הניצוץ | מהו הניצוץ שלך?
סילבסטר סטאלון / איור: גיל ג'יבלי

סילבסטר סטאלון / איור: גיל ג'יבלי

מה למדתי מסילבסטר סטאלון על מרכיב חיוני בפעילות העסקית?

סטאלון נחשב לשחקן ותסריטאי כושל, שחווה אינספור דחיות. אבל האמונה המלאה שלו בתסריט של "רוקי", והעמידה על שלו השתלמה - והשאר היסטוריה; נחישות היא תכונה אוניברסלית היא אינה המפתח היחיד להצלחה מקצועית, אבל היא חיונית וקריטית עבורה
26.09.2021

אסף כהנר מוביל את חטיבת השיווק, המכירה והשירות ב-Ewave Nadlan, זרוע הנדל"ן של קבוצת Ewave, הכוללת פעילויות בעולמות הטכנולוגיה, הרפואה והנדל"ן. מזה למעלה מעשור מעורב בעשרות פרויקטים למגורים ברחבי ישראל, של מעל 10,000 יחידות דיור בתמהיל מגוון. עיקר הניסיון שלו הינו בניהול מערכי מכירה ושירות מורכבים, בסביבה תחרותית ואינטנסיבית ומסביב לשעון.

אסף כהנר / צילום: ''מנש''אסף כהנר / צילום: ''מנש''

הדמות: מייקל סילבסטר גרדנציו סטאלון, המוכר יותר בשם סילבסטר סטאלון.

תפקיד: שחקן, במאי ותסריטאי אמריקאי.

הניצוץ: מדובר על אחד השחקנים המוכרים והאהובים של שנות ה-70 וה-80 במאה ה-20. אייקון תרבותי בזכות סדרות הסרטים "רוקי" ו"רמבו", שבהן גילם את הגיבור - מתאגרף וחייל קומנדו, בהתאמה.

דווקא על רקע ההצלחה הפנומנאלית שלו כשחקן ותסריטאי זה כמעט בלתי נתפס שסטאלון נחשב לפני שסרטו "רוקי" יצא לאקרנים בשנת 1976, כשחקן כושל ותסריטאי בינוני. הוא מעיד על עצמו שנפגש עם כל סוכני השחקנים בניו יורק, השתתף באלפי אודישנים, והפיץ אינספור תסריטים. וזכה לאפס אחוזי הצלחה. כשכתב את התסריט של רוקי הוא נותר עם 100 דולר בחשבון הבנק שלו (אפילו הסתובב סיפור על כך, שהוא מכר את כלב הבולדוג האהוב שלו באותם ימים תמורת כמה עשרות דולרים, כי לא יכול היה יותר לשלם עבור אחזקתו).


אבל גם כאשר הציעו לו סכומים בסדרי גודל של מאות אלפי דולרים עבור התסריט, של "רוקי" הוא לא הסכים למכור אותו - אלא בתנאי שיגלם את התפקיד הראשי בסרט. סטאלון לא וויתר, וסירב להצעת המפיקים לרכוש ממנו את התסריט וללהק לתפקיד הראשי שחקנים מפורסמים, מהליגה הראשונה בהוליווד. העקשנות השתלמה, הוא הגיע לסיכום עם מפיקי הסרט על רכישת התסריט במחיר נמוך, אך עם הזדמנות לשחק את התפקיד של רוקי בלבואה, כוכב הסרט. והשאר, כמו שאומרים, היסטוריה.

ציטוט:

"Life is not about how hard of a hit you can give it's about how many you can take, and still keep moving forward" 

מה למדתי מהדמות: סטאלון מלמד אותנו על הכוח המתפרץ, הכמעט אינסופי של הנחישות. הוא גמר בדעתו לא להיות עוד כותב בתעשיית הסרטים ההוליוודית; לא הקשיב לאותם אנשים שלעגו לו על המראה שלו ועל אופן הדיבור; האמין בערך של עצמו וביכולת שלו להצליח. הוא ישב וכתב תסריט ונלחם כדי לשחק את התפקיד הראשי, הוא יכול היה להיכשל ולאבד את כל עולמו, אבל הנחישות שלו הביאה אותו להתגבר על כל הקשיים בפניהם ניצב.

להצלחה שלו לקח אוניברסלי, כי נחישות היא תכונה אוניברסלית. רצוי וכדאי בכל תחום ובכל שלב של חיינו, לאמן את שריר הנחישות. נכון, זה לא המפתח היחיד להצלחה, אבל הוא חיוני וקריטי עבורה. בין אם מדובר בהצלחה אישית, או בהנעה של הצלחה ארגונית, נחישות תמיד תהיה מרכיב חיוני.

האמינו במוצר וביכולות שלכם - וכך תתמודדו עם אתגרים ומורכבויות


לאורך הקריירה שלי הייתי מעורב אישית בעשרות קמפיינים שיווקיים ובמספר דומה של תהליכי מכירת פרויקטי נדל"ן שונים. בכל אחד מהפרויקטים והקמפיינים היו אתגרים ומורכבויות משל עצמם. חלק מהאתגרים היו קשורים לתקופה או אווירה - למשל, אווירת הנכאים של תקופת מתיחות ביטחונית או הסגרים שהוטלו במהלך הקורונה; או האתגרים הכרוכים בלימוד השוק על אזור חדש, דוגמת הפעילות שלנו ב-Ewave Nadlan בדרום תל אביב לפני כעשור, כאשר היינו בין החלוצים של חידוש האזור, עוד בתקופה שהיה מאוד מחוץ למיינסטרים הנדל"ני.

הדרך להתמודד עם האתגרים הללו היא אחת ויחידה - להאמין במוצר שלך, להאמין ביכולת שלך, ולהצטייד בטונות של נחישות. להאמין שאין אתגר או מכשלה שאי אפשר להתגבר עליהם, לא לתת לנסיבות לנהל אותך, אלא להיות יוזם ומוביל.

אני זוכר שעוד כילד התרשמתי מהדמות של רוקי, מהנחישות שלו להוכיח לעולם שהוא הטוב ביותר בתחומו. כאשר בגרתי והתעמקתי יותר בדמות של סילבסטר סטאלון, היוצר של רוקי, וקראתי על דרך החתחתים שעבר כדי להגיע לתהילה, ועל הנחישות שלו להצליח - הבנתי שזה אינו רק סיפור יפה שראינו כולנו בסרטים כילדים, זו גם יכולה להיות דרך חיים, ואני בחרתי לעצמי את דרך החיים הזו.

לכן, אם יישאלו אותי אנשי שיווק צעירים - מה הטיפ שאתה יכול לתת לנו, אז התשובה שלי תהיה - תצטיידו גם אתם באינסוף נחישות. כי הקמפיינים משתנים, הפרויקטים מתחלפים, הפלטפורמות מתעדכנות, אבל דבר אחד נותר קבוע לאורך הדרך - וזה אתם והצורך שלכם להתמודד עם אתגרים ומורכבויות. אתם תהיו אלו שיתמודדו עם התנגדויות בתוך הארגון שלכם, עם ספקות של ספקים, עם שאלות של לקוחות, והדרך לעבור ולצלוח את כל אלו תהיה רק עם סבלנות אין קץ, רפטיציה על תהליכי עבודה שהוכיחו את עצמם וכמובן - נחישות ללא גבולות. ההצלחה האישית שלכם, וזו של הארגון שלכם, תלויה בהרבה גורמים, ואחד מהם הוא מידת הנחישות שבה תצטיידו, ועד כמה תאמנו את עצמכם להשתמש בה.

כתבות נוספות:

"הניצוץ" — מתחם השראה בו מנהלות ומנהלים מספרים לנו על מקור ההשראה שלהם ומהו "הניצוץ" שהצית בהם את הרעיון לייצר מהלך פורץ דרך.

הניצוץ שלי – ההשראה שהובילה אותי לעשייה פורצת דרך

הסיפורים הנבחרים יפורסמו במתחם "הניצוץ"