הניצוץ | מהו הניצוץ שלך?
סטיב ג'ובס / איור: גיל ג'יבלי

סטיב ג'ובס / איור: גיל ג'יבלי

שופרסל אונליין הפכה ל-one stop shop, גם בזכות החדשנות של סטיב ג'ובס

מסטיב ג'ובס למדתי לדמיין, לקחת את היצירתיות לקצה ולהמציא; את כל אלו ראיתי לנגד עיני במהלך הקריאטיבי משנה התפיסה של שופרסל להרחבת פעילות ה-online לעולמות ה-Non food, ומיצובה כפלטפורמת קניות מובילה. ותודה גם לאילן פלד
26.09.2021

גיא אבן, בעל ניסיון רב בשיווק, שיווק קמעונאי, תקשורת שיווקית, ניהול מועדוני לקוחות, איקומרס וחדשנות דיגיטלית.
משמש בתפקידו בשופרסל מזה ארבע שנים; בעברו: סמנכ״ל שיווק, מועדון ואיקומרס בקבוצת מגה קמעונאות, מנכ״ל מועדון you בקבוצת אלון וכן כמנהל שיווק ותקשורת שיווקית בשירותי בריאות כללית.
בעל תואר ראשון ושני במנהל עסקים עם התמחות בשיווק.

גיא אבן / צילום: אריה ברגיא אבן / צילום: אריה בר

הדמות: סטיב ג'ובס

התפקיד: ממייסדי והמנכ"ל לשעבר של חברת APPLE.

הניצוץ: איש שמונע מחזון, פורץ דרך ומוסכמות, בעל רצון ויכולת לייצר מציאות חדשה, לשנות את העולם.

ציטוט:


"זמנכם קצוב, אז אל תבזבזו אותו בלחיות חיים של מישהו אחר. אל תילכדו בדוגמה, כלומר: אל תחיו לפי תוצאות המחשבה של אנשים אחרים. אל תניחו לרעש של דעות האחרים להשתיק את הקול הפנימי שלכם. והכי חשוב, שיהיה לכם אומץ ללכת בעקבות הלב והאינטואיציה שלכם. הם, איכשהו, כבר יודעים מה אתם באמת רוצים להיות. כל השאר, משני".
(מתוך הרצאת סטיב ג'ובס לבוגרי אוניברסיטת סטנפורד)

מה למדתי מהדמות: את היכולת לדמיין, לקחת את היצירתיות לקצה, להמציא ולחזות את העתיד - תוך יישום של החלום ללא פשרות - למוצרים ששינו את חיינו. בנוסף, לשמור על האמת הפנימית, לא להיכנע לפרדיגמות ומקובעות, לאהוב את מה שאנחנו עושים ולשאוף לשלמות בעשייה עד הפרט הקטן ביותר.

כיצד באמצעות אומץ שיווקי וקריאטיבי, חדשנות ורשתות חברתיות, הצלחנו למצב את שופרסל כאתר קניות מוביל?

מרגע חדירת ה-e-commerce לישראל, לא הייתה בארץ פלטפורמת סחר מקוון אמיתית של one stop shop, קרי , פלטפורמה שמרכזת עבור הצרכן את כל מה שהוא צריך במגוון עולמות תוכן, וכל זאת בעלות משלוח אחד. ישנן מגוון רחב של פלטפורמות שמוכרות אופנה, או מוצרי חשמל ואלקטרוניקה, או מחשבים ואפילו רהיטים, אבל פלטפורמה שמאגדת את כולם, פשוט לא הייתה קיימת; על אף שהצרכן הישראלי היה צמא לכך.

שופרסל זיהתה הזדמנות זו, והחליטה להרחיב את פעילות ה-online שלה לעולמות ה-Non food, ולמצב את עצמה כ-one stop shop עבור הצרכן הישראלי ("מאבטיח עד מדיח").

המטרות השיווקיות של הקמפיין:


*העלאת מודעות למוצרי הנון פוד באתר שופרסל - שופרסל נתפסה כאתר הקניות הגדול בישראל בתחום המזון (Grocery shop), המטרה הייתה ליצור מודעות לעולמות התוכן החדשים הקיימים באתר בתחום הנון פוד.

*הרחבת קהל היעד - לאורך כל הדרך הבנו שכדי להיות רלוונטיים בעולם
ה-e-commerce שאינו מזון, עלינו להרחיב את הפנייה לקהלים חדשים ודיגיטלים: משפחות צעירות ובני דור ה-Millennials; וכי לרשתות החברתיות: יוטיוב, פייסבוק ואינסטגרם - יש תפקיד מפתח בפנייה לקהלים אלו.

*גידול בפדיון בעולמות הנון פוד - תרגום המודעות והביקוש למכר בפועל.

בשלב הראשון החלטנו על הקמת פלטפורמה שיווקית ייחודית ב-social שתשמש כ-"ערוץ קניות עדכני לעולמות הנון פוד". על מנת ליצור בולטות וזכירות לערוץ, בחרנו באילן פלד כפרזנטור מוביל של שפה תקשורתית חדשה - בתחילה כדמות רובוט בינה מלאכותית של האתר בשם אסתי 5 (ST5), ובהמשך כדמות משלוחנית קומית של שופרסל בשם "גילי אייליש".

הפיצוח הקריאטיבי התבסס על עבודת Brandformance - מצד אחד, הוא מייצר מעורבות של הגולש (Engagement) ומצד שני מניע למכר; כלומר, יצרנו מהלך בו הגולש מקיים Engagement עם פעילות מכר (משתף סרטונים בהם מוכרים מקרר).

הקונספט הייחודי מסוגו, הוליד מהלך ויראלי שייצר "תופעת רשת" ונחל הצלחה גדולה:

*הבאנו את המותג לשיאי Engagement שלא ידע מעולם - לאחר שנה וחצי של פעילות, בערוץ היוטיוב של שופרסל און-ליין יש למעלה מ-21 מיליון צפיות בתכנים; גם הפעילות בפייסבוק ובאינסטגרם שברה שיאי Engagement עם המותג עם מאות אלפי תגובות, שיתופים וצפיות.

*הצלחנו לייצר מעורבות בעמוד מסחרי של קמעונאי מזון על ידי יצירת תוכן בעל ערך, הומור ושימוש בדמות של פלד, אשר הצרכן נהנה לצרוך מיוזמתו (PULL) ולשתף.

בשלב השני, מה שהחל "כערוץ מבצעים" מתחת לקו, הפך לשפת מותג אהודה גם מעל לקו, ולמהלך שיווקי שהצליח לשפר את התפיסה של שופרסל און-ליין ושופרסל בכלל כחברה חדשנית - ולהצעיר את המותג.

בשורה התחתונה, הצלחנו לייצר, לראשונה בישראל, ערוץ תוכן וקניות ש"חי בדיגיטל" וליצור פלטפורמה חדשה לקניית מוצרי Non food. הבנו שבאמצעות אסטרטגיה נכונה, אומץ וחדשנות לא טריוויאלית למותג, ניתן לעשות עבודה תדמיתית עמוקה שמשנה תפיסות, גם במהלכים תקשורתיים שחיים אך ורק בדיגיטל.

מהלך זה הוא דוגמה טובה לעבודה אינטגרטיבית בין אסטרטגיה, קריאייטיב, ומדיה שהביאו לעולם קמפיין דיגיטלי חכם וחדשני, שתורגם תוך זמן קצר לעלייה ניכרת במכר ובתוצאות העסקיות. הוא הפך את שופרסל לשחק לגיטימי בעולמות ה-Non food, לאחר שנים של התמודדות מול חסמים צרכניים בתחום.

קישורים לפעילות ברשתות החברתיות:

אינסטגרם>>

פייסבוק>>

יוטיוב>>

כתבות נוספות:

"הניצוץ" — מתחם השראה בו מנהלות ומנהלים מספרים לנו על מקור ההשראה שלהם ומהו "הניצוץ" שהצית בהם את הרעיון לייצר מהלך פורץ דרך.

הניצוץ שלי – ההשראה שהובילה אותי לעשייה פורצת דרך

הסיפורים הנבחרים יפורסמו במתחם "הניצוץ"