הניצוץ | מהו הניצוץ שלך?
אן בודן / איור: גיל ג'יבלי

אן בודן / איור: גיל ג'יבלי

אן בודן והבנק הדיגיטלי שייסדה הם המודל שלנו להקמת בנק מקומי שכזה

אן בודן זיהתה כיצד טכנולוגיה יכולה לשנות את עולם הבנקאות ובתוך שלוש שנים הבנק הדיגיטלי שהקימה הפך רווחי; גם כאן בישראל אנו מקימים בנק דיגיטלי בטוח ושקוף, במטרה להפוך לשחקן משמעותי ולשנות את מפת הכוחות במערכת הבנקאית
26.09.2021

רועי קציר הצטרף לצוות הקמת הבנק הדיגיטלי הראשון בינואר 2020. במסגרת תפקידו אחראי על התוויית האסטרטגיה השיווקית ויישומה, על הכנסות הבנק מהשירותים הבנקאיים ועל הפיתוח העסקי.
קודם להצטרפותו לבנק הדיגיטלי (שהשקתו מתוכננת ל-2021), ניהל את מטה הסחר והשיווק של שופרסל, לאחר קריירה של 16 שנים בבנק הפועלים בתפקידים שונים במטה ובשטח. בתפקידו האחרון ניהל את פעילות המכירות של החטיבה הקמעונאית.

רועי קציר / צילום: ינאי יחיאלרועי קציר / צילום: ינאי יחיאל

הדמות: אן בודן

תפקיד: מייסדת ומנכ״לית הבנק הדיגיטלי, Starling Bank, אנגליה

הניצוץ: נחישות תהומית לבנות את הבנק הכי מצליח באנגליה בשנים האחרונות.

בודן הקימה את Starling Bank בשנת 2014, לאחר קריירה גלובלית מכובדת בשירותים פיננסיים. בין השאר היא שימשה מנהלת התפעול הראשית של הבנק האירי AIB, מנהלת הבנקאות הגלובלית ב-RBS וסגן נשיא בכירה אירופה, בנקאות עסקאות בבנק ABN AMRO.


היא זיהתה כיצד הטכנולוגיה יכולה לשנות את עולם הבנקאות - את האופן בו אנשים מנהלים את כספם ואת האפשרות לשרת את הלקוחות בדרך שהבנקים המסורתיים לא מסוגלים.

בשלוש השנים שבהן הבנק פועל, הוא זכה בתואר הבנק הטוב ביותר באנגליה, גייס כ-1.8 מיליון לקוחות וקרוב לארבעה מיליארד פאונד בפיקדונות. השנה הרחיב את פעילותו לתחום העסקים הקטנים ולראשונה בעולם בקרב הבנקים הדיגיטליים עבר לרווחיות.

בודן מאמינה מאוד בשוויון מגדרי. "אני אישה. אני נמוכה. אני וולשית. אני בגיל העמידה. אני באה מרקע מאד פשוט ואני ממש לא הטיפוס שיפטפט עם מישהי בשירותים", סיפרה בראיון עימה, "אנשים חשבו שאני משוגעת, שאף אחד לא מקים בנק, בטח לא אנשים שנראים כמוני, אבל הגעתי למקום שהייתי מוכנה להיכשל. הייתי בת 54 ומספיק בטוחה בעצמי כדי לא להיעלב אם מישהו יגיד שאני טיפשה".

ציטוט:

"הטכנולוגיה עיצבה מחדש את הדרך בה אנו צורכים מזון, יוצאים לחופשות, מתקשרים עם בני משפחה ובכלל חיים. אבל הבנקאות קצת נתקעה מאחור, ממשיכה לפעול כאילו השינוי לא מתרחש".

מה למדתי מהדמות: בודן הוכיחה שנחישות בלתי מתפשרת, הנחת האגו בצד ברגעי משבר, יכולות ניתוח הסביבה התחרותית המשתנה והבנת הצרכים המשתנים של קהל המטרה, ביחד עם בניית מארג הנהלה ועובדים באיזון מגדרי ו-ותק והובלתם קדימה, הם מתכון להצלחה. כל אלו הביאו את סטרלינג בנק לזכות בשלוש השנים האחרונות בתואר הבנק הטוב ביותר באנגליה.


הקמת הבנק הדיגיטלי בישראל

במטרה לייצר תחרות בשוק הבנקאות הריכוזי, העניק אשתקד בנק ישראל רישיון להקמת בנק חדש. אנחנו מקימים את הבנק הדיגיטלי הראשון, בנק עצמאי חדש בישראל, לראשונה מ- 1978. הבנק יהיה דיגיטלי, טכנולוגי, בטוח ושקוף. אנחנו משקיעים הרבה זמן ומחשבה בכל מה שעובד ובעיקר במה שלא עובד היום במערכת הבנקאית, ועובדים מאוד קשה כדי לתקן את המודל מיסודו. לא רק לייצר לו עטיפה יפה ומגניבה.

הבנק הדיגיטלי הראשון נכנס לתוך שוק ריכוזי וותיק, כזה שנשלט הלכה למעשה על ידי שני בנקים גדולים וכמעט ללא מעבר של לקוחות וללא תחרות של ממש. בכוונתנו להפוך לשחקן משמעותי ולראשונה לשנות את מפת הכוחות במערכת הבנקאית.

כדי להצליח במשימה הזו אנחנו חייבים להציע משהו אחר, שלא היה קיים עד כה, לטלטל את המוסכמות המוחלטות. לשם כך אנו זקוקים לאנשים מיוחדים, לא שגרתיים. בדומה לאן בודן, הרכבנו צוות הנהלה שמגיע עם עשרות שנות ניסיון מהמערכת הבנקאית, לצד אנשי טכנולוגיה מהמובילים בתעשייה. יחד אנחנו עסוקים כבר מעל שנה במיפוי הצרכים המשתנים של לקוחות הבנקים - היום ובעתיד, ובעזרת צוותים מיומנים, אנחנו פועלים במיקוד וברצינות תהומית לבנות את הבנק שכולנו נרצה להיות לקוחות שלו.

אנו מאמינים שבנק צריך להיות בזהות אינטרסים עם הלקוח. בעידן הנוכחי אנו מייצרים נאמנות ואמפתיה למותגים שמעניקים לנו ערך אמיתי, ולא פרסומת יפה. מותגים שמעריכים את הזמן שלנו, את הכסף שלנו, את הביטחון שלנו.

הדרך שלנו ארוכה. בעל השליטה בחברה הוא פרופ' אמנון שעשוע, דמות מובילה בתעשיית הבינה המלאכותית הגלובלית, בעל השליטה בחברת מובילאיי, אורקם ועוד מיזמים מובילים בתחום ה- AI . בהשראתו, אנו עושים שימוש בטכנולוגיה לצמצום כוח האדם על ידי מיכון תהליכים רבים ומנגד לפיתוח חוויית לקוח יוצאת דופן. למעשה, אנחנו חברת טכנולוגיה עם רישיון בנקאי. היכולת שלנו לעבוד בלי המשקולת של קירות ולבנים, אלפי עובדים ומערכות מחשוב ישנות וכבדות, תאפשר לנו לבנות בנק שטובת הלקוח היא בראש מעייניו.

נתראה לקראת סוף שנה הבאה. בינתיים מוזמנים לעקוב אחרינו בלינקדאין
#בונים בנק

כתבות נוספות:

"הניצוץ" — מתחם השראה בו מנהלות ומנהלים מספרים לנו על מקור ההשראה שלהם ומהו "הניצוץ" שהצית בהם את הרעיון לייצר מהלך פורץ דרך.

הניצוץ שלי – ההשראה שהובילה אותי לעשייה פורצת דרך

הסיפורים הנבחרים יפורסמו במתחם "הניצוץ"