ב־2005 יריב רכש דירה להשקעה, היום הוא עוזר לאחרים: "הממשלה סימנה אותנו כאשמים בעליית מחירי הנדל"ן"

יריב פז, תושב תל אביב, בן 50 • בזוגיות פלוס 3 ילדים • בעלי פז גרופ, חברה להשקעות נדל"ן • "עולם הנדל"ן פותח לכל אחד ואחת הזדמנויות חסרות תקדים להשקעה ולהגדלת ההון העצמי" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז

יריב פז, בעלי פז גרופ, חברה להשקעות נדל''ן / צילום: אייל פישמן
יריב פז, בעלי פז גרופ, חברה להשקעות נדל''ן / צילום: אייל פישמן

בתחילת שנות ה-2000 יריב פז עוד היה יזם מצליח בתחום הסלולר. חמש שנים לאחר מכן, למרות שהאתרים, העיתונים והחברים חשבו שזה צעד לא נכון, הוא החליט לקחת את ההון שצבר ולהשקיע אותו ברכישת דירה בפתח תקווה.

ככל שהזמן עבר, ההחלטה התבררה כנכונה. יריב ירד אל השטח וגילה את הפוטנציאל של עולם השקעות הנדל"ן, שהיה אז בתחילת דרכו. הוא החל לרכוש דירות במחירים נמוכים, לשפץ ובהמשך להשכיר אותן. לאחר זמן מה הוא החליט לשתף את הידע שצבר עם אנשים אחרים, והקים את פז גרופ, חברה שמלווה משקיעי נדל"ן.

"במהלך השנים הצלחנו לבנות אופרציה שיודעת להשיג משכנתאות זולות ולבחור מסלולים נכונים למשקיעים. אנחנו מנתחים את שוק הנדל"ן ויודעים להתמקד בשכונות, באזורים ואפילו בקומות, שיהפכו את העסקה לכדאית ביותר", הוא אומר. "בנוסף, אנחנו גם מעניקים למשקיעים ליווי משפטי ומסייעים להם לשפץ את הדירות, ולבסוף משכירים ומנהלים עבורם את הנכס".

יריב משתף כי האתגר המרכזי הוא היחס שמעניקה הממשלה למשקיעים. "בשנים האחרונות, לצערנו, הממשלה סימנה את משקיעי הנדל"ן כאשמים בעליית מחירי הנדל"ן. אנחנו עדים למספר חוקים ותקנות חדשות שנועדו להילחם בהם.

"גם בנק ישראל הורה על הקשחת תנאי המימון. אם בעבר המשקיעים היו יכולים להביא הון עצמי של 30% לרכישת דירה שנייה, היום הם צריכים להביא מכיסם 50%. מדובר באתגר לא פשוט, במיוחד כשמחירי הדירות נמצאים בעלייה מתמדת. הממשלה לדעתי עדיין שבויה בקונספציה מיושנת לפיה כל המשקיעים הם אנשים אמידים ובעלי ממון, שאין להם מה לעשות עם הכסף שצברו, ולכן הם משקיעים אותו בנדל"ן. אבל מה שהממשלה לא מבינה הוא שרוב משקיעי הנדל"ן הם הדור הצעיר, בני מעמד הביניים שמחפשים אפיקי השקעה לכספם".

עיקר הפעילות של פז גרופ בישראל נמצא בחיפה. "זיהינו שם פוטנציאל יוצא דופן, בגלל המחירים הנמוכים, התשואה המשתלמת, יחד עם אופציות תעסוקה רבות ותחבורה ציבורית מתקדמת. אך לצד היתרונות הרבים, מטרופולין חיפה עדיין נמצא הרחק מאחור לעומת מטרופולין תל אביב".

מדי שנה, פז גרופ מלווה מעל 100 משקיעים, שבממוצע קונים דירה בעלות של 800־900 אלף שקל. "אנחנו רואים גם ירידה משמעותית בממוצע הגילאים של המשקיעים. הדור הצעיר הבין שהוא חייב לקנות דירה אחרי השחרור כי המחירים מזנקים".

לסיכום, יריב משתף כי השאיפה שלהם היא להמשיך להוביל כמה שיותר אנשים להשגת הכנסות פאסיביות מעולם הנדל"ן. "אני באמת חושב שהעולם הזה פותח לכל אחד ואחת הזדמנויות חסרות תקדים להשקעה ולהגדלת ההון העצמי. מטרה נוספת שהצבנו לעצמנו היא להתרחב עוד יותר וללוות משקיעים גם באזורים נוספים בארה"ב ובישראל".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל atzmaim@globes.co.il