הניצוץ | מהו הניצוץ שלך?
בונו / איור: גיל ג'יבלי

בונו / איור: גיל ג'יבלי

מבונו למדתי לפעול בכל החזיתות ומהו מצפן ערכי פנימי

כוכב רוק, פילנתרופ, פעיל חברתי, ואיש עסקים - בונו הוא כל אלה ועוד; בזמן אתגר הקורונה, בחרתי להביט בו - ולמצוא פתרונות יצירתיים לשרשרת האספקה של USHOPS ותמיד לפעול על פי אינטגריטי עסקי
26.09.2021
 ירון בן אלי, מנכ"ל קבוצת USHOPS 

בעברו ניהל את רשת חנויות דינמיקה סלולר, שימש כמנהל מכירות ארצי של סלקום ומנהל מכירות ארצי של לקוחות עסקיים בסלקום. בעשר שנים האחרונות פועל בתחום האיקומרס ומשמש כמנכ"ל קבוצת USHOPS . לאורך תקופה זו החברה גדלה מחברה של 5 עובדים לחברה עם 80 עובדים, המפעילה מספר חברות בתחום השילוח הבינלאומי והאיקומרס.

ירון בן אלי / צילום: באדיבות USHOPSירון בן אלי / צילום: באדיבות USHOPS

הדמות: בונו

תפקיד: סולן להקת U2

הניצוץ: החוכמה והיכולת לפעול בכמה חזיתות במקביל תוך שמירה על מצויינות ועל המצפן הערכי הפנימי שלו. יוצר, זמר, איש עסקים ופילנתרופ שבצד כל הפעילויות האלו יודע להיות אבא נוכח לארבעת ילדיו. תורם לכלל ומצטיין בכל מה שהוא עושה תוך שמירה על איזון בחיים.

ציטוט:

 "In my view, the only thing worse than a rock star is a rock star with a conscience" 

מה למדתי מהדמות: בונו הוא כוכב ובערכים שהוא מעביר הוא גם מצליח להוות מנטור עסקי עבורי. מה למדתי ממנו? לפעול בכל החזיתות ותמיד לשאוף למצוינות - בכולן. ללמוד להחזיק את כל הכדורים באוויר מבלי שאף אחד יחוש מקופח או נזנח וכן לשמור על מצפן אישי-חברתי-עסקי. זה דורש עבודה קשה, התמדה, וזה לא תמיד קל, אבל זה אפשרי ובשנה האחרונה הוכיח את עצמו ביתר שאת.

להמציא את עצמנו מחדש במהירות

שנת הקורונה הציבה בפני USHOPS, המציעה שירותי שילוח של יבוא אישי ומסחרי עבור ישראלים שקונים בארה"ב, אתגרים לא פשוטים והעמידה במבחן את יכולת הניהול והתפקוד שלי בכמה חזיתות. נדרשתי להמציא את עצמי מחדש בתוך התחום שאני מכיר כל כך טוב וחי כבר שנים.

כשמשבר הקורונה נתן את אותותיו בזירה העולמית והשמיים נסגרו בפעם הראשונה, היה רגע שבו נדמה כי קל להרים ידיים, להתייחס לסגירת השמיים ככוח עליון, אבל הצלחנו לחשוב אחרת ולמצוא את הפתרונות היצירתיים הנדרשים; כי אם סוגרים לך דלת, אתה נכנס דרך החלון. וכך עשינו, הסטנו טיסות נוסעים לטיסות מסחר ודאגנו לאורך כל השנה לשמור על קיום שרשרת האספקה, תוך עמידה בביקושים ההולכים וגדלים מצד הקהל בארץ שעבר לאונליין. או במילים אחרות פעלנו בכל החזיתות.

לצד כל אלו, יישמתי עוד דבר חשוב שלמדתי מבונו (אלא מי). ממש כמו בציטוט שלו מעלה - הקפדתי לתרום, לשמור על המצפן והמצפון האישי שלי ולא להיות "חזיר" בעסקים; כי חשוב בעולם העסקי ובכלל לשמור על אינטגריטי, על יושרה, על ערכים ומצפון. בחרנו להבליט את היתרונות שלנו, אך לא לדרוך ולא לתקוף מתחרים (במיוחד כאלו במשבר) דוגמת עסקים מקומיים, שעל כבודם ומקומם שמרנו.

תודה בונו!


כתבות נוספות:

"הניצוץ" — מתחם השראה בו מנהלות ומנהלים מספרים לנו על מקור ההשראה שלהם ומהו "הניצוץ" שהצית בהם את הרעיון לייצר מהלך פורץ דרך.

הניצוץ שלי – ההשראה שהובילה אותי לעשייה פורצת דרך

הסיפורים הנבחרים יפורסמו במתחם "הניצוץ"