x

שיתוף

סגירה
דורון סומך, מייסד UNIT / צילום: כדיה לוי
09

Unit

ממשק תשלומים או בנקאות בתוך אפליקציות

מייסדים: איתי דמתי, דורון סומך

משקיעים: אקסל, אלף, TLV פרטנרס

שנת הקמה: 2019 עובדים: 50 גיוסי הון: 70 מיליון דולר

הופכים כל חברה לבנק
יוניט הישראלית הצטרפה לטרנד הפינטק החדש המפרק את השיטה הבנקאית לגורמים
אסף גלעד

הבנקאות, כפי שאנחנו מכירים אותה, לא השתנתה הרבה במשך מאות שנים. בנקים גדולים עדיין מחזיקים במרבית ההון, ומחלקים אותו בחזרה לציבור באמצעות אשראי, הלוואות ומשכנתאות. אבל לטרנד פיננסי חדש הצומח בשנה האחרונה יש סיכוי לשנות זאת מהיסוד. גל חדש של חברות פינטק מאפשר לכל חברה להציע שירותים בנקאיים ישירות ללקוח, במה שמכונה Embedded Finance, ומפרק לגורמים את מה שאנחנו קוראים לו בנק לשורה של שירותים שניתן להטמיע באינספור דרכים באפליקציות ובאתרים.

יוניט (Unit) הישראלית, סטארט-אפ צעיר ובועט בן שנתיים, היא מהספקיות המובילות של טכנולוגיה שכזו. הקימו אותה איתי דמתי ודורון סומך, ממייסדי חברת טכנולוגיית המסחר הישראלית לברייט, ששמו לב לשינוי חד בתעשייה. "בדור הראשון של חברות הפינטק - כמו צ'יים או לנדינג קלאב - התמקדו במוצר פיננסי אחד או שניים שהוגשו באופן דיגיטלי, אבל הבנקים שהיה להם את יתרון הגודל והכוח המשיכו לפעול לצידן. בגל השני, חברות במגוון תחומים - כמו שופיפיי, אובר או ליפט - משיקות מוצרים פיננסיים משלהן", מספר דמתי.

מומנטום מכירות

יוניט מתמקדת במגזר העסקי, ומאפשרת לחברות להציע שירותים בנקאיים לעסקים אחרים או לעובדים שלהן. באמצעות יוניט, למשל, פלטפורמת גיוס ההמונים הגדולה אנג'ליסט החלה להציע לסטארט-אפים המגייסים הון דרכה חבילת מוצרי בנקאות הכוללת חשבונות עו"ש, כרטיסי אשראי, העברות כספים וניהול כספי השקעות.

פלטפורמה אחרת, שירות הפקת הקבלות והדוחות הפיננסיים Invoice2Go, המשרתת מיליוני עסקים קטנים בארה"ב, השיקה באמצעות יוניט שירות חשבונות בנק לעסקים המחובר למנגנון הפקת הקבלות ומאפשר העברת מט"ח ותשלומים מהירים יותר ללקוחות בהתבסס על מועדון לקוחות ייעודי. לאנס, בנק דיגיטלי ישראלי-אמריקאי המתמחה בפרילנסרים, מציע באמצעות יוניט חשבון עו"ש עסקי שמסייע בהפקת תלושי שכר, בתשלום מסים ובהפרשה לחיסכון כספי אוטומטי באמצעות אלגוריתם חכם.

קראו עוד

צלמי הפרוייקט: שלומי יוסף, כדיה לוי

© כל הזכויות שמורות לגלובס