x

שיתוף הפרויקט

סגור
5

אילנה דיין

קשת

 - אילנה דיין / צילום: ינאי יחיאל
מאבקי הרייטינג לא פגעו בהישגים | יונתן כיתאין

אחרי שבשנה שעברה התמודדה אילנה דיין מול תגובה חריפה וחסרת תקדים מטעמו של ראש הממשלה, השנה היא נאלצה להתמודד עם אתגר קשה לא פחות: פיצול ערוץ 2. החל מנובמבר, לראשונה המותגים הגדולים של קשת ורשת מתמודדים ראש ראש אחד מול השני, ועבור תוכנית תחקירים מושקעת ויקרה, שסביבת הטלוויזיה המסחרית היא ממילא לא בדיוק המקום הטבעי ביותר עבורה, ההתחלה לא הייתה קלה. במבחן הראשון מול ריאליטי, כמו "אקס פקטור", "עובדה" נותרה בפער גדול מאחור ואחרי חמש תוכניות היא יצאה לפגרה (מתוכננת) של כחודש ימים.

בחודש האחרון מאז חזרה התוכנית היא גם שיפרה את נתוניה בזכות שינויי שיבוץ (ברוב הפעמים התוכנית לא משודרת מיד אחרי החדשות, אלא נעזרת ב"מקפצה"), וגם נהנתה מכך שהתוכניות המתחרות כבר לא רושמות בדרך כלל את אותם מספרים "מפלצתיים" של השבועות הראשונים שלאחר הפיצול. למעשה, בסיכום הרייטינג של שלושת החודשים הראשונים בעידן החדש, עובדה נמצאת במקום העשירי בדירוג התוכניות הנצפות עם ממוצע של 13.3% (עבור כמות קטנה יחסית של תוכניות).

אבל מעבר לרייטינג, שבאופן טבעי ימשיך להוות אתגר מיוחד, בשבועות האחרונים (שלא נכללו בתקופת הבדיקה של הדירוג הנוכחי) "עובדה" שוב מפגינה את עוצמתה המוכרת בהשפעה על סדר היום הציבורי בישראל עם שני תחקירים (של עומרי אסנהיים) על יעקב פרי - האחרון שבהם הביא להתפטרותו מהכנסת - ועם הראיון שהעניק לדיין רב-ניצב רוני אלשיך, זמן קצר לפני פרסום המלצות המשטרה בעניין חקירות נתניהו.

השנה התמודדה דיין עם עוד אתגר יוצא דופן על רקע העדויות הקשות שהגיעו משורה של נשים כלפי התנהלותו של נשיא קשת, אלכס גלעדי, כשברקע לא רק קמפיין מי טו העולמי, אלא גם השבועות הראשונים לפיצול. העדויות הללו, שהובילו בסופו של דבר לעזיבתו של גלעדי, הציפו גם תלונות כלפי התנהלות עבר של דמות בכירה נוספת בערוץ, יורם זק, שהיה העורך של "האח הגדול", ודיין היא זאת שאחרי מספר ימים נשלחה לחזית כדי לענות לטענות כלפי התנהלות הערוץ, בראיון לקרן נויבך ברשת ב'.

הצג עוד...