הניצוץ | מהו הניצוץ שלך?
זאב ז'בוטינסקי / איור: גיל ג'יבלי

זאב ז'בוטינסקי / איור: גיל ג'יבלי

איך תפיסת העולם של ז'בוטינסקי מייצרת שינוי בחברת החשמל?

זאב ז'בוטינסקי דגל בחברה שיוויונית - בערכים כגון תרומה לקהילה, ערבות הדדית והגנה על המיעוט; הוא מלווה אותי בעשייה המקצועית שלי בחברת החשמל - במגוון קמפיינים ופעילויות למיצוי זכויות עבור אוכלוסיות מוחלשות, וכן בעשייה הציבורית במסגרת מיזם "סיכוי שווה" לשילוב אנשים בעלי מוגבלות בשוק העבודה
26.09.2021

אורן הלמן, סמנכ"ל שירות, שיווק ורגולציה בחברת החשמל, מייסד מיזם "סיכוי שווה" לשילוב אנשים עם מוגבלות בעבודה ובחברה.
במסגרת תפקידו אחראי על חוויית הלקוח בארגון, על התקשורת,על מוקדי 103, על קבלת הקהל, הגבייה והחשבונות ועל קשרי המשקיעים (IR) בחברת החשמל.
איש תקשורת, שימש בעבר מנכ"ל לשכת העיתונות הממשלתית, יועץ אסטרטגי וכן יועץ לשר האוצר, בנימין נתניהו.
הקים את מיזם סיכוי שווה לשילוב אנשים עם מוגבלות בעבודה ובחברה ופעיל בתחום בהתנדבות מלאה כאבא לילדה עם צרכים מיוחדים.

אורן הלמן / צילום: יוסי וייסאורן הלמן / צילום: יוסי וייס

הדמות: זאב ז'בוטינסקי

תפקיד: מנהיג ציוני - מייסד התנועה הרוויזיוניסטית ובית"ר, סופר, משורר, עיתונאי ומתרגם.

הניצוץ: איש חכם ורב-פעלים, ניחן בראייה רחבה ופורצת דרך; לא חשש ללכת נגד הזרם, להציג את דעותיו המהפכניות ולומר את האמת שלו, והתמסר באומץ ובמרץ כל כולו להגשמתה. חולם - ועושה.

ציטוט:


"אילולא היו הבדלי הלאומים קיימים (...) ממילא, הרי, לטובת האנושות כולה צריכים היינו להמציאם, כדי שרוח האדם יוכל להתגלות בעושר רב של גוונים ובני גוונים".

"היחס לאשה הוא הקו המבדיל בין תרבות לפרא. אין קידמה בציבור המרשה לכוחות החושך שבו להשפיל את האשה".

מה למדתי מהדמות: מז'בוטיסקי למדתי על נחישות, מסירות לאמונה ולרעיון. הוא ראה את מהות הדמוקרטיה במימוש החלטות הרוב, אבל אהד הרבה יותר את תפקידה בהגנה על המיעוט; העלה על נס ערכים של תרומה לקהילה, ערבות הדדית, תיקון עולם ונקיטת מעשה לטובת החברה בישראל.

הוא הדגיש את חשיבותה של חברה שוויונית במדינה דמוקרטית וחופשית, כשהחתירה למימושה עוברת דרך חמשת המ"מים, המהווים את התנאים ההכרחיים למחייתו של כל אדם באשר הוא: מזון, מעון, מלבוש, מרפא ומורה.

ז'בוטינסקי דגל בצדק לכל, ובשוויון לכל אזרחי המדינה, למיעוט הערבי, כמו גם לנשים - שאת שילובן דרש בכל מסגרת; דיבר, חשב ופעל למען העצמה נשית הרבה לפני שהמושג הזה נכנס לחיינו.

שילוב א. נשים בחברה ובשוק התעסוקה והענקת שירות שוויוני ומותאם לכולם.ן


תורתו של ז'בוטינסקי מלווה אותי, כאדם פרטי, בעשייה הציבורית ובעשייה המקצועית-עסקית שלי. מיזם הפייסבוק והלינקדין "סיכוי שווה" לשילוב אנשים עם מוגבלות בעבודה ובחברה - שייסדתי לפני כ-6 שנים - עזר לי להכיר טוב יותר את המורכבות שבקבלת שירות ויחס שווה, במקומות שבהם אתה אחר. ההכלה של אנשים עם מוגבלות, השילוב שלהם בשוק העבודה ובתהליכי קבלת החלטות הם נושאים שעליהם אני נאבק.

במסגרת המיזם אנו בקמפיין מתמשך להעלאת המודעות לשילובם של אנשים עם מוגבלות בעבודה, ויש גם הישגים: כ-100,000 חברים בשתי הפלטפורמות וכ-400 אנשים עם מוגבלות שהחלו לעבוד דרך הדף.

אני משתדל לשלב את האג'נדה והעשייה החברתית שלי גם במישור המקצועי ובעצם בכל מקום בו אני נמצא בפוזיציה שמאפשרת לי להשפיע ולעזור לאחר בתחום החברתי. הדבר בא לידי ביטוי גם בתפקידי בחברת החשמל כאחראי על מערך שירות הלקוחות וחוויית הלקוח של החברה, זאת בנוסף לאחריות על הרגולציה, השיווק והקשר עם התקשורת ביחד עם דליה בודינגר, הדוברת.

יצאנו בקמפיין למיצוי זכויות עבור אוכלוסיות מוחלשות, תגברנו את השירות הטלפוני בנציגים המעניקים שירות בשפות שונות, כולל מענה אוטומטי בשפה הערבית, אנו מקיימים שיח וירטואלי שוטף עם גורמי רווחה, ארגונים ועמותות, הקלנו את אפשרויות תשלום חשבון החשמל עבור אוכלוסיות מוחלשות ועבור עסקים קטנים ובינוניים.

אנחנו ממשיכים את הקשר הבלתי אמצעי עם הקהילה בתוכניות חינוך לבטיחות וחיסכון בחשמל, בדגש על פריפריה חברתית וגיאוגרפית בזום, והיכן שאפשר גם מגיעים באופן פיזי.

כמו כן, אנו מקפידים על קמפייני הסברה בעולמות החיסכון ושימוש מושכל בחשמל, תוך התאמת המסרים לקהל היעד החרדי ותרגום לערבית, רוסית ואמהרית. אנו לומדים את הלקוחות שלנו באופן שוטף במטרה להתאים את השירות לכולם, כולל פעילות להנגשת פלטפורמות השירות הדיגיטליות והפיזיות ללקוחות עם מוגבלות.

בשורה התחתונה, להיות מנהל בחברה שקיימת 97 שנים, יכול להיות עניין מורכב לעיתים. ז'בוטינסקי אמר "קשה - זאת אומרת אפשר", וכך אני רואה את הדברים - בשיפור התדמית של חברת החשמל, בשילוב כל הא.נשים בחברה ובשוק התעסוקה ובהענקת שירות שוויוני ומותאם לכולם.ן. גם, ואולי במיוחד, בארגון שהוא מונופול בשינוי.

כתבות נוספות:

"הניצוץ" — מתחם השראה בו מנהלות ומנהלים מספרים לנו על מקור ההשראה שלהם ומהו "הניצוץ" שהצית בהם את הרעיון לייצר מהלך פורץ דרך.

הניצוץ שלי – ההשראה שהובילה אותי לעשייה פורצת דרך

הסיפורים הנבחרים יפורסמו במתחם "הניצוץ"