בשיתוף מקבוצת
צילום: אלעד גונן

צילום: אלעד גונן

בית פרטי בהשראת הג'ונגלים והגינות הייחודיות של סינגפור

בני זוג הייטקיסטים ביקשו לתכנן בית בהשראת טיוליהם למזרח הרחוק. המקום משרה תחושה תמידית של חופש וטבע באמצעות שילוב צמחיה בחלקי הבית. בחלל הציבורי תמצאו קיר מיוחד המדמה גזעי עץ גבוהים ובחדר הרחצה בסוויטת ההורים צמחיה המזכירה גפנים. אלמנט ייחודי, המורכב מ- 1,000 חתיכות של עלי זכוכית בגוונים שונים, יורד מתקרת הסלון ומדמה שלכת

29.12.2021
צילום: אינגה אבשלוםצילום: אינגה אבשלום
יפעת מנטש - סטודיו לתכנון ועיצוב פנים מגורי יוקרה

הסטודיו עובד בעיקר עם הסקטור הפרטי ומנהל שני סוגים של פרויקטים: הראשון תכנון ועיצוב פנים של בתים פרטיים משלב טרום היתר, או מגורי יוקרה שנרכשו מהקבלן על הנייר; הסוג השני, תכנון ועיצוב פנים של בתים פרטים ומגורי יוקרה שיש בהם צורך בשיפוץ מאסיבי. בכל שנה אנו מנהלות עשרות פרויקטים.

הפרויקט הנבחר שלי : מה היה הצורך של הלקוח , באילו אתגרים נתקלת במהלך העבודה וכיצד התגברת עליהם ?

בית פרטי שעבר שיפוץ מסיבי שיצר מהפך בחלל. הבית נרכש ע"י זוג צעיר עם ילדים ותוכנן בהשראת הטיולים של לקוחותיי לג'ונגלים ולגינות מרהיבות ומיוחדות בסינגפור. היות ובני הזוג בעלי חברות הייטק שעובדים שעות ארוכות מהבית, נדרשו פתרונות שייצרו אווירה של מרחב. הצורך הזה זוקק ליצירת בית המשרה תחושה תמידית של חופש וטבע. הקיר המיוחד שעיצבנו בחלל הציבורי מדמה גזעי עץ גבוהים ובתוכו משתלבת צמחיה מטפסת; המעקה המחבר בין הקומות תוכנן כשביל מתפתל וחופה באבן בגוון חמרה.

בחדר הרחצה בסוויטת ההורים, בחרנו בצמחיה המדמה גפנים על קורות עץ כדי להעניק תחושה של רחצה בטבע.

צילום: אלעד גונן
 צילום: אלעד גונן

אחד האתגרים שניצב בפנינו היה קירור חלל ציבורי כפול שכלל פתחי אור גדולים שדרכם חודרים חום וקור חיצוניים. על כן היה צורך במזגן חזק מאוד שמפזר את האוויר בצורה אחידה ומצד שני, למרות העוצמה שלו, יהיה שקט. זאת מאחר ובחללים גדולים יש הד וחשוב שהאקוסטיקה תהיה בהתאם. פתרנו זאת באמצעות שילוב של וילונות, צמחיה, ריהוט ואביזרים שסופגים את ההד ושומרים על אקוסטיקה נעימה.

אתגר נוסף היה מיקום מסך טלוויזיה בחלל בצורה אידיאלית שלא תפגע בעיצוב. לאחר חשיבה מעמיקה הוחלט לוותר על מסך סטנדרטי גדול ככל שיהיה - ולרכוש מקרן בגודל 150 אינץ', שמוסתר בצורה עיצובית אסתטית. הוא נפתח בזמן שימוש בלבד, מייצר חוויה קולנועית אקסקלוסיבית ושומר על מראה חלל נקי.

צילום: אלעד גונן
 צילום: אלעד גונן

מתוך הערכים של פוג'יטסו, איזה מהם בא לידי ביטוי בסגנון העיצובי וכיצד?

So clean. העיצוב של הבית מודרני, ייחודי, על זמני ונקי. בחרתי לשמור על מראה מאוד נקי ואסתטי שבא לידי ביטוי בהקפדה על הפריטים שבו - שילוב של תאורה, צמחיה ירוקה מעוצבת ועדינה, כמו גם חיפוי הקיר המיוחד שנראה, כאמור, כמו גזעים המדמים יער.

במטבח קיימת תקרה נמוכה, לכן החלטתי למקם את יחידות המזגן בתוך היחידות הגבוהות שבמקום, על מנת להימנע מהנמכה נוספת של התקרה. כך נוצר מראה נקי ומוקפד ולא קלסטרופובי.

צילום: אלעד גונן
 צילום: אלעד גונן

מה הייחודיות שלך כאדריכלית, מה הסגנון שאת מזוהה איתו וכיצד הם באים לידי ביטוי בפרויקט?

הייחודיות שלי היא בוורסטיליות. אני מזוהה עם סגנון מודרני על-זמני והופכת כל פרויקט שלי ליצירת אמנות שלא חוזרת על עצמה, היא ONE OF A KIND. זה בא לידי ביטוי בחיפויי קיר ייחודיים, נגרות אישית, תכנון גופי תאורה ופרטי אמנות שמשתלבים בצורה מדויקת בחלל.

כך למשל, בפרויקט הזה ספציפית עיצבתי אלמנט ייחודי שיורד מתקרת הסלון ומדמה שלכת. האלמנט מורכב מ- 1,000 חתיכות של עלי זכוכית בגוונים שונים; כשקרני השמש חודרות דרכו בשעות שונות של היום, הוא מייצר משחק מרהיב של אור וצל.

משתתפים נוספים

רוצים לקחת חלק ב-BLUEPRINT?

ספרו לנו על פרויקט שעיצבתן או עיצבתם, והפרויקטים הנבחרים יתפרסמו במתחם.

לקוחות של פוג'יטסו?

בשליחת טופס ההצטרפות אני מאשר/ת את תקנון פרויקט BLUEPRINT במסגרתו יוכלו גלובס ושותפי הפרויקט ליצור עימי קשר. כמו כן, אני מאשר/ת העברת הפרטים שבטופס לפורום המנהל של הפרויקט. בנוסף, אני מאשר/ת קבלת מידע וחומר שיווקי ופרסומי מגלובס.