תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

כשעננים מדברים ביניהם: כך ניתן לנהל את כל המידע בארגון בצורה יעילה, מבלי לפגוע בביצועי המערכת

כמויות הדאטה האינסופיות בארגונים ושמירתן באופן מיטבי, מהוות אתגר לאנשי מערכות המידע • כיצד אפשר למיין מידע באופן אוטומטי, לשנע את הנתונים שפחות נדרשים לנו לשרת זול יותר ועדיין להותיר אותם זמינים לשימוש ולצפייה?

לעיתים שטח אחסון יקר מתבזבז עבור מידע שיכול היה להיות מאוחסן במקום זול / צילום: Shutterstock
לעיתים שטח אחסון יקר מתבזבז עבור מידע שיכול היה להיות מאוחסן במקום זול / צילום: Shutterstock

הכתבה בשיתוף We-Ankor מקבוצת חילן

אחד האתגרים המרכזיים שמנהלי מערכות מידע מתמודדים איתו הוא ניהול המידע הארגוני והתרחבותו המתמדת בקצב מסחרר. הדבר עשוי לייקר את עלויות האחסון, להפוך את תהליכי ניהול המידע למורכבים יותר, ומחייב אותנו לתת את הדעת למגוון שיקולים כגון היכן לשמור את המידע, כיצד לגבות אותו, מה רמת הזמינות והביצועים הנדרשים וכדומה.

הדבר אף הופך מורכב יותר כאשר הארגון עושה שימוש בעננים ציבוריים או פרטיים ומעוניין לשמר את היכולת לנייד את המידע בין עננים או בין הענן לדאטה סנטר המקומי.

"הבעיה שאנשי הטכנולוגיה בארגונים רבים מתמודדים עימה היא שמערכות האחסון המרכזיות והיקרות אינן מנוצלות בצורה יעילה", אומר ארז סביליה, מנהל צוות Solution Architects בחברת האינטגרציה We-Ankor, חברת בת של קבוצת חילן, המתמחה בתשתיות מחשוב, עולמות הדאטה סנטר, הענן, והסייבר. "בהתחשב בעובדה שכשמעבירים מידע למערך האחסון אנחנו לא זקוקים לאחוזים ניכרים ממנו באופן מיידי, נוצר מצב שאנו עושים שימוש בנפחי אחסון יקרים עבור מידע שיכול להיות מאוחסן במקום זול יותר", מסביר סביליה. לדבריו, לצד בזבוז שטח האחסון והעלות שלו, יש לכך השלכות גם על היעילות של מערכות המחשוב בארגון.

ארז סביליה, מנהל צוות Solution Architects בחברת האינטגרציה We-Ankor / צילום: אורי כרמי
 ארז סביליה, מנהל צוות Solution Architects בחברת האינטגרציה We-Ankor / צילום: אורי כרמי

עלות גבוהה של שטח אחסון

אז מהו סדר הגודל של עלויות האחסון? לדברי סביליה: "עלות לטרה אחסון בדיסק הפועל בטכנולוגיות מתקדמות כגון NVME יכולה להגיע לאלפי דולרים. לצד זאת גם מחירם של שטחי אחסון בענן שמספקים ביצועים גבוהים, הינו גבוה. במידה ואנו לא זקוקים לרוב המידע באופן מיידי - אנו בעצם משלמים עלות יקרה מאד עבור אחסונו. מנגד, דיסק SATA או שירותי אחסון מידע בענן המספקים נפחי אחסון בביצועים נמוכים, הינם זולים יותר, אבל הם כמובן לא מתאימים כדי לאחסן 100% מהמידע שמשתמשים בו בשוטף.

"עכשיו, בוא נלך צעד קדימה: אם חברה מעוניינת לקחת את כל המידע ולהתחיל למיין אותו, לפי רמת הזמינות והביצועים הנדרשת, וכן לעשות זאת באופן ידני לאורך זמן, זה תהליך כמעט בלתי אפשרי".

בנוסף, כפי שהזכרנו, לצד נושא העלויות וגודל שטח האחסון, שקשורים זה לזה, קיימת בעיית היעילות. "שינוע של מידע בין מקורות אחסון שונים, מקומיים, עננים ציבוריים או עננים פרטיים, דורש לפעמים תהליכים מורכבים. העננים לא תמיד יודעים 'לדבר' אחד עם השני באותה שפה, כך שקשה להעביר את המידע", מסביר סביליה. "זה גם תהליך שלוקח זמן, כך שלא תמיד המידע שנצטרך יהיה זמין לנו בצורה שקופה מתי שנזדקק לו".

FabricPool - לנהל מידע באופן מיטבי וחסכוני. לפרטים הקליקו כאן>>

מידע קר ומידע חם

חברת We-Ankor, כאמור, מתמחה בפתרונות תשתיות IT ואינטגרציה של מערכות בעננים פרטיים וציבוריים. "החברה היא שותפה ברמת STAR של NetApp - רמת השותפות הגבוהה ביותר עימה. NetApp מובילה בישראל את תחום האחסון וידועה כמי שמקדמת את אסטרטגיית "Data Fabric", אומר רועי ברקאי סמנכ"ל חטיבת ענן ב-We-Ankor. בבסיסה של האסטרטגיה טמון אוסף טכנולוגיות לניוד והעברת מידע מדאטה סנטרים מקומיים לעננים ציבוריים או פרטיים במהירות, ביעילות וללא חסמים. זאת באמצעות מערכת אינטגרציה שמאפשרת לעננים ודאטה סנטרים ש"מדברים" בטכנולוגיות שונות לתקשר ביניהם. "DataFabric נמצא כבר 7-8 שנים בחזון של NetApp מתוך הבנה כי אנו נמצאים בעידן בו ארגונים מעוניינים בחופש לבחור היכן ואיך לנהל את המידע שלהם בצורה יעילה. חלק מהארגונים עובדים בדאטה סנטרים מקומיים, חלקם בענן אך רובם עובדים בתצורה היברידית. זה הכיוון שהעולם צועד אליו", מסביר רועי. "לכן, גם אנחנו וגם NetApp מכוונים ליצירת פתרונות לניהול מידע, ולא רק למכירת דיסקים ושטח אחסון. זאת על מנת לאפשר גמישות ללקוחות ומעבר בין דאטה סנטרים לעננים ובחזרה".

רועי ברקאי, סמנכ"ל חטיבת ענן ב-We-Ankor / צילום: אורי כרמי
 רועי ברקאי, סמנכ"ל חטיבת ענן ב-We-Ankor / צילום: אורי כרמי

"לצורך כך פיתחה NetApp את טכנולוגיית ה-FabricPool. זאת באמצעות ניוד מידע שאינו בשימוש תדיר, מאיזורים יקרים במערך האחסון, לאיזורים זולים יותר בדאטה סנטר המקומי או בענן", אומר סביליה. "הכנסנו שכבת אחסון נוספת, חיצונית למערך הנתונים. זו שכבה זולה יותר אבל גם זמינה, שאליה ניתן לנייד את המידע שבארגון לא זקוקים לו באותו רגע, מה שמכונה מידע קר.

סביליה מסביר כיצד היא עובדת: "מדובר בטכנולוגיה שיודעת לנייד מידע ממערכת האחסון של הלקוח לענן פרטי או ציבורי, וגם בין עננים שונים באופן אוטומטי בזמן אמת, אך רק את המידע שהגישה אליו אינה מתבצעת באופן תדיר, ובכך לחסוך בעלויות ולנצל בצורה טובה יותר את מערך האחסון של הארגון. עבור אנשי ה-IT של הארגון, כל העברת המידע היא שקופה. כלומר, הם ממשיכים לראות את המידע כאילו הוא נמצא על השרתים הפנימיים של החברה. אין הבדל בין מידע שנמצא על השרתים המקומיים או בענן מבחינת יכולת הנגישות והזמינות. הכל מנוהל ממקום אחד". כך, למעשה, ניתנים לארגונים יותר גמישות וחופש בחירה היכן לאחסן את המידע. "המשמעות היא שמנהלי מערכות מידע בארגונים לא צריכים עכשיו לדאוג היכן לאחסן את הדאטה, כי בכל רגע נתון אפשר לשנע אותו ממקום למקום ולקבל החלטות חדשות באשר לאחסון", הוא מדגיש.

עושים סדר בדאטה

השאלה הבאה שעולה נוגעת למיקום המידע. האם טכנולוגיית ה-FabricPool יכולה לסייע בהפחתת עלויות גם ללקוחות שלא מעוניינים להעביר את המידע לענן?

התשובה היא, בהחלט כן - באמצעות תוכנת ה-StorageGrid של NetApp שפועלת בטכנולוגיית Object Storage ומאפשרת ניהול אובייקטים שאינם בנויים בצורה היררכית של קבצים ותיקיות.

באמצעות StorageGrid ושימוש בדיסקים זולים, ניתן לייצר שכבת אחסון נוספת, זולה, אשר תפעל בדאטה סנטר של הלקוח ותשמש כיעד עבור FabricPool להעברת מידע שאינו נמצא בשימוש תדיר ממערכי האחסון היקרים של הארגון.

"יש כיום המון אי-ודאות בקרב ארגונים. יש ארגונים שמנהלים הכל בשרתים מקומיים ויכולים להחליט מחר שהם רוצים לעבור לענן; או ארגונים שמעבירים הכל לענן וכעבור שנתיים מתחרטים ורוצים לחזור לדאטה סנטר באופן חלקי או מלא. השירותים שWe-Ankor מספקת בשיתוף NetApp מאפשרים להם בעצם לקבל כל החלטה בחופשיות", מדגיש סביליה. "יש פה גמישות, חיסכון בעלויות ובשטח אחסון, ודרך להפוך את התהליך ליותר יעיל", הוא מסכם.

FabricPool - לנהל מידע בצורה חדשנית ויעילה. לפרטים הקליקו כאן>>