x

שיתוף הפרויקט

סגור
44

אדנקו סבחת חיימוביץ'

שופטת בית משפט השלום

בגיל 8 צעדה ברגל עם בני משפחתה לסודן, ומשם הם הגיעו בטיסה ארצה במסגרת מבצע משה. השנה עשתה היסטוריה כשהפכה לשופטת הבכירה ביותר מקרב יוצאי אתיופיה, ואחת משתי השופטות הראשונות

 - אדאנקו סבחת חיימוביץ / צילום: איל יצהר
41 | נשואה | תואר ראשון ותואר שני במשפטים מאוניברסיטת תל אביב

עושה היסטוריה | חן מענית

בספטמבר הקודם הודיעה הוועדה לבחירת שופטים כי לראשונה בהיסטוריה של ישראל נבחרו שתי עורכות דין יוצאות אתיופיה לשופטות. הבכירה מהשתיים, אדנקו (פירוש השם באמהרית הוא לשבח) סבחת חיימוביץ, נבחרה כשופטת בית משפט השלום במחוז מרכז.

סבחת חיימוביץ נולדה בכפר מוורי שבצפון אתיופיה. כשמלאו לה 8 צעדה ברגל עם בני משפחתה לסודן, ומשם הם הגיעו בטיסה ארצה במסגרת מבצע משה. המשפחה השתקעה בשכונת רמות בירושלים, והוריה עבדו קשה כדי להתפרנס. אביה עבד בבית דפוס, ואמה ניקתה בתים בשכונה.

את דרכה המקצועית החלה סבחת חיימוביץ כעתודאית וכעורכת דין בפרקליטות הצבאית, ועד מינויה לכס השיפוט פעלה כעורכת דין עצמאית המייצגת חשודים ונאשמים בפלילים. בחלק גדול מהתיקים היא ייצגה מעוטי יכולת במסגרת הסכם פרילנסר עם הסנגוריה הציבורית, ובמהלך מחאת יוצאי אתיופיה, בשנה שעברה, ייצגה רבים מהמפגינים שנעצרו על ידי המשטרה.

סבחת חיימוביץ עשתה היסטוריה בעצם מינויה לשופטת, ומאז שנכנסה לתפקיד היא חתומה על כמה פסקי דין. בין היתר, היא שלחה לאחרונה לשישה חודשי מאסר מנהל חברה קבלנית שהורשע בעבירות מס, בנימוק כי מדובר במעשים שפוגעים בפעילות רשויות המדינה ובציבור כולו.

לרכישת מנוי האנשים מאחורי הפרוייקט רוצים להשפיע על הרשימה של 2018? איך בחרנו את רשימת הנשים המשפיעות?