בשיתוף:
צילום: Shutterstock, helloabc

צילום: Shutterstock, helloabc

הקורונה עדיין פה! כיצד נוכל לצלוח את סיכוני סחר החוץ במהלכה?

מאז פרצה לחיינו בתחילת 2020, יצרה מגפת הקורונה אתגרים לא פשוטים בתחום הבריאות והכלכלה. הגל הרביעי שאנחנו מצויים בעיצומו והסיכון בסגר נוסף, שכולם מנסים לדחוק הצידה, מחזיר אותנו אחורה לסגרים הקודמים, ולהשלכות שלהם עליכם: היבואנים והיצואנים. ריכזנו עבורכם מספר לקחים ותובנות של מומחי סחר החוץ של מזרחי-טפחות, בתקווה גדולה שהפעם נצליח להסתדר ללא סגר.

הערוצים הדיגיטליים מאפשרים המשכיות עסקית

הניסיון מוכיח שעבודה בערוצים הדיגיטליים, בעיקר ליבואנים, מאפשרת המשכיות עסקית וביצוע פעולות, תשלומים לספקים ו/או פתיחת מכתבי אשראי בקלות וביעילות המצליחה לסייע בשימור שרשרת הסחר. באתר הבנק קיים אזור ייעודי לפעילות סחר חוץ. החיבור הראשוני הוא קל ופשוט ומתבצע דרך הבנקאי בסניף. דרך האתר ניתן לנהל מאגר ספקים, לעקוב אחר ביצוע ההוראות, למשוך סוויפטים ולצפות בהיסטוריית תשלומים ועוד.

נצלו את מערך הקשרים הלאומי והבינלאומי של הבנק

אנו מעמידים לרשותכם את מערך הקשרים של הבנק עם בנקים זרים וחברות ביטוח ברחבי הארץ והעולם, כדי לתפור פתרונות מימון ייחודיים שיקטינו את סיכוני הסחר שנוטים להתעצם במהלך סגרים והגבלות.

מכתבי אשראי: כלי יעיל בתקופה הנוכחית

סגרים והגבלות הפכו לכלי מקובל ברחבי העולם כדי לעצור התפרצויות, ובחלק המדינות הם כוללים גם נמלים ומפעלים, שעוצרים את פעילותם עד יעבור זעם. לכן כדאי לשקול מעבר לעבודה באמצעות מכתבי אשראי.

כאשר מדובר בתשלום מראש או בחשבון פתוח עבור יבוא סחורה, כדאי לעבור לתשלום באמצעות מכתבי אשראי כדי להבטיח את קבלת הסחורה לפני התשלום או בסמוך לתשלום.

כאשר מדובר במשלוחי יצוא, ניתן להגן על הסחורות שנשלחו ולוודא קבלת תשלום, עוד לפני שהלקוח בחו"ל מקבל את הסחורה באמצעות מכתבי אשראי ו/או דוקומנטים לגוביינא.

מכתבי אשראי אשר נפתחים לזכות היצואנים ניתנים למימון של ניכיון התקבול העתידי.

ביטוח תקבולים עתידיים מצמצם סיכוני סחר חוץ

כלי נוסף שיכול לצמצם סיכוני סחר חוץ בתקופה זו הוא ביטוח תקבולים עתידיים. באמצעות שיתוף פעולה בין בנקים לחברות ביטוח ניתן לבטח תקבולים עתידיים וכך להימנע מלהיחשף להידרדרות של היבואן שקיבל כבר את הסחורה. במידת הצורך ניתן גם לנכות את תקבולי היצוא העתידיים כאשר הביטוח מהווה בטוחה לגוף המממן.

תכנון מראש, גידור והגנות מטבע

ניסיון העבר הלא רחוק מראה שמחירי סחורות וחומרי גלם בעולם עולים בעקבות סגרים ובידודים של עובדים בענפים שונים בארץ ובעולם. לכן, כדאי לתזמן במדויק הזמנות חומרי גלם ובמידה ונדרש לנסות לגדר מחירים להזמנות עתידיות.

כדי להתגבר על אי הוודאות בתחום, כדאי לתכנן מראש הזמנת חומרי גלם, לחשוב על גידורים והגנות מטבע וחומרי גלם, ולקבע מחירים כל שניתן.

יש לתכנן מראש תשלומים/ערבויות/עסקאות סחר חוץ ולדאוג למסגרות אשראי מתאימות גם לימים של לחץ תזרימי. הניסיון מראה כי בעתות משבר עשוי להיווצר קושי בקבלת אשראי. היערכות נכונה ומעבר לעסקאות באשראי דוקומנטרי וביטוח חייבים, מקל על יכולת גיוס אשראי ועשוי לפתור לחצי נזילות.

אנחנו פה בשבילכם

אכן, בשנים האחרונות העמדנו עבורכם מערכת דיגיטלית עוצמתית שמעניקה לכם את החופש והנוחות לבצע מגוון פעולות מכל מקום ובכל עת. עם זאת, לצד המערך הדיגיטלי, אנשי ונשות המקצוע המעולים שלנו נמצאים פה תמיד בשבילכם על מנת להקשיב לאתגרים שלכם, להציע מגוון חלופות ולעזור לכם לבחור את המתאימה ביותר עבורכם.

יש לכם שאלה? אתם צריכים סיוע מיוחד? הבנקאים והבנקאיות שלנו עומדים לשירותכם בשעות העבודה ולאחריהן.

* מתן כל סוג אשראי כפוף לשיקול דעת הבנק. אי העמידה בפירעון ההלוואה עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורי והליכי הוצאה לפועל ,בכפוף לתנאי הבנק".

** האמור לעיל הינו בבחינת מידע בלבד ואינו מהווה כלל וכלל הצעה למתן ההלוואה.

כתבות

לכל הכתבות