הניצוץ | מהו הניצוץ שלך?
סאלי קראוצ'ק / איור: גיל ג'יבלי

סאלי קראוצ'ק / איור: גיל ג'יבלי

Money is (girl) power - סאלי קראוצ'ק מסייעת לנשים לחסוך ולהשקיע

הסטארט-אפ שהקימה, Ellevest, הוא מועדון נשי שמטרתו היא לסגור את הפער בין נשים וגברים בכל הקשור בתחומי הפיננסים וההשקעות; הגברת מעורבות נשית בתחום הפיננסי היא הכרח
26.09.2021

הדר רז, מנהלת שיווק ודוברת, מור בית השקעות
בעלת ניסיון של 16 שנים בתחום השיווק, תוכן ויחסי ציבור. שימשה בעבר יועצת לחברות פיננסיות, נדל"ן והייטק, וככתבת כלכלית.

 

הדר רז / צילום: באדיבות מור בית השקעותהדר רז / צילום: באדיבות מור בית השקעות

הדמות: סאלי קראוצ'ק

תפקיד: מייסדת Ellevest, לשעבר סמנכ"לית הכספים בסיטיגרופ

ציטוט:

"שום דבר רע לא קורה כשלנשים יש יותר כסף"


מה למדתי מהדמות: לאורך השנים פורסמו מחקרים שונים המצביעים על כך שנשים משקיעות הרבה יותר טוב מגברים - האגו פחות משחק אצלנו תפקיד, אנחנו לא מתביישות לשאול שאלות ומתכננות את צעדינו בצורה מושכלת יותר. למרות הנתונים המעודדים, נשים רבות מעדיפות להימנע מניהול השקעות וחסכונות, והתחום נחשב "גברי".

אי שם ב-2014, הקימה סאלי קראוצ'ק סטארט-אפ בשם Ellevest ששואף לסגור את הפער בין נשים וגברים בכל הקשור לפיננסים, ואף לסייע לנשים לתכנן את צעדיהן הכלכליים. הוא מציע תוכניות אימון, לצד ייעוץ השקעות, שירותים בנקאיים שונים ועוד. הרציונל מאחוריו הוא שנשים מרוויחות פחות, תוחלת החיים שלהן ארוכה יותר ויש להן צורך בכלים לתכנון פיננסי שמתאימים לאורח חייהן. בפועל מדובר במועדון סגור, כזה שכל אחת יכולה להיות בו ולבחור את מסלול ההשקעה המתאים לה.

על פי מחקרים, בגילאים צעירים בנות מרגישות נוח יותר ללמוד מקצועות ריאליים בסביבה שלא כוללת בנים, ומגיעות להישגים טובים יותר. למעשה, כבר בגילאי החטיבה, הן נוטות לבחור פחות במקצועות בהם יש רוב גברי. סוד הקסם של Ellevest טמון בהיותו, כאמור, מועדון סגור לנשים בלבד שעוסק בכלכלה, עובדה שהפכה אותו למקום בטוח עבור נשים - בטוח ללמידה, להשקעה, להתנסות. בוודאי ביחס לגופים אחרים שפונים למשקיעים בשפה "גברית" ונראים כלפי חוץ כמועדון לגברים בלבד.

המועדונים האלה לכאורה אולי פתוחים לנשים ומאפשרים לכל אחת ואחד להצטרף אליהם, אבל סביר להניח שמרבית הנשים יעדיפו להדיר את עצמן אם יידעו שהם כוללים רוב גברי.

כסף הוא עצמאות, חופש, ביטחון ואפשרויות בחירה

בפברואר השנה פרסמה Ellevest סקר שנערך בקרב 2,000 משתמשות בשירותי החברה. הן נשאלו, בין היתר, מה המשמעות של כסף עבורן. התשובות היו חופש/עצמאות, ביטחון, כוח, לחץ, בחירה, אפשרויות והזדמנויות.


לנו, כמי שפעילות ופעילים בתעשייה הפיננסית, יש תפקיד חשוב בהגברת המודעות לחיסכון ומעורבות בניהול פיננסי בקרב נשים. כשרואים את המשמעות של כסף עבורנו הנשים, אנחנו יכולות ויכולים להבין שמדובר בלא פחות משליחות.

כסף הוא כוח שמאפשר לנשים להגשים חלומות עבורן ועבור בני משפחתן; הוא מנוע להגשמה אישית, והוא עשוי לתת להן את האומץ לעזוב כשלא טוב להן. בתקופה בה האלימות נגד נשים בשיאה, אנחנו רוצות להעניק לנשים את הכוח הזה.

כתבות נוספות:

"הניצוץ" — מתחם השראה בו מנהלות ומנהלים מספרים לנו על מקור ההשראה שלהם ומהו "הניצוץ" שהצית בהם את הרעיון לייצר מהלך פורץ דרך.

הניצוץ שלי – ההשראה שהובילה אותי לעשייה פורצת דרך

הסיפורים הנבחרים יפורסמו במתחם "הניצוץ"