אמץ חברה

תוכנית מצוינות  אלברט"ו - "אתגרי למידה בראש טוב" / צילום: באדיבות אלברט"ו

"אמץ חברה": איך סייע קונצרן המזון לתוכנית מצוינות במדעים?

תוכנית מצוינות אלברט"ו - "אתגרי למידה בראש טוב" / צילום: באדיבות אלברט"ו
מיזם "אמץ חברה" של גלובס בשיתוף בנק לאומי הפגיש בין אנשי חברת שטראוס ואלברט"ו (תוכנית מצוינות לילדים ללימודי מדעים) ● בקבוצת המזון סייעו לצוות התוכנית באפיון מוצר לימודי-חווייתי לימי הקורונה, המתבסס על למידה מרחוק
30.11.2020 | דבורה פישמן

הכתבה בשיתוף בנק לאומי

מאחורי מיזם "אמץ חברה" של גלובס ובשיתוף בנק לאומי - עמדה ההבנה שבעת משבר נדרשת ערבות הדדית בין אנשים וגם בין ארגונים. במסגרת המיזם, חברות גדולות מאמצות ומלוות באופן מקצועי עסקים קטנים ובינוניים ומעניקות להם כלים מעשיים, הכוונה וייעוץ מקצועי להתמודדות עם תקופת הקורונה. כך נוצר שיתוף הפעולה בין קבוצת שטראוס לתוכנית המצוינות במדעים לתלמידי כיתות א'-ו' - "אלברט"ו".

"נאלצנו להתארגן במהירות"

יניב גבאי, מנהל תוכנית מצוינות אלברט"ו - "אתגרי למידה בראש טוב", ומי שהקים את אותה, מספר כי המסגרת נוסדה להנצחת שמו של אביו, אלברטו גבאי ז"ל. גבאי האב היה עילוי בישיבה בטטואן (שמחוז טנג'יר, מרוקו) בשנות החמישים. כבר בגיל שש עשרה הוא שימש מורה לתנ"ך, תלמוד, לשון עברית ומתמטיקה. "הסוד ביכולת ההוראה של אבי התבסס על הרעיון שהפשטות היא חזות הכל, והלימודים הם אתגר וכיף", אומר גבאי ומסביר כי "הפעילות צריכה להתבצע בחיוך ועם הרבה אנרגיה. על עקרונות אלו הושתת היסוד החינוכי של אלברט"ו.


התוכנית פועלת במתכונת של חוגים אחר הצהריים לאורך שנת הלימודים. מבני הלימוד בהם מתבצעת הפעילות ממוקמים בסמוך לבתי הספר האזוריים, בעדיפות לאשכולות פיס. עד משבר הקורונה הפעילה אלברט"ו 20 מרכזים ברחבי הארץ (מחיפה עד באר שבע) ונטלו בה חלק 15 אלף תלמידים מאז 2002.

עם תחילת המשבר נעשתה התארגנות מהירה מחדש: אלברט"ו יצרה חוג חליפי ששומר על מהות התוכנית של חשיבה מחוץ לקופסה, למידה עצמאית מטעויות ועבודה עם הידיים. זאת בעזרת ערכה מודולרית, הכוללת מיקרו מעבדה להפעלה מהבית, וכן באמצעות הזום שמאפשר להפגיש קבוצת איכות שבונות ולומדת יחד. "שינינו בתוך חודש את מערך הלמידה, השיווק, התאמת התכנים, אופן ההפצה ועוד - זו הייתה משימה כמעט בלתי אפשרית", מספר גבאי.

השאיפה הייתה להשיק את החוגים כמוצר מותאם קורונה ששומר על מהותם בעת הזו. כשבנוסף נלקחות בחשבון אפשרויות חדשות שנפתחו: שילוב בתוכנית של ילדים המתגוררים בישובים מרוחקים ממרכזי הפעילות ובחו"ל, שיכולים להתחבר לקהילה גדולה שלומדת, חושבת ויוצרת ביחד. וכאן נכנסו לתמונה פרויקט "אמץ חברה" וקבוצת שטראוס.

עם תחילת המשבר אלברט"ו יצרה חוג חליפי מותאם לעת זו ששומר על מהות התוכנית / צילום: באדיבות אלברט"ו
 עם תחילת המשבר אלברט"ו יצרה חוג חליפי מותאם לעת זו ששומר על מהות התוכנית / צילום: באדיבות אלברט"ו

"לבחון יתרונות שיווקיים ואסטרטגיים"

לטובת הפעילות נרתמו מספר בעלי תפקידים בשטראוס: יעל גבריאל, מנהל/ת תובנות צרכניות שיווק אסטרטגיה ומוצר, אדי מרקל - מנהל/ת מיזם מים, אביב פפר, מנהל כספים ויובל גור, מנהל השיווק.


בחודשים האחרונים נבחנו נושאים למיקוד שיתוף הפעולה עם אלברט"ו והוחלט לשים דגש על הגדרת המוצר והשירות, שהתוכנית מספקת כעת. בנוסף, הוצע להתמקד בבניית התוכנית השיווקית האסטרטגית - משלב התפיסה עד לשלב העיצוב וכן באפשרויות לשת"פים עתידיים.

בשל המציאות העכשווית עלה הצורך הגובר בשינוי אסטרטגיית השיווק של המוצר. עד כה אלברט"ו התבססה על שיווק פרונטלי בבתי הספר, שיטה שאינה תואמת עוד את הימים האלה. משום כך הוחלט לבחון יתרונות שיווקיים ואסטרטגיים שאלבר"טו יכולה להציע ללקוחות לאור משבר הקורונה ולרכז את המאמץ השיווקי באונליין.

ראשית נעשה שימוש בדאטה של מאגרי לקוחות מן העבר (כזכור עברו בתוכנית כ-15 אלף בוגרים), זאת מתוך מחשבה שוודאי יש להם אחים ואחיות שיכולים להיות גם הם חלק מהתוכנית. כמו כן, החל שימוש ברשתות החברתיות (פייסבוק ואינסטגרם).

בשיתוף הפעולה של שטראוס ואלברט"ו הוחלט לשים דגש על הגדרת המוצר והשירות, שהתוכנית מספקת כעת / צילום: באדיבות אלברט"ו
 בשיתוף הפעולה של שטראוס ואלברט"ו הוחלט לשים דגש על הגדרת המוצר והשירות, שהתוכנית מספקת כעת / צילום: באדיבות אלברט"ו

אבל יותר מכל הושם דגש רב על הערך של המוצר - לפיו בימים של עמימות ואי ודאות, כשהמסגרות הלימודיות אינן פועלות או פועלות לסירוגין, יש חשיבות רבה ליציבות וקביעות. החוגים של אלברט"ו מספקים זאת לתלמידים. המהלך נחל הצלחה. לדברי גבאי, "המכירה" - הרשמת משתתפים לתוכנית - השתפרה משמעותית מ-1 מכל 10, ל-7 מכל 10.

בעקבות זאת, הוחלט למקד את המשך שיתוף הפעולה בהתאמה שיווקית לעולם הדיגיטלי. בשטראוס ייעצו לשים דגש על נושא החיבור מרחוק ולהעניק תשומת לב מירבית לפלטפורמה הדיגיטלית.

כאן שולב בתהליך איתי ליכטנזון, מנהל הדיגיטל של שטראוס, והחל שיח חדש. ליכטנזון סבר כי "המוצר של אלברט"ו הוא 'מוצר קורונאי', כיוון שהחוג מציע יותר מישיבה פאסיבית מול הזום - הוא כולל גם ערכה שהיא מעבדה ביתית לכל דבר, שעושה את כל ההבדל". במסגרת החשיבה עלו מספר רעיונות והוצעו לאלברט"ו, בין השאר, סיוע פרקטי בהכנת עמוד שיווקי מקוון ועזרה בפעילות הדיגיטל.

"קיבלנו כלים חדשים שיישארו איתנו"

בסך הכל התקיימו בין שטראוס ואנשי אלברט"ו מעל 20 שעות ייעוץ פרונטליות. בשטראוס, מדגישים כי החלק המרכזי והחשוב בכל התהליך היה בסיוע באבחנה של מהו המוצר ויתרונו היחסי בעת הקורונה ובניית העצמה בנושא אצל גבאי.

השלבים הבאים של התהליך יהיו סיוע בבניית תוכנית שיווקית מותאמת לימי הקורונה לעידוד הרשמה לאלברט"ו; ועזרה בשיווק ובנראות הדיגיטלית.

גבאי מסכם ואומר כי "איתי ויובל משטראוס הם אשפי שיווק, הם עזרו לנו לאפיין את המוצר, ולעמוד על היתרונות שלו בתקופת הקורונה. בימים אלה אנחנו לקראת שיווקו ומקיימים איתם דו שיח כדי לשפר את השיווק הדיגיטלי. מעבר להיותם מקצוענים ומדויקים הם עוזרים לנו מכל הלב. כך שלמרות המכה שקיבלנו, חוללנו שינוי וזכינו בכלים חדשים שיישארו איתנו שנים וישרתו הרבה ילדות וילדים באופנים חדשים שיצרנו בעת הייחודית הזו".

© כל הזכויות שמורות לגלובס
יצירת קשר תקנון