עוד מעט מוציאים שולחנות: איך להתכונן לפתיחה המחודשת של תחום ההסעדה והמזון? אסם נסטלה פרופשיונל וגלובסקול בסדרת מפגשים אונליין, המסייעת לבעלי עסקים בתחומי המזון והמסעדנות להתמודד עם המציאות החדשה באמצעות הכוונה עסקית במגוון תחומים
במסגרת ההרצאה הראשונה בסדרה, "יסודות הדיגיטל", בוריס קימלמן, מומחה לתחום, שם את הדגש על מושגי יסוד - היכרות עימם ואופני השימוש בהם באופן מיטבי על ידי בעלי עסקים בתחומי ההסעדה והמזון.
עוד הוא דיבר על התאמת המסרים לאדם הנכון במדיה הנכונה; על נכסים דיגיטליים - קרי פלטפורמות בהן נמצא קהל היעד שלנו ברשת; ועל יצירת טראפיק לבית העסק באמצעות חיבור בין האונליין לפיזי והנעה לפעולה.
כמו כן, ייחד קימלמן חלק מהזמן לנושא קידומים ממומנים או אורגניים וניהול עמודי סושיאל (פייסבוק, אינסטגרם) וכיצד נפיק מהם תועלת.
המפגש השני בסדרה "כיצד בונים אתר איקומרס" עסק במסחר מקוון וכל המשתמע ממנו.
מיכל חיון, בעלת חברת !2DO, עוברת בהרצאתה על כל הצעדים הנדרשים לנו לשם הקניית נוכחות מכירתית ברשת. כיצד נקים אתר איקומרס המתאים לנו בנקודת זמן זו ומה נדרש מאיתנו לשם כך? מהו המודל העסקי שלנו? מהו הערך שנוכל להעניק ללקוח, איך נייצר עבורו חווייה ומיהו בכלל אותו לקוח שלנו? האם שווה לנו לפתוח חנות מקוונת בעצמנו או שאולי עלינו להשתמש בשירותי פלטפורמה ייעודית דוגמת וולט וטאביט? איך נתמודד לוגיסטית עם הפעילות וכיצד נשווק אותה בהצלחה? ועוד.
במסגרת המפגש השלישי בסדרה " חדשנות באיקומרס ושיווק לעסקים קטנים" הביאה נטלי טנא מספר פתרונות טכנולוגיים שעשויים לסייע לעסקים בתחום המזון לשווק עצמם טוב יותר ולהגדיל מכירות. טנא, מנהלת פרויקט ShoppingIL ביוזמת גוגל ויועצת לסטארטאפים בתחום האיקומרס, התמקדה בהרצאתה באפליקציות שונות, פשוטות לתפעול, המאפשרות לבעלי עסקים בתחום ההסעדה לסנכרן נתונים לשם אופטימיזציה, לשלב שיווק באמצעות משפיעני רשת, לבצע פרסום אינטנטי רחב היקף ועוד. כל זאת עם דגש על עלות אל מול תועלת.
במסגרת המפגש הרביעי בסדרה "ניהול עסקי בזמן משבר, היבטים פיננסים ומודלים תפעוליים", הסביר גיא לאון כיצד ניתן להפעיל את העסק בתקופה של אי-וודאות. לאון, מייסד ומנכ"ל קבוצת "קרנף", המתמחה בהסעדה לשוק המוסדי, חברות וארגונים, סבור כי "מה שלא ניתן למדוד לא ניתן לנהל". בהרצאתו הוא צולל לרמת המיקרו של ניהול העסק עד למעבר פרטני על גיליונות האקסל. כל זאת במטרה להדגים כיצד ניתן לנסות ולשלוט בהוצאות בעת זו. במסגרת זו הוא בוחן טבלת P&L, טבלאות LABOR, FOOD-COST ועצי מוצר.
במסגרת המפגש החמישי בסדרה שהעבירה רונית גנון עמית עסק ב"חוויית לקוח וערוצי מכירה בזמן שינוי". לדברי גנון עמית, בעל חברת RGA Consulting, לייעוץ שיווק ויישום אסטרטגי, "חוויית הלקוח היא המרכיב המרכזי בהעלאת המכירות".
בין הנושאים שעלו בהרצאה: הריחוק החברתי שיצר אתגר חדש למסעדות, שינה את דרך צריכת חוויית האוכל ואיך מתמודדים איתו, מהי בעצם חוויית הלקוח בעולם המזון וההסעדה, איך להתבלט על פני האחר בעזרתה ומדוע צוות העובדים שלכם קריטי לשם כך, ואיך לפעול באמצעות שיטת "3 העדשות" - הלקוח, העובדים, והתהליך בו הם נפגשים - לשיפור חוויית הלקוח.
במסגרת המפגש השישי בסדרה "איש מכירות ושמו תוכן - על חשיבות התוכן בניהול עסק", הסביר נאור נרקיס, מומחה תוכן ומנהל קהילת "תוכניסטים" בפייסבוק, כיצד תוכן ושימוש נכון בו יכול לשרת חברות ולייצר להם מודעות ואף מכירות.
נרקיס, מי שהחל את "מחאת המילקי", שעברה מן הרשת לעולם האמיתי, ואחראי לבנייתן של 100 קהילות בנושאים מגוונים עד כה, הסביר בהרצאתו: כיצד ניתן להיות פעילים בקהילות כדי לייצר תוכן , מהו ההבדל בין עמוד פייסבוק עסקי לקהילה ואיך לבנות קהילה סביב תחום העיסוק שלכם.
עוד הוא עמד על חשיבות איסוף המידע בקהילות לשימוש עסקי, השיח שנוצר בהן וכיצד הוא יכול לתרום לכם ובאילו ערוצים מקוונים התוכן שלכם עשו להיות אפקטיבי. כמו כן, הצופים בהרצאה יקבלו קישור לארגז כלים לבניית תוכן.
במסגרת המפגש השביעי בסדרה "על חשיבות המיתוג העסקי והאישי בניהול עסק", הסבירה אריאלה דניאלי, כיצד יכולים בעלי עסקים בתחום ההסעדה למתג עצמם ובדרך זו לקדם את העסק. לדברי דניאלי, מרצה ויועצת לחדשנות, שמלווה ארגונים בבניית מוצרים ושירותים דיגיטליים, המיתוג העסקי מתחבר למיתוג האישי ועובדה זו מאפשרת לכם לספר את סיפור העסק שלכם ולייצר לו מובחנות לעומת עסקים אחרים.
הקורונה, שהעלתה את העיסוק באוכל בעשרות מונים, מהווה כר מצויין ונקודת פתיחה מוצלחת למיתוג שלכם. בהרצאתה דניאלי מביאה דוגמאות רבות לדרך לעשות זאת ברשתות החברתיות באופן יצירתי, בהתאם לחוזקות שלכם, לאופי העסק שלכם ולערכים שתרצו להעביר.
במסגרת המפגש השמיני והאחרון בסדרה "שינויים בתפיסת בריאות הציבור בעקבות משבר הקורונה", הרצה ד"ר דיויד רוזנבלט, רופא וטרינר ושותף בחברת שר יעוץ והדרכה, על השפעת המשבר הנוכחי על התנהלות עסקי מזון. לדבריו, ארגון שנאלץ לנעול שעריו זמנית בגלל בידוד כפוי עקב חשיפה לנגיף, אינו יכול לתפקד כלכלית ומסכן את ההמשכיות העסקית שלו. על מנת למנוע מצבים שכאלו עלינו לשנות התנהגות עובדים/מנהלים דרך שינוי תודעה אצלם. הדרך ל-Food Safety עוברת דרך הטמעת תרבות ארגונית בעסק שלכם. בהרצאתו מסביר רוזנבלט, ששימש בעבר גם ראש תחום מזון באגף איכות והסמכה ומדריך בכיר במכון התקנים הישראלי, כיצד ניתן להשיג את אותה תרבות ארגונית שתאפשר לעסקים בתחום ההסעדה להתנהל נכון בעת הנוכחית ולשמור על העסק ועל בריאות הלקוחות ובאילו אמצעים מעשיים עלינו לנקוט.