x

שיתוף

סגירה
Stuff That Works / צילום: שלומי יוסף
06

StuffThatWorks

מערכת לאיסוף והנגשת מידע רפואי

מייסדת: יעל אליש, יוסי סיגנט

משקיעים: D10, 83north, Bessemer

שנת הקמה: 2018 עובדים: 44 גיוסי הון: 34 מיליון דולר

"אין מרכז מידע שמשווה את הטיפולים האפשריים לכל מחלה"
ב-Stuff that Works מסייעים לחולים כרוניים לאתר טיפולים ותרופות בעזרת חוכמת המונים ובינה מלאכותית
גלי וינרב

לקטלג את המידע של חולים כרוניים ובעזרת בינה מלאכותית ללמוד אילו טיפולים עובדים ואילו לא, על סימנים מוקדמים למחלה או כאלה שמנבאים את המהלך שלה: חברת Stuff that Works רוצה לעשות את כל זה, ויותר.

היא הוקמה על ידי היזמת יעל אליש, בעבר מנהלת המוצר של ווייז (Waze), שהייתה חברה בצוות הניהולי של החברה מתחילת דרכה. אחת הבנות שלה סבלה ממצב רפואי כרוני, שהחמיר לאורך שנים. היא מצאה טיפול מבטיח בבלוג שכתב אחד החולים במחלה - ותוך שלושה שבועות חזרו חיי הילדה לקדמותם. אחרי מכירת ווייז היא פיתחה תחביב, שבו איתרה טיפולים לעצמה ולקרובים ברחבי הרשת. אבל לא כל אחד זוכה למידען ברמה כזו. "אין מרכז מידע אחיד שסוקר ומשווה את הטיפולים האפשריים לכל מחלה, שזה בממוצע 300 טיפולים אפשריים", היא אומרת.

למפות 10,000 מחלות

Stuff that works הקימה אתר שבו מקוטלגות היום 560 מחלות, כשהמטרה היא בסופו של דבר למפות כ-10,000 מחלות, רוב המחלות שקיימות בעולם. בינתיים רשומים בו כ-2 מיליון משתתפים, מהם מיליון נחשבים למשתתפים שתרמו מידע רב.

כל משתתף ממלא תחילה שאלון על מחלתו. "חשוב לנו מאוד להתחיל באיסוף המידע מאפס", מדגיש יוסי סינט, סמנכ"ל הטכנולוגיה של החברה, שמגיע מתחום ניתוח הנתונים והיה סמנכ"ל המחקר בחברת Kenshoo. "ככל שיש יותר מידע, הדגש עובר לאפקטיביות. בהתחלה אנחנו עושים רק רשימה של כל ההתערבויות שהחולים באותה קהילה ניסו. אחרי שיש 500 תוצאות, אנחנו מתחילים לסדר אותן לפי מה שיותר אפקטיבי. אחרי 1,000 משתתפים, אפשר להתחיל לזהות תת-קבוצות שעבורן טיפול מסוים הוא אפקטיבי יותר מאחרים. הכוונה היא שבעתיד, תהיה התאמה עוד יותר מדויקת לאדם המסוים".

קראו עוד

צלמי הפרוייקט: שלומי יוסף, כדיה לוי

© כל הזכויות שמורות לגלובס