ועידת ההייטק השנתית של גלובס: לאן הולך קטר המשק?

ועידת ההייטק תעסוק בתהליכים החשובים שמעצבים את עתידו של הענף המשמש היום יותר מאי פעם כ"קטר של המשק" • הוועידה עברה בשידור חי באתר ובפייסבוק של גלובס

שנת 2021 היא השנה של ההייטק הישראלי. שטף של הנפקות ואקזיטים, מעבר המוני מהמינהל הציבורי להייטק, שיא בהשקעות ההון סיכון, לצד שלל של רפורמות מיסוי על העושר, תוכניות עידוד השקעות ויוזמות חינוכיות - כל אלה יוצרים מערכת יחסים חדשים בין המדינה והמשקיעים לבין הענף הדומיננטי והנחשק בתעשייה הישראלית.

בוועידת ההייטק השנתית של גלובס ננתח את המגמות הבולטות שמשפיעות על עתיד הענף ועל המשק כולו.

את הוועידה פתחה שרת המדע, הטכנולוגיה והחדשנות, אורית פרקש-הכהן ואחריה נשאו דברי ברכה רמי גרינברג, ראש עיריית פתח תקווה, המארחת השנה את האירוע; ועו"ד לירון גולדנברג, מנכ"ל החברה לפיתוח פתח תקווה.

לאחר מכן הוענק אות הוקרה מעיריית פתח תקווה לפרופ' דן שכטמן, זוכה פרס נובל, שבילה את רוב שנות ילדותו בעיר.

הדיון הראשון באירוע ניתח את הכוחות המרכזיים המשפיעים על עתיד ההייטק בישראל, בהנחיית אסף גלעד, עורך מדור ההייטק, והשתתפו בו עידית מועלם, שותפה בקרן פיטנגו צמיחה; הנאדי סעיד, יזמת, מייסדת ושותפה ב-Sensai; עו"ד קרין מאיר רובינשטיין, מנכ"לית ונשיאת האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות (IATI); ורו"ח דינה פסקא רז, שותפה, ראש חטיבת הטכנולוגיה, סומך חייקין KPMG.

לאורך האירוע ישולבו ראיונות עם בכירים מומחים שיציגו תובנות, נתונים ומגמות של ענף ההייטק המתפתח והסוגיות המרכזיות, בהם:

יאיר פינס, מנכ"ל משרד ראש הממשלה, בשיחה עם אופיר דור; בועז מעוז, מנכ"ל Google Cloud, בשיחה עם נבו טרבלסי; גיל רוזן, סמנכ"ל השיווק, אמדוקס, בשיחה עם  ענת ביין-לובוביץ'; זוהר לבקוביץ  יזם ומשקיע בשיחה עם אופיר דור; ותומר סימון, המדען הראשי של מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח, בשיחה עם נבו טרבלסי.

דיון נוסף התקיים בנושא הייטק מחוץ למדינת תל אביב ובו השתתפו זיו אלול, מנכ"ל Peripat, יזם סדרתי ומשקיע הייטק; אסף ברימר, מנכ"ל ומייסד מונא - חלל לשינוי; יוני לוקסמבורג, מנכ"ל אלמנטור; ויונית גולדברג, שותפה בחברת הייעוץ Stream 11.

הפאנל המסכם של ועידת ההייטק עסק בנושא החם של התקופה - אקלים-טק: כמה המציאות רחוקה מחזון הממשלה. הדיון התקיים בהנחיית שני אשכנזי, כתבת אקלים והסביבה של גלובס, והשתתפו בו מומחים המובילים את התחום בארץ: שגיא דגן, סמנכ"ל צמיחה ומדיניות, רשות החדשנות; גל שאול, סמנכ"ל טכנולוגיות ושותף ב-Augury; אלונה שפר, דח"צית מומחית לתחום ESG סביבה ואקלים, מנכ"לית המשרד להגנת הסביבה לשעבר; וד"ר אייל איפרגן' מייסד שותף ומנכ"ל, Imagindairy.

הכנס שודר בשידור חי באתר גלובס ובעמוד הפייסבוק ביום שלישי ה-23 בנובמבר 2021 בשעות 10:00-13:00.

***גילוי מלא: האירוע נערך בשיתוף החברה הכלכלית לפיתוח פתח תקווה, אמדוקס, מיקרוסופט, Google Cloud ורשות החדשנות