הניצוץ | מהו הניצוץ שלך?
גרטה טונברי / איור: גיל ג'יבלי

גרטה טונברי / איור: גיל ג'יבלי

גרטה טונברג פועלת למען עתיד טוב יותר - ערך שעומד בבסיס העשייה שלנו ב-RGE

"איך אתם מעזים?", זעקה טונברג מעל בימת האו"ם, כשהיא סוחפת אחריה דור שלם למען עתיד טוב יותר לכדור שלנו; גם אנחנו, בקבוצת RGE, רואים עצמנו מחויבים לספק לדור הצעיר עולם טוב ובטוח יותר.
26.09.2021

במסגרת תפקידה מתווה רותם קלינה-אדלר את האסטרטגיה התקשורתית של כלל ערוצי קבוצת RGE, לצד פיתוח תחום האחריות התאגידית והתרומה לקהילה. מהלכים גדולים שליוותה בקבוצה באחרונה: התמודדות וזכייה במכרז להפעלת ערוץ הכנסת, רכישת ערוץ עשר ומיזוגו עם רשת, מיצוב ערוץ הספורט כמוביל בתחומו, גם בתקופת הקורונה והשקת פלטפורמת BIGI .
בעברה שימשה כתבת תקשורת, חינוך ורווחה ברשת שוקן ובמעריב.

 

רתם קלינה-אדלר / צילום: פזית עוזרתם קלינה-אדלר / צילום: פזית עוז

הדמות: גרטה טונברג

תפקיד: פעילה סביבתית, מובילה את מחאת הצעירים כנגד משבר האקלים והזנחת הטיפול בו.

הניצוץ: גרטה טונברג נחשפה מגיל צעיר להשפעות המשבר הסביבתי וההתחממות הגלובלית והחליטה לפעול. עוד בטרם הגיעה לגיל 17 היא הספיקה להעביר את המסר שלה מעל הבמות המכובדות ביותר בעולם, בראשן ועידת האו"ם, תוך שהיא מאשימה ודורשת מראשי המדינות לדאוג למציאת פתרונות למשבר האקלים.

טונברג לא נתנה לגילה הצעיר להקטין את הזכות שלה לעולם טוב יותר, ודרשה ממנהיגי העולם לייצר לדור שלה עתיד טוב יותר. הדוגמה שהיא מעניקה לדור הצעיר מאירה את הדרך לרבים מבני גילה.


טונברג מסמלת בעבורי את מה שאני רוצה להעביר כאמא לבנותיי: אין גיל שהוא צעיר מדי לשנות, לחלום ולהיאבק עבור מה שאתה מאמין בו. בכל אדם מסתתרת גרטה טונברג ורק צריך להעיז.

ציטוט: "איך אתם מעזים?" בוועידת האו"ם, כשעיני כל העולם נשואות אליה, הפנתה גרטה אצבע מאשימה כלפי מנהיגי העולם ושאלה כיצד הם מעיזים לנהוג כך כלפי הסביבה.

מה למדתי מהדמות: מלבד פועלה החשוב עבור דור העתיד, מדובר בנערה שהצליחה לעורר שינוי ומודעות ולסחוף תנועה שלמה אחריה; היא העזה לחלום ולבקש לה ולבני דורה עתיד טוב יותר.

השקת BIGI - פלטפורמת תוכן בטוחה לצפייה לילדים ונוער

כשם שגרטה שמה לה למטרה לפעול למען עולם טוב ובטוח יותר, כך גם אנחנו, בקבוצת RGE, כתפיסת עולם רואים עצמנו מחויבים לספק לדור הצעיר עולם טוב ובטוח יותר. הקבוצה השיקה את BIGI במטרה לייצר לקהל הצופים הצעיר מקום בטוח ומוגן יותר במרחבי הצפייה וצריכת התוכן ברשת. BIGI הינה פלטפורמת תוכן בטוחה לצפייה, אשר מותאמת לילדים ולבני נוער הן במגוון התכנים ובעולמות התוכן, והן בהיעדר הפרסומות.

בשנה מורכבת זו, בזמן שילדי ישראל מצאו עצמם מסוגרים בבית וצורכים שעות תוכן מרובות בפלטפורמות מגוונות ובעת שכלל המשק נכנס לקיפאון, הבנו בקבוצה כי הצורך בפלטפורמת תוכן בטוחה גדול מאי פעם. הקדמנו את השקת BIGI על מנת לאפשר לילדים ולבני הנוער, שנותרו משוטטים לבדם ברחבי הרשת, את האפשרות לגלוש בעולם תוכן מגוון - מאתגר ועשיר שלא מסכן את ביטחונם ומותאם לגילם הצעיר. פלטפורמת BIGI הושקה תחת הסלוגן "עולם בטוח לצפייה", אשר מעניק לילדים תוכן חדשני, איכותי ואטרקטיבי ישירות לצרכן. כל זאת בתקופה שאילצה את ההורים להשאיר את ילדיהם שעות ארוכות בבית; כך הענקנו מענה משולב - תוכן לילדים, וביטחון להורים.


הצעד הזה כאמור, תואם את חזון הקבוצה לספק לצופים עולם טוב ובטוח יותר שמעודד אותם לחלומות גדולים ולהאמין בעצמם.

כתבות נוספות:

"הניצוץ" — מתחם השראה בו מנהלות ומנהלים מספרים לנו על מקור ההשראה שלהם ומהו "הניצוץ" שהצית בהם את הרעיון לייצר מהלך פורץ דרך.

הניצוץ שלי – ההשראה שהובילה אותי לעשייה פורצת דרך

הסיפורים הנבחרים יפורסמו במתחם "הניצוץ"