הניצוץ | מהו הניצוץ שלך?
ג'ף בזוס / איור: גיל ג'יבלי

ג'ף בזוס / איור: גיל ג'יבלי

לשמור על האש הפנימית - כיצד השפיעה עליי הפילוסופיה של ג'ף בזוס?

מייסד אמאזון אומר כי כל עובד צריך להתייחס לכל יום בעבודה כאילו הוא היום הראשון שלו - הרעיון בתמצית הוא לשמור על החברה כסטארט-אפ, גם אם היא שווה הרבה (הרבה) יותר; אנו ב-Takeda ישראל מתחברים ליכולת לייצר חדשנות - והדבר בא לידי ביטוי במגוון רחב של פעילויות ושירותים שאנו מפתחים עבור המטופלים שלנו, עבור הצוותים הרפואיים והקהל הרחב
26.09.2021

ליאת אלון חליו, Head of Innovation & CX, Takeda Israel.
במסגרת תפקידה מנהלת ב-5 השנים האחרונות את יחידת החדשנות וחווית הלקוח בחברת התרופות Takeda; החלה את דרכה בעולם התרופות בחברת MSD כמנהלת שיווק רב ערוצי. קודם לכן היא ניהלה את מחלקות השיווק והפיתוח העסקי של זאפ השוואת מחירים.

ליאת אלון חליו / צילום: באדיבות המצולמתליאת אלון חליו / צילום: באדיבות המצולמת

הדמות: ג'ף בזוס.

תפקיד: מייסד, יו"ר, מנכ"ל ונשיא Amazon.

הניצוץ: בזוס הוא דמות מרתקת במיוחד; העובדה שבשתי ידיו בנה אימפריה - מעוררת השראה. למרות הביקורת המסוימת על הדרך בה הוא מנהל את הפעילות של החברות שעומד בראשן, את ההישגים לא ניתן לקחת ממנו, כמו גם את התשוקה המטורפת למה שהוא עושה.

ציטוט:

"If you decide that you’re going to do only the things you know are going to work, you’re going to leave a lot of opportunity on the table."

מה למדתי מהדמות: הפילוסופיה של בזוס היא שכל עובד צריך להתייחס לכל יום בעבודה כאילו הוא היום הראשון שלו. הוא מפציר בעובדים לא להפסיק לחדש או להיות שאננים. הרעיון בתמצית הוא לשמור שהחברה תמשיך לפעול כסטארט-אפ, גם אם היא כבר שווה מאות רבות של מיליארדים. אני מאוד מתחברת לתפישה הזו שלו, לפיה הדבר החמור ביותר שיכול לקרות לעובד וכפועל יוצא לחברה עצמה - זה לאבד את התשוקה לעשייה. כאשר האש הפנימית אובדת, היכולת לייצר חדשנות ולתת ללקוחות את החוויה האופטימלית, נעלמת אט אט. התחושה הזו של היום הראשון בעבודה, עם האנרגיה והאמביציה לעשייה של משהו שונה/אחר ולהצליח - היא התחושה שחשוב לשמר. זה אכן מאתגר ולא פשוט, אולם אפשרי.

עם חדשנות וגישה של Customer obsessed - הכל אפשרי בעולם הפארמה

תורתו של ג'ף בזוס מלווה אותי גם בתפקידי בתחום הפארמה ובדרך אותה אני מתווה בחברה. תעשיית הפארמה נחשבת, או לפחות נחשבה עד לפני 5-7 שנים, לתעשייה מאוד מסורתית, כזו שהרגולציה מנשלת ממנה את יצר היצירתיות, החדשנות והעשייה. אני זוכרת את ההלם שקיבלתי כאשר התחלתי את דרכי בעולם הזה. מי שאינו בקיא בתחום כלל לא מודע לכמות המעצורים הרגולטוריים, המייצרים תפיסה מאוד שמרנית לאורך כל השדרה הניהולית.

אנחנו ב-Takeda ישראל מגדירים את עצמנו כ-Customer obsessed , אגב תפיסתו המעמיקה יותר של בזוס. הדבר בא לידי ביטוי במגוון רחב של פעילויות ושירותים שאנו מפתחים - הן עבור קהל המטופלים שלנו, הן עבור הצוותים הרפואיים והן עבור הקהל הרחב המתמודד עם מחלות - אשר לנו ב-Takeda ישראל, יש עבורן פתרון. גם אם וכאשר אותם מטופלים אינם נוטלים את הטיפול הספציפי שלנו. ביטוי לכך אפשר למצוא באתרי תוכן שהקמנו עבור מחלה שונות, בשירותי תמיכה רבים ומגוונים שאנו מציעים למטופלים שלנו, ובהשקת שירותים חדשניים ושיתופי פעולה עם מרכזי חדשנות וסטארט-אפים בעולם של בריאות דיגיטלית. המאפיין לכל הפעילויות שלנו, ולאורך כל שדרת הניהול עד לעובד האחרון, הוא חדוות היצירה והאמונה שהכל אפשרי.


כתבות נוספות:

"הניצוץ" — מתחם השראה בו מנהלות ומנהלים מספרים לנו על מקור ההשראה שלהם ומהו "הניצוץ" שהצית בהם את הרעיון לייצר מהלך פורץ דרך.

הניצוץ שלי – ההשראה שהובילה אותי לעשייה פורצת דרך

הסיפורים הנבחרים יפורסמו במתחם "הניצוץ"