הניצוץ | מהו הניצוץ שלך?
טובי לוטקה / איור: גיל ג'יבלי

טובי לוטקה / איור: גיל ג'יבלי

כך השפיע מייסד SHOPIFY על המודל העסקי של BEANZ CAFÉ

מייסד SHOPIFY, טובי לטקה, ידע להגדיר את הפלטפורמה שהקים למסחר אונליין דרך הערך שהיא מייצרת למשתמשים; במותג BEANZ CAFÉ שמנו במרכז מודל עסקי חדש, שמאפשר את הנגשת הקפה הטרי - מהמגדל לצרכן - ומביא לידי ביטוי את הקשר המיוחד שלנו עם מגדלי הקפה ברחבי העולם
26.09.2021

אלעד רביד, מנהל שיווק של שטראוס קפה ישראל. אחראי על יוזמות האיקומרס
וה-Direct to Consumer) D2C) של החברה; ב-15 השנים האחרונות מילא מגוון תפקידי ניהול שיווק בקבוצת שטראוס, בין השאר שימש כמנהל השיווק של חטיבת מזון טרי ומנהל השיווק של יד מרדכי.
מתלהב מכל מה שמשלב שיווק, טכנולוגיה ואוכל.

אלעד רביד / צילום: חיים יוסףאלעד רביד / צילום: חיים יוסף

הדמות: טובי לוטקה (Tobi Lutke)

התפקיד: מייסד ומנכ"ל SHOPIFY, החברה הרווחיות ביותר בקנדה ופלטפורמת האיקומרס הסופר-טרנדית, שמשרתת למעלה ממיליון עסקי אונליין בכמעט 200 מדינות שונות.

הניצוץ: לוטקה הוא סמל לאוטו-דידקטיות ולתשוקה של אלופים. הוא איש טכנולוגיה לא טיפוסי, גרמני נטול השכלה רשמית, אבל עם חושים חדים ומהירים. לוטקה היגר לקנדה בגיל 22, הקים חנות אונליין לסנואו-בורדס וכשראה שאין בנמצא טכנולוגיה מספיק טובה לחנות מסוג זה, הוא פשוט פיתח את הפלטפורמה בעצמו, מהגארז' הביתי כמובן. די מהר הוא קלט שעסקי האונליין עדיפים על עסקי הסנואו-בורדס, והשאר היסטוריה.

ציטוט:


"אני תמיד מחפש יעילות. אם אני צריך לעשות משהו פעם אחת - יופי, אם אני צריך לעשות משהו פעמיים - אני כבר קצת עצבני ואם אני צריך לעשות משהו בפעם השלישית - אני הופך את זה לאוטומטי".

מה למדתי מהדמות: לוטקה תמיד שם דגש על הגינות והערכים של החברה גם כשהיא הפכה לרווחית יותר מהבנק של קנדה. הוא איש צנוע, בטח יחסית למקביליו המפורסמים, וסמל להתמקדות בלקוח. הוא ידע להגדיר את שופיפיי דרך הערך שהיא מייצרת למשתמשים - האפשרות שהיא מעניקה ליזמים להשתדרג לאונליין בקלות. בנוסף, הוא מקפיד להיות מעורב במיזמי איכות סביבה ומאמין גדול באיזון בית-עבודה.

BEANZ CAFÉ - חוויה כוללת באמצעות מודל גמיש

קפה הוא תרבות גלובלית דינמית ומתפתחת, מהמרתקות של העשורים האחרונים והוא מרכז אליו חדשנות, טכנולוגיות ותפיסות עסקיות חדשות. זהו מוצר שרבים צורכים מספר פעמים ביום, וחלק מהרגל וסגנון חיים; מרתק בהיבטים החקלאיים והקולינריים שלו. יחד עם כל אלו, קפה הוא מוצר נגיש, פשוט וטעים שפונה לכולם ובזה ייחודו.

כחברת קפה גלובלית גדולה, זיהינו לפני מספר שנים שהגישה והקשר הישיר שלנו עם מגדלי ומגדלות קפה בחוות קפה ברחבי העולם, מסייעים לנו להנגיש את הקפה המיוחד שלהם באופן אישי וישיר בדרך שלא הייתה קיימת בעולם. וכך לאפשר שתייה של קפה טחון מפולי קפה טריים בבית - באיכות שכמעט לא הייתה נפוצה קודם לכן. הדרך להגשמת החלום הזה עברה בטעימה של מאות סוגי קפה מעשרות חוות, ביקור והיכרות עם מגדלי הקפה שאנו מספרים את סיפורם - מברזיל, מקוסטה ריקה, מאינדונזיה, מהודו, מפפואה-ניו-גיני ועוד. זוהי דרך מרתקת שהפכה חלק מהחיים שלנו כחברת קפה.

בנוסף, היה עלינו לבנות מודל עסקי חדש, שונה ואטרקטיבי שמאפשר את הנגשת הקפה הטרי הגלובלי יחד עם go-to-market ידידותי למשתמש, הוגן ופשוט יחסית להבנה.


המודל שבחרנו הוא מודל של מנוי מודרני מהסוג העכשווי, הגמיש, הפרסונלי, ללא התחייבות וללא אותיות קטנות, ממש כמו ספוטיפיי ונטפליקס בעולם. רק שבמקרה של BEANZ כל מצטרף חדש מקבל מכונת אספרסו טוחנת ואוטומטית מתקדמת וזוכה לאספקה חודשית של פולי קפה טריים לבחירה - מתוך מגוון החוואים שעובדים איתנו, כמובן עם אופציה לשנות אותה מדי חודש.

כל הפעילות עטופה בממשק דיגיטלי איקומרסי, הכולל גם קשר פרסונלי עם הצוות שהקמנו. כמו כן, מושם בה שם דגש על איכות הסביבה, מיחזור וקיימות, ערכים שהם חלק חשוב מחיינו וחיי הלקוחות שלנו, ובכלל ומעניקים תחושה של משהו חדש ונכון, שרק הולך ומתפתח.

יצאנו לדרך לפני שנתיים והתגובות של הקהל מרגשות בכל פעם מחדש, דוחפות אותנו להשתפר ולרצות להיות טובים יותר. אנחנו מרגישים לגמרי בתחילת הדרך ואין לי ספק שבעתיד הרבה יותר אנשים ישתו קפה טרי בבית, ייהנו מהריח והטעם והחוויה הכוללת, וגם ילמדו להעריך את מגדלי הקפה ואת כל מי שעומד מאחורי המוצר הנפלא הזה.

כתבות נוספות:

"הניצוץ" — מתחם השראה בו מנהלות ומנהלים מספרים לנו על מקור ההשראה שלהם ומהו "הניצוץ" שהצית בהם את הרעיון לייצר מהלך פורץ דרך.

הניצוץ שלי – ההשראה שהובילה אותי לעשייה פורצת דרך

הסיפורים הנבחרים יפורסמו במתחם "הניצוץ"