הניצוץ | מהו הניצוץ שלך?
סת' גודין / איור: גיל ג'יבלי

סת' גודין / איור: גיל ג'יבלי

התובנות של סת' גודין מצאו ביטוי בקמפיין שובר קונספציות של BMW

לפי גודין בפעילות השיווקית עלינו לשרת את האנשים החשובים לנו, ולהגיע למצב בו יהיה להם אכפת מהמוצר שלנו - "מהדבר הבא שאנו עומדים לעשות"; ברוח זו יצרנו את קמפיין ההשקה לגרסאות הפלאג-אין הייבריד החדשות לדגמי X1,X2 ו-X3 של BMW וראינו תוצאות חיוביות
26.09.2021

אלון גולדמן, מנהל השיווק של מותגי BMW ו-MINI מקבוצת דלק מוטורס, בעל התמחות בענף הרכב. בתפקידו הקודם ניהל את התקשורת השיווקית של המותג SEAT. החל את דרכו לפני כעשור בתחום, במשרדי הפרסום גיתם BBDO ובאומן בר ריבנאי ועבד עם המותגים הגדולים בישראל.

אלון גולדמן / צילום: גדי סיארהאלון גולדמן / צילום: גדי סיארה

הדמות: סת' גודין

תפקיד: סופר, מרצה ואיש שיווק

הניצוץ: יכולת ההתבוננות הייחודית שלו על עולם השיווק, התובנות המזוקקות וההבנה של חשיבות הסיפור.

ציטוט:

"The future of marketing is leadership"

מה למדתי מהדמות: גודין טוען, בין היתר - שמשווקים משפרים דברים בכך שהם מחוללים שינוי - שינוי לטובה שאנחנו רוצים לראות בעולם. ברור שהמטרה היא גם לעזור למותג או לארגון לצמוח, אבל בעיקר לשרת את האנשים שחשובים לנו. בעיניי, גודין הוא מקור השראה לשיווק המודרני, כזה המבוסס על ערכים ומשנתו הופכת לרלוונטית עוד יותר בימי קורונה.

לשבור קונספציות בשוק רכבי היוקרה

ספטמבר 2020, ענף הרכב הישראלי נמצא בירידה של 17% בהשוואה לשנה קודמת ובכך ממשיך את המגמה של השנים האחרונות. שוק רכבי היוקרה ממשיך גם הוא את מגמת הירידה, כשלצד מותגי היוקרה הגרמניים, הולכת ומתחזקת אחיזתם של מותגי "סמי פרימיום" שמהווים אלטרנטיבה של יוקרה "שקטה". לצד הפופולריות והאייקוניות שנושאים עמם רכבי היוקרה בישראל, כתבות בעיתונים ומחקרים אקדמיים משייכים מגוון תכונות אופי שליליות לנהגי מותגי היוקרה: כוחניות מוגזמת, יהירות, שחצנות ועוד.

לצד זאת, אחת המגמות המרכזיות בעולם הרכב היא השימוש בטכנולוגיות הנעה אלטרנטיביות: רכב היברידי - הטכנולוגיה הירוקה הנפוצה ביותר, רכב חשמלי - רכב המונע באמצעות חשמל בלבד ומצויד במנוע חשמלי וסוללה גדולה שמצריכה טעינה באמצעות כבל, ורכב פלאג אין הייבריד (Phev) - טכנולוגיית הנעה המגשרת בין הרכב ההיברידי לבין הרכב החשמלי, כשמצד אחד הרכב מצויד במנוע בעירה סטנדרטי, ומצד שני במנוע חשמלי עם סוללה בינונית בגודלה - כזו המאפשרת נסיעה על בסיס חשמל בלבד לטווחים של בין 30-80 ק"מ.

עם השקת גרסאות פלאג-אין הייבריד חדשות לדגמי X1,X2 ו-X3, הפכה BMW רשמית למותג הרכב המציע את המגוון הגדול והמתקדם ביותר של דגמים אלו - 7 במספר בגדלים וסוגים שונים ועם הבריף הזה ואתגרי השוק (שציינתי מעלה) והמותג, יצאנו לדרך.

על מנת לתקשר את המהלך, החלטנו על קמפיין פרסומי שובר קונספציות בשוק רכבי היוקרה - לא עוד קמפיינים נוטפי טסטוסטרון, במקום זאת בחרנו לשים בפרונט את איילת זורר, אשה חזקה, מובילה ובטוחה בעצמה; אשה ישראלית, כזאת שעשתה קריירה בינלאומית, כזו המייצגת ערכים שתואמים את הבטחת המותג, אשה גאה שעומדת בזכות עצמה.


גם את הלוקיישן שינינו - לא עוד קמפיינים בניחוח של חו"ל עם נופים ודמויות זרות, אלא בפעם הראשונה קמפיין מקומי המתמודד עם אתגרי המותג ועושה שימוש בשירותיהם של ספקים ישראלים בלבד, בגבולות הארץ, בין סגר לסגר ובהתאם למגבלות התקופה. גודין אומר שצריך להבין למי אכפת מהמוצר שלך. מי הולך להרים את היד ולהגיד: "אני רוצה לדעת מה הדבר הבא שאתה הולך לעשות" ואני שמח שהצלחנו להרחיב את קהלי ההשפעה (חובבי וחובבות המותג, שיכולים להשפיע על השיח אודותיו) ולראות תוצאות חיוביות בכל המדדים אותם הגדרנו לעצמנו.

בקטגוריה בה קל לטעון להובלה באמצעות היבטי חדשנות וקידמה, בחרנו, בדלק מוטורס, להציג גישה שונה - ולהשיק את נבחרת הרכבים החדשה שלנו באמצעות סיפור אחר, כדי לתת מקום לערכים אוניברסליים שתואמים את הלכי הרוח והמציאות. כי שיווק, כמו שאומר גודין - יותר מכל אגם או יער, הוא תבנית נוף חיינו המודרניים.

כתבות נוספות:

"הניצוץ" — מתחם השראה בו מנהלות ומנהלים מספרים לנו על מקור ההשראה שלהם ומהו "הניצוץ" שהצית בהם את הרעיון לייצר מהלך פורץ דרך.

הניצוץ שלי – ההשראה שהובילה אותי לעשייה פורצת דרך

הסיפורים הנבחרים יפורסמו במתחם "הניצוץ"