הניצוץ | מהו הניצוץ שלך?
כריסטופר קולומבוס / איור: גיל ג'יבלי

כריסטופר קולומבוס / איור: גיל ג'יבלי

כריסוטופר קולומבוס יצא בנחישות אל הלא נודע - נזכרתי בו בעת תקופת הקורונה

מגלה הארצות לא חשש לחצות את האוקיינוס ו"לאבד את מראה החוף" כדי להגיע לעולם חדש; בתור סמנכ"לית שיווק של חברת תיירות אימצתי את הגישה הזו בעת הקורונה - יחד עם חבריי לעבודה הבטנו אל האופק, הלכנו עם הדמיון והתאמנו עצמינו למציאות חדשה
26.09.2021

אביב יטיב, מנהלת שיווק של חברת התיירות הבינלאומית "ספיריט הפקות עולם"
החלה את דרכה המקצועית ב"ספיריט", המציעה חופשות ייחודיות, כמנהלת דיגיטל ; לאחר מכן עברה לנהל את כלל מערך השיווק - כולל פעילויות האופליין ( ניהול האתר ומערכת ניהול הלקוחות , ניהול קמפיינים ורשתות חברתיות ). במסגרת עבודתה ביקרה אינספור פעמים ביעדים אקזוטיים בעולם , האהובים עליה הם סיישל והמלדיביים .

אביב יטיב / צילום: באדיבות ספיריטאביב יטיב / צילום: באדיבות ספיריט

הדמות: כריסטופר קולומבוס

תפקיד: הספן שגילה את אמריקה והוכיח שהעולם עגול.

הניצוץ: העז לפרוץ גבולות, לגלות עולמות חדשים בדרכו - גם כשכולם האמינו הפוך ממנו.

ציטוט:


״לעולם לא תוכל לחצות את האוקיינוס אם לא יהיה לך את האומץ לאבד את מראה החוף״.

מה למדתי מהדמות: כשכולם האמינו שכדור הארץ שטוח ובקצהו יש תהום, קולומבוס היה נחוש להוכיח שכדור הארץ הוא עגול. בנחישות ובאומץ שלו לאבד את ״מראה החוף״ ולצאת אל הלא נודע, הוא לא רק הוכיח זאת, אלא גם זכה לגלות יבשות חדשות.

לחלום בגדול ולהעלות את הרף בחופשה

בתור סמנכ"לית שיווק של חברת תיירות בינלאומית שמתמחה בהפקת חופשות ייחודיות "מחוץ לקופסה", אני מאד מתחברת לגישתו של קולומבוס ומיישמת אותה בעבודה שלי לא מעט. כך למשל, בתקופת הקורונה שבה ענף התיירות היה מהראשונים להיפגע והיה נראה שהגענו אל ״סוף העולם״, דווקא גילינו ב"ספיריט" אופקים חדשים ועשינו מהלימון לימונדה. על אף שתחומי התיירות, האירועים והפנאי נעצרו כמעט לחלוטין, היינו מהחברות הבודדות שהצליחו להוציא טיסות לחו"ל והראשונה שפתחה את דובאי לישראלים מיד לאחר הסכם השלום.

בדיוק כמו קולומבוס שלא וויתר והיה נחוש לפרוץ גבולות, כך גם אנחנו הצלחנו להשיג את האישורים ופתחנו את השער למגוון יעדים - שהיום הם בין הנחשקים בעולם עבור ישראלים ובהם זנזיבר, איי סיישל, פונטה קאנה, מאוריציוס.

אני חושבת שמה שמבדל ומייחד אותנו זו היכולת לדמיין ולחלום בגדול כדי להעלות את רף החופש המוכר, ולא להיות "עוד חברת תיירות". בשנה שחלפה ניצלנו את עצירת הפעילות שנכפתה עלינו כדי ללכת עם הדמיון אל הרעיונות הפרועים ביותר. ועכשיו כשהקורונה מאחורינו אנחנו מאד נרגשים להשיק יעדים חדשים, טיולי קונספט ואטרקציות לרוב.


הקורונה, כאמור, כבר נעלמה כאן בישראל, אבל היא ללא ספק השאירה חותם לעוד שנים רבות ושינתה את ענף התיירות לעד. כדאי להישאר רלוונטיים התאמנו את עצמינו למציאות החדשה ולצרכים של הנוסעים שהשתנו. וכך, אם בעבר אנשים בעיקר נטו ללון במלונות, היום ההעדפה היא אחרת ורבים מבקשים לעצמם חופשות פרטיות ומבודדות, מבלי להתערבב עם זרים. מהטעם הזה נולדה, למשל, המחלקה החדשה שלנו לחופשות בוילות, טירות ואחוזות במגוון יעדים בעולם.

בשורה התחתונה, לא חששנו לקפוץ למים ובזמן שענף התיירות עסק בהישרדות, חשבנו איך לחזור בגדול והרחבנו את הפעילות, מיזגנו לתוך ספיריט חברה חדשה, וגייסנו עובדים. כל זאת מתוך אמונה אמיתית שאנשים לא יוותרו על חופש, כי אחרי הכל מדובר בצורך גם בריאותי וגם נפשי - במיוחד אחרי כל מה שעברנו בשנה וחצי האחרונה.

כתבות נוספות:

"הניצוץ" — מתחם השראה בו מנהלות ומנהלים מספרים לנו על מקור ההשראה שלהם ומהו "הניצוץ" שהצית בהם את הרעיון לייצר מהלך פורץ דרך.

הניצוץ שלי – ההשראה שהובילה אותי לעשייה פורצת דרך

הסיפורים הנבחרים יפורסמו במתחם "הניצוץ"