בשיתוף מקבוצת
צילום: עמית גירון

צילום: עמית גירון

לובי מגדל WPRIME - לייצר חוויה לא שגרתית, צבעונית ואמורפית

החלל לוקח את המבקר לעולם של אגדות וטקסטורות. עטפנו אותו באריחי בטון דמויי יריעת משי שכאילו נזרקה באוויר ונשארה בתנועה. תכנון ועיצוב הרהיטים בלובי אינו קונבנציונלי ובין השאר תמצאו בו פסל סביבתי דמויי קפיץ ירוק, המתנשא לגובה של 3 מטר ומשמש גם כספסל ישיבה רך
30.11.2021
צילום: גלית דויטשצילום: גלית דויטש
סטודיו מיכל האן
מעצבת פנים ויועצת רשמית לתכנון פנים של מגדלי יוקרה. בעלת ניסיון רב שנים בתכנון ועיצוב חללים ציבוריים,לובי, דירות ומשרדים במגדלי יוקרה.

 הציגו את הפרויקט עם דגשים בתחום מיזוג האוויר

לובי מגדל WPRIME בפארק צמרת בתל אביב. התכנון שלנו בסטודיו בדרך כלל מתחיל כחוויה חושית. במקרה הנוכחי, עוד בטרם ידענו להגדיר את הצורות, הקומפוזיציות והצבעים - התעוררה אצלנו תחושה חזקה של החוויה אותה רצינו להעביר למבקרים. חוויה שונה, לא שגרתית, צבעונית, אמורפית; כזו השזורה בתחושה ש"הגעת הביתה" אבל לבית אחר, בעל אפיון רענן הלוקח את המבקר לעולם של אגדות וטקסטורות, זה הקו שהנחה אותנו.

את המומנטום המרכזי יוצר גרעין הבניין, אותו החלטנו לעטוף ברכות באריחי בטון דמויי יריעת משי שכאילו נזרקה באוויר ונותרה בתנועה. מתוכו פורץ כביכול דלפק הקבלה אשר גם לו קימורים והוא בעל מראה מעוגל וחושני המעניק תחושה אלסטית לחלוטין.

צילום: עמית גירון
 צילום: עמית גירון

תכנון ועיצוב הרהיטים בלובי אינו קונבנציונלי ופזורות בו פינות ישיבה רבות ומיוחדות, המזמינות את המבקר להתנסות בשונות שלהן. כך למשל, מיקמנו בחלל פסל סביבתי דמויי קפיץ ירוק המתנשא לגובה של 3 מטר ומשמש גם כספסל ישיבה רך, לצד כורסאות ישיבה דמויות קפלי בד, מתנדנדות , המעטרות את חלל הכניסה.

חווית המשתמש הינה המשכית ועוטפת את המבקר גם במעליות ובלובי הקומות. בתכנון ועיצוב הלובי והחללים הציבוריים השונים, בחרנו בטקסטורות ובפלטת חומרים מגוונים בכדי ליצור עולם מרתק ושונה של חומרים - ולהעניק חוויה לא שגרתית ומסקרנת. החללים והפונקציות בתכנון השטחים שונים זה מזה - אך בשימוש מתוחכם של חומרים, צבעים, טקסטורות, תאורה ובדים יצרנו קשר וזיכרון בין כל חלל וחלל ואיחדנו את כולם לכדי רקמה אחת שלמה.

יחידת המזגן המרכזית ותריסי האוורור למיניהם נשתלו בספריית ענק שבלובי ונבלעו בה, ללא כל צורך בהנמכות תקרה. כך קיבלנו תקרה גבוהה ונקייה מכל.

צילום: עמית גירון
 צילום: עמית גירון

מתוך חמשת הערכים של פוג'יטסו איזה מהם בא לי ידי ביטוי בסגנון העיצובי וכיצד?

SO CLEAN. האמת העיצובית שלי נובעת מתוך הבנה שהחיים הם דינמיים, אנחנו משתנים כל הזמן, האופנה והטרנדים משתנים. לכן חשוב לי לתכנן, לעצב וליצור חללים שנוכל להתאים אותם בקלות לאורח חיינו ולשינויים המתרחשים בהם ולא להפך; לייצר חלל על-זמני, שלא יהיה טרנדי אבל כן נכון ותמיד עכשווי, שאינו מושפע מאופנות חולפות. חלל נקי, שיוכל להתחדש ללא הרף באמצעות שינוי הרהיטים והאביזרים. החללים נשארים שנים רבות ועדיף ליצור אותם נקיים ופשוטים, שאינם דורשים שיפוץ בכל כמה שנים ומתחברים למהות החיים במקום.

מה הייחודיות שלך כאדריכלית ומה הסגנון שאת מזוהה איתו וכיצד הם באים לידי ביטוי בפרויקט?

הסגנון האהוב עליי הוא עכשווי, מודרניסטי ונקי, אך חף מקור ומניקור. אני חושבת שמה שמייחד את הנגיעות המודרניות הוא הרצון לא להתפשר או לחזור על צעדיי בכל פעם מחדש, אלא להתנסות בחומר ובצורניות ולהעניק אינטרפרטציות שונות בכל פעם מחדש. אני נוהגת לשלב מידי פעם צבעים נועזים ומעט הומור בעיצוב שלי - וכשאני מביטה על תוכנית גמורה בפעם הראשונה, אני מייד יודעת ומרגישה איך החלל יראה בסיומו 

משתתפים נוספים

רוצים לקחת חלק ב-BLUEPRINT?

ספרו לנו על פרויקט שעיצבתן או עיצבתם, והפרויקטים הנבחרים יתפרסמו במתחם.

לקוחות של פוג'יטסו?

בשליחת טופס ההצטרפות אני מאשר/ת את תקנון פרויקט BLUEPRINT במסגרתו יוכלו גלובס ושותפי הפרויקט ליצור עימי קשר. כמו כן, אני מאשר/ת העברת הפרטים שבטופס לפורום המנהל של הפרויקט. בנוסף, אני מאשר/ת קבלת מידע וחומר שיווקי ופרסומי מגלובס.