זוג בני 80 תובעים את "ריאלטי ייזום פרויקטים": פיתו אותנו לשלם 82,200 שקל על חילוץ מיחידת נופש - ונתנו בתמורה יחידה אחרת בהתחייבות ל-35 שנים

לטענת השניים, הם פותו לשלם כהשקעה שתוחזר להם במשך 6 שנים בריבית של 80% - אך רק 2 מתוך 4 תשלומים הועברו אליהם עד כה

זוג קשישים בני 80 הגיש בשבוע שעבר תביעה נגד חברת ''ריאלטי - ייזום פרויקטים'' ונגד בעלי עניין העומדים מאחורי החברה לבית משפט השלום בתל-אביב. ''ריאלטי - ייזום פרויקטים'' היא חברה שמפרסמת עצמה כ"מומחית בחילוץ בעלי יחידות נופש בארץ ובעולם". במקרה המדובר נועדה העסקה בין הצדדים לחלץ את הקשישים מהחזקה ביחידת נופש של "קלאב הוטל", אותה רכשו לפני שנים.

בתביעה, שהוגשה על-ידי משרד עורכי הדין פרוטיץ-שחר ושות', טוענים הקשישים להפרה יסודית של חוזה הנחתם בין הצדדים, תוך דגש על תחושת בני הזוג כי נפלו קורבן לתרגיל תרמית. וכך צוין בכתב התביעה: "הנתבעים ביצעו תרמית בהציגם לתובעים "תוכנית לחילוץ מיחידת הנופש" שברשותם, כאשר בפועל מסרו התובעים את יחידת הנופש לחברה, ללא קבלת תמורה, ואף פותו לשלם 82,200 שקל".

הסכום הזה, כך הובטח, יושב לבני הזוג לאורך 6 שנים, בצמוד לריבית מרשימה של 80%, באמצעות העברות בנקאיות חודשיות שיצטברו לסכום של 147,960 שקל. לטענת התובעים, רק 2 מתוך 4 העברות הועברו אליהם מריאלטי עד כה, וגם אלה באיחור ורק לאחר פנייה מטעם עורך דינם.

תשלומי האחזקה החודשיים הגבוהים, לצד אי מימוש זכות הנופש, הובילו את בני הזוג להחלטה "להיפטר" מהיחידה. פרסומי חברת ריאלטי כ"מומחית בחילוץ בעלי יחידות נופש בארץ ובעולם", קסמו לבני הזוג שפנו מיוזמתם לקביעת פגישה.

בתחילת ספטמבר נועדו בני הזוג עם נציגי ריאלטי בפגישה שתוארה על-ידם כלוחצת "תוך הפעלת שיטות שכנוע אגרסיביות", במהלכה נאמר להם כי יחידת הנופש שברשותם חסרת ערך כלכלי, והעברת הזכויות לריאלטי, תפטור אותם מנטל דמי האחזקה.

"תוכנית החילוץ" שהוצעה להם כללה כאמור תשלום במזומן של 82,200 שקל (שאת רובו לקחו בני הזוג בהלוואה מהבנק), שיזכה אותם ביחידת נופש אחרת בישראל - הפעם של "מועדון שוברי כסף הזהב" (שבבעלות קבוצת ריאלטי), ללא דמי אחזקה שנתיים. למרבה האירוניה, בני הזוג בני ה-80, קיבלו את זכויות הנופש לתקופה של 35 שנה. לטענת התובעים, הם שוכנעו להשקיע את כספם בשל ההבטחה המפתה לקבל החזרים הכוללים, כאמור, ריבית פנטסטית. צ'ק ביטחון שניתן לבני הזוג במעמד העסקה, אמור היה להבטיח את העברת התשלומים - כאשר לכאורה יוכלו לפרוע את הצ'ק, במידה ויעוכב תשלום מעבר ל-10 ימים.

כחודש לאחר חתימת העסקה, אמורים היו לקבל את התשלום הראשון בסך כ-1,300 שקל. ההעברה לא בוצעה, וניסיונותיהם להשיג את החברה טלפונית - לא צלחו. כשפנו לפדות את צ'ק הביטחון שברשותם התברר כי מועד הפירעון הוא 17.9.2014, ואם לא די בכך, חתומה עליו חברת "פנמה פסיפיק" (אחת מארבע החברות שנכללות בקבוצת ריאלטי), שהסתבר כי היא חברה מוגבלת שהבנק אינו מכבד את המחאותיה.

בעקבותיו מכתב ששלח לחברה פרקליטם של בני הזוג, יצרה עימו קשר עו"ד מתמחה, שהציגה את עצמה כנציגת ריאלטי, והבטיחה לתאם פגישה כדי "ליישר את ההדורים". הפגישה לא התקיימה. מכתב נוסף מפרקליטם של בני הזוג הניב תוצאה - בסוף אוקטובר הועבר התשלום הראשון. תשלום ההמשך של חודש נובמבר הגיע בעיכוב של 10 ימים, ותשלומי דצמבר וינואר, לטענת בני הזוג - לא הגיעו כלל.

בני הזוג תובעים מחברת ''ריאלטי'' - בעליה ומנהליה את השבת מלוא זכויותיהם ביחידת הנופש, וכן את השבת מלוא הכספים ששולמו בסך של 80,349 שקל (בקיזוז שני התשלומים שהעבירה ריאלטי) ובתוספת פיצויים ועוגמת נפש בסך 6,000 שקל.

ריאלטי: לא חייבים לזוג דבר

רוני פרל, מנכ"ל קבוצת "ריאלטי - ייזום פרויקטים", מסר כך: "בני הזוג קיבלו מתנת שירותי ספא ברמת הגולן ולא 'יחידת נופש אחרת'. כידוע, חברת ריאלטי לא מתעסקת בשיווק ולא בתיווך של יחידות הנופש.

"בני הזוג לכנר קיבלו את מלא כספם ואיננו חייבים להם דבר. הזוג יכול לקבל חזרה לא רק את יחידת הנופש שלהם, אנחנו נשמח להעניק להם עוד חמש יחידות במתנה! במידה ובני הזוג מעוניינים לבטל את העסקה בגין גילם המתקדם, אשמח להיפגש עימם אישית ולנסות לעזור בנדון".