירותי הענן של מיקרוסופט והמעטפת שמספקת בזק בינלאומי יוצרות שילוב עוצמתי שמציב רף גבוה של חדשנות ומקצועיות", אומר ניסים כספי, מנכ"ל CloudEdge ואחד ממייסדיה. "קיבלנו את ההכרה ממיקרוסופט בשלב מאוד מוקדם של הפעילות שלנו. זה מעמד שמעטים זוכים לו. כך באפשרותנו לתת מענה בתחומים כמו שירותי קולבורציה ותקשורת, יכולות אנליטיקה וניתוח נתונים, פתרונות לדיגיטציה ועוד שדורשים אימוץ ומעבר לענן".

מימין לשמאל: רון גלב, משנה למנכ''ל פתרונות לעסקים, בזק בינלאומי; דנה אלכסנדרוביץ', Chief Marketing and Operations, מיקרוסופט; ניסים כספי, מנכ''ל קלאודאדג' / צילום: לירון מולדובן
 מימין לשמאל: רון גלב, משנה למנכ''ל פתרונות לעסקים, בזק בינלאומי; דנה אלכסנדרוביץ', Chief Marketing and Operations, מיקרוסופט; ניסים כספי, מנכ''ל קלאודאדג' / צילום: לירון מולדובן

הנגשה לענן של כלי עבודה ייחודיים

ההסמכות שקיבלה החברה ממיקרוסופט תרמו כאמור להשפעה הרבה של CloudEdge על השוק הישראלי. כחלק מכך, אומרים שניים מהמייסדים, כספי ואביחי חג'ג', ה-CTO של החברה, כי הם התמודדו ומתמודדים עם מגוון רחב של ארגונים בכל הנוגע ליחס שלהם למעבר לענן. "יש למשל גופים, שכף רגלם מעולם לא דרכה בענן", אומר חג'ג. "אסטרטגיית הענן של הארגון צריכה להתייחס לערוצים שאותם הארגון רוצה להעלות לענן ובאיזה אופן, ואילו הוא בוחר שלא להעלות".

לפרטים על פתרונות הענן של CLOUDAGE ובזק בינלאומי הקליקו כאן>> 

לכן לדברי חג'ג, אחד התהליכים הראשוניים בבניית אסטרטגיית הענן של ארגון הוא מיפוי הצרכים העסקיים והטכנולוגיים וכל דרישה אחרת של הלקוח. "חלק מהארגונים מושפעי רגולציה כמו למשל גופיים פיננסים או ממשלתיים שדורשים התייחסות שונה", מסביר חג'ג' ומדגים: "יש ארגונים שחלק גדול מעבודה שלהם מתבצע מרחוק ולכן הם חייבים להנגיש לענן את כלי העבודה בהם הם משתמשים. אחרים מתבססים המון על שיחות וידאו ואודיו ממקומות שונים בארץ ובעולם. במקרים מסוימים, תהליכי העבודה של הארגון דורשים שירותים מתקדמים ומנוהלים שהענן מציע, אבל אי אפשר להשיג באמצעות פתרונות מקומיים וכאן אנחנו נכנסים לתמונה".

"ישנם גם מצבים", אומר חג'ג', "שארגונים כבר נמצאים עם שרתים וטכנולוגיות שהם פיתחו. אז קודם כל, לא כל פתרון שיש לארגון צריך להעלות לענן. כשמדובר בכלי עבודה ייחודיים של הארגון שכן צריך להעלות אותם לענן, זהו אתגר שאנחנו מתמודדים איתו בהצלחה ביום-יום. אנחנו מתמחים בלהתאים את הכלים הללו כך שיוכלו לפעול בסביבת הענן".

מימין לשמאל: ניסים כספי, מנכ''ל קלאודאדג'; אלון חיימוביץ', מנכ''ל מיקרוסופט ישראל; אביחי חג'ג', מייסד שותף ו-CTO, קלאודאדג'; אושרי דהן, מייסד שותף ו-365 Leader, קלאודאדג' / צילום: אלדד בן צבי
 מימין לשמאל: ניסים כספי, מנכ''ל קלאודאדג'; אלון חיימוביץ', מנכ''ל מיקרוסופט ישראל; אביחי חג'ג', מייסד שותף ו-CTO, קלאודאדג'; אושרי דהן, מייסד שותף ו-365 Leader, קלאודאדג' / צילום: אלדד בן צבי

אתגר הענן של הארגונים

המציאות הדינמית והצורך במעבר מהיר לענן אותם מתארים חג'ג' וכספי, הובילה כאמור את בזק בינלאומי לרכישת CloudEdge. רון גלב, משנה למנכ"ל בזק בינלאומי, מסביר:: "ראינו לנגד עינינו כיצד שוק התקשורת הגלובלי משתנה בעידן הטרנספורמציה הדיגיטלית, שמתאפיין במעבר לעבודה מרוחקת, ואת הזינוק בדרישה לשירותי ענן.

"בזק בינלאומי במהותה היא חברה שמספקת שירותים מנוהלים, זאת ליבת העשייה שלנו והשותפות עם חברת מייקרוסופט בעולמות הענן הציבורי היא טבעית עבורנו. עשינו החלטה אסטרטגית בהסתכלות קדימה ובחרנו לרכוש את חברת CloudEdge, שמובילה את תחום שירותי הענן של מייקרוסופט. זאת על מנת להגדיל משמעותית את זרוע ה- Delivery של בזק בינלאומי בעולמות אלו, ואין מאושרים מאתנו שהבחירה הוכיחה את עצמה".

בטרם נרכשה על ידי בזק בינלאומי, פעלה CloudEdge בשוק המקומי כארבע שנים. במסגרת פעילותה, היא עוסקת בכל הנושא של תשתיות, אבטחת מידע ושירותי ענן והיא אף מעניקה שירות מיקור חוץ של אנשי IT ללקוחות. "אנחנו מטפלים בארגונים בכל גודל", אומר חג'ג'. כספי מוסיף כי "זיהינו צורך של ארגונים בגוף שיודע לתכנן ולהטמיע שירותי 365 ו-AZURE זיהינו חלל שנוצר בעקבות הכניסה של מיקרוסופט לשוק הישראלי. לכן, החלטנו להקים חברה שמתעסקת בעולמות הענן של מיקרוסופט ויכולה לתת את התמיכה והשירות הנדרשים".

במהלך השנים, פיתחה החברה מתודולוגיית עבודה שמאפשרת לבצע מעבר לענן בצורה הדרגתית - ותביא לאימוץ מלא של שירותי ענן של מיקרוסופט, מציין חג'ג'. לדבריו, תהליכים מקדימים יסייעו בצורה נכונה לארגונים לבצע את המעבר. אלו כוללים תכנון, בניית תוכנית הכשרה ואימוץ בשילוב תכנון נכון של הארכיטקטורה בראייה רחבה ודינאמית, תוך כדי השמת דגש על היבטי אבטחת מידע מתקדמים.

הוא מסכם ואומר כי "מבחינתנו, להיות שותף השנה של מיקרוסופט אחרי ארבע שנות פעילות, ועוד בתקופה מאתגרת של הקורונה, זה תהליך שמאוד העצים אותנו תמיד הבאנו את האיכויות שלנו והמומחיות בדברים שאנחנו עושים לדרגה הכי גבוהה שיש. מה שיכול להאיץ את הפעילות שלנו בשוק הישראלי והבינלאומי זו המעטפת - ובזק בינלאומי מספקת לנו את המעטפת הארגונית שפותחת עבורינו את כל השוק הישראלי ומאפשרת לנו לעשות את מה שאנחנו יודעים הכי טוב - לתכנן ולהטמיע שירותי ענן".

לפרטים על פתרונות הענן של CLOUDAGE ובזק בינלאומי הקליקו כאן>>

צרו איתנו קשר *5988