x

שיתוף הפרויקט

סגור
2

איילת שקד

שרת המשפטים

השרה הבכירה ביותר בממשלה, יו"ר ועדת השרים לחקיקה והאישה היחידה בקבינט הביטחוני-מדיני. השנה הובילה בחירת ארבעה שופטים לעליון, ומינוי עוד 220 נוספים לערכאות השונות, וכן את חוק ההסדרה להתנחלויות

 - איילת שקד / צילום: איליה מלניקוב
41 | נשואה ואם לשניים | תואר B.Sc בהנדסת חשמל ומדעי המחשב מאוניברסיטת תל אביב

עצה לצעירה שרוצה להשתלב בפוליטיקה

"חשוב שיהיו לה שותפים במערכת הפוליטית - כדאי תמיד לעבוד בשותפות, כי זה מביא אותך לגבהים אחרים. אבל הכי חשוב לא לקחת ללב שום דבר. כדאי גם שיהיה לה שותף שייתן לה גיבוי בבית, זה לא מובן מאליו".

דברים שעשיתי כפוליטיקאית צעירה ולא הייתי חוזרת עליהם

"בעיקר טעויות תקשורתיות, בהתנהלות ברשתות החברתיות. בתחילת הקריירה שלי שכחתי לפעמים שהרשת החברתית היא כמו מגפון ענק, וזה קורה לכל פוליטיקאי. אני לא פעילה הרבה ברשת, החלטתי שהנזק עולה על התועלת"

מה גיליתי על ההגעה לפסגה

"אני מגלה כל יום דברים חדשים, ולפעמים שוכחת איך הבטתי על המקום הזה לפני כך וכך שנים, אם כי אין פה פסגה - זה כמו תהליך מתמשך שלא נגמר. גיליתי שהאנשים במשרד ובמערכת המשפט מאוד מקצועיים וטובים, למרות שלפעמים, ולא בצדק, עושים להם דמוניזציה. מהמערכת הפוליטית עצמה לא הופתעתי. לפעמים אני מאוכזבת מאנשים מסוימים, אבל זה לא מפתיע אותי, ידעתי מראש שככה זה בפוליטיקה. את מתחסנת עם הזמן".

ניהול אפקטיבי

"היה לי מזל גדול, ובשנה הראשונה שנכנסתי לתפקיד השרה הסתיימו הקדנציות של רוב המנהלים, כך שיכולתי למנות את רובם לפי ראות עיניי. בעזרת המינויים האלה הצלחתי לעשות המון דברים במשרד ששרים אחרים לפניי לא עשו"

תובנות לחיים

"לפעמים נקרית בדרכך הזדמנות בחיים, אבל לך נוח במקום שבו את נמצאת, ויש תמיד אלף ואחת סיבות מדוע לא לנוע קדימה. אז דווקא במקום הזה הבנתי שתמיד צריך לנוע ולהתקדם, ולצאת מאזור הנוחות, גם אם זה דורש ממך להסתגל לשינוי דרסטי".

לרכישת מנוי האנשים מאחורי הפרוייקט רוצים להשפיע על הרשימה של 2018? איך בחרנו את רשימת הנשים המשפיעות?