הניצוץ | מהו הניצוץ שלך?
ריד הסטינגס / איור: גיל ג'יבלי

ריד הסטינגס / איור: גיל ג'יבלי

את התובנות של מייסד נטפליקס אני לוקחת איתי כל בוקר לעבודה

ריד הסטינגס מאמין בסביבת עבודה נעימה, מפרה ויצירתית, שמציעה חממה לעובדים הטובים ביותר; אנו ב-SciPlay משתדלים להתנהל בדרך זו - מעודדים עובדים לקבל אחריות מלאה על תחומי העיסוק שלהם, מבקשים שלא ייקחו שיטות עבודה והנחות מוצא כמובנות מאליהן ושתמיד יאתגרו את הסטטוס קוו
26.09.2021
נגה הלפרין, CMO, סמנכ"לית שיווק גלובלי, SciPlay

בעלת 20 שנות ניסיון בתחום השיווק הדיגיטלי, במהלכן הובילה מהלכים פורצי דרך בכלל ערוצי המדיה בחברות מקומיות ובינלאומיות. משנת 2015 מנצחת על תחום השיווק ב- SciPlay , תוך ניהול צוות של עשרות עובדים במחלקות UA , אנליטיקס , VIP, PR ועוד. אחראית לצמיחת החברה ברחבי העולם.

נגה הלפרן / צילום: דוד גארבנגה הלפרן / צילום: דוד גארב

הדמות: ריד הסטינגס

תפקיד: מייסד ומנכ"ל נטפליקס ומחבר הספר "No Rules Rules"

הניצוץ: היכולת ליצור סביבת עבודה של "רוק סטארס" שמוקפים בעובדים טובים כמוהם.

ציטוט:

We learned that a company with really dense talent is a company everyone wants to work for. High performers especially thrive in environments where the overall talent density is high


מה למדתי מהדמות: שאבתי המון מגישתו של הסטינגס, המוצגת בספרו "No Rules Rules"- ובעיקר מהתעוזה שלו לבחון כל סטטוס קוו שהיה מקובל בחברות שעבד בהן לפני שהקים את נטפליקס. מקריאת הספר חשתי שהסטינגס השקיע הרבה מחשבה ומשאבים ביצירת סביבת עבודה נעימה, מפרה, מעודדת יצירתיות, הכוללת שיחות כנות בין עובדים למנהלים - ומכל אלה השכלתי. רגע הניצוץ התרחש כשהסטינגס סיפר על תהליך קשה ומשמעותי של צמצומים שנאלץ להוביל בחברה. הוא עבר על רשימת כל העובדים ודירג אותם על פי ביצועיהם ופרמטר נוסף: אם העובד היה מספר לו מיוזמתו שהחליט לעזוב את החברה, האם היה מצטער על הליכתו.

בהמשך לכך, לאחר שנגמר תהליך הפיטורים והעובדים שנותרו התגברו על הצער הגדול שטמון בו, הסטינגס הופתע לגלות שהמורל בחברה עלה באופן משמעותי. כשביקש לרדת לעומק העניין, הבין כי השדרוג המדובר התחולל מכך שהעובדים הטובים - ״הרוק סטארס״ של החברה - נהנו באופן מובהק יותר בעבודה כשהיו מוקפים רק בעובדים איכותיים כמותם. המשמעות בעיני היא שכשאנחנו, בתור מנהלים, מאפשרים לחברה להיות מורכבת מעובדים טובים מאוד, ממוצעים ומתחת לממוצע - אנו פוגעים בתפוקתה, וגם מייצרים תרבות אירגונית שבה העובדים הכי חזקים שלנו מתקשים לפרוח וליהנות מסביבת עבודתם.

בנוסף, הסטינגס מדבר הרבה על הרצון שלו להתייחס לעובדים בחברה כאל מבוגרים. זה כמובן נשמע טריוויאלי, אבל כאשר חושבים על כמות ההגבלות והאישורים שהם מנת חלקם של עובדים בחברות, מתקבלת התחושה שמתייחסים אליהם יותר כאל ילדים מאשר כאל מבוגרים.

הסטינגס גורס כי כאשר דואגים לכך שהעובדים בחברה יהיו ברמת ״טאלנט״ -היחס הבוגר מתבקש והכרחי כדי לשמר אותם לטווח ארוך. על כן בנטפליקס הוא שינה את מערכת האישורים ואת האופן שבו מתנהלים עם הוצאת כספים וימי חופש.

ליישם את "No Rules Rules" עד כמה שאפשר

מאוד התחברתי, כאמור, לשיטת העבודה שהסטינגנס השריש, המעודדת שקיפות ופתיחות. כלל העובדים בנטפליקס רשאים ואפילו מתבקשים להביע את דעתם בחופשיות ללא קשר ל-seniority level שלהם, והחברה פועלת בשקיפות לגבי התהליכים המתרחשים בה. כך אנו מתנהלים ב-SciPlay ואני חושבת שזו אחת מהחוזקות שלנו - העובדה שכל עובד מרגיש שיש לו מקום להתבטא, לצד קו ישיר בין כלל העובדים להנהלה.


אצלנו ב-SciPlay כל חברי ההנהלה קראו את "No Rules Rules" של הסטינס, ואנו מנסים ליישם את התובנות שרלוונטיות לנו ויכולות לבוא לידי ביטוי בארגון על מחלקותיו. אנחנו מעודדים את כולם לקבל אחריות ובעלות מלאה על התחום שהם שייכים אליו, מבקשים שלא ייקחו שיטות עבודה והנחות מוצא כמובנות מאליהן, שתמיד יאתגרו את הסטטוס קוו, ויגיעו עם תוכניות חלופיות אשר יכולות לקדם את החברה מעבר למה שהורגלנו אליו.

כתבות נוספות:

"הניצוץ" — מתחם השראה בו מנהלות ומנהלים מספרים לנו על מקור ההשראה שלהם ומהו "הניצוץ" שהצית בהם את הרעיון לייצר מהלך פורץ דרך.

הניצוץ שלי – ההשראה שהובילה אותי לעשייה פורצת דרך

הסיפורים הנבחרים יפורסמו במתחם "הניצוץ"