הלקוחות מצפים היום מחברות למעורבות חברתית, והן מפנימות אך מתלבטות: האם זה בזוי לתרום ואז ליחצ"ן את הפעולה? האם יש נוסחה מנצחת לשילוב בין התרומה להגדלת רווחים? והאם תרומת עסקים לקהילה יכולה להמשיך אם היא לא משתלמת כלכלית?
מסקר "המראה החברתית" של ישראל 2013 עולה, כי בפועל כמעט 70% מהעובדים שבארגונם יש פעילויות כאלה גם לוקחים בהן חלק ■ המומחים מדברים על שינוי ועל כך שהעובדים היום רוצים ארגון שהוא שחקן נשמה
לפני שאתם מתלהמים, קראו נא את קוד "מדד מעלה" בבורסה
גיליון הציונים החברתי של ממשלת ישראל: בלתי מספיק ■ השירותים לנכים קשים להבנה ■ הזיכוי במס הכנסה שלילי נמוך מדי ודברי ההסבר לא בערבית ■ שיעור המשפחות העניות בהן בני הזוג עובדים רק הולך ועולה
האם הרוב הנשי בתפקידי ניהול אחריות תאגידית נובע מהאופי הנשי שמתאים יותר לתפקיד, או כי הנהלות החברות עדיין מעדיפות שימלאו את הפוזיציה נשים שלא יתערבו בדומיננטיות הגברית? תלוי את מי שואלים
איש ההון סיכון ידין קאופמן הקים לפני עשור את קרן "תמורה", המאפשרת לחברות בראשית דרכן לתרום אופציות, שייפרעו כשיגיע האקזיט המיוחל ■ וזה עובד - עד היום הצליחה הקרן להשקיע 6.3 מיליון דולר שקיבלה ב-36 אקזיטים
במקום תרומה כללית לקהילה מבינים בעולם העסקי שבעידן החדש יש צורך באחריות חברתית אמיתית - העמקת המחויבות, הכנות והאכפתיות ■ איך זה עובד בעולם, ואיפה הכול התחיל? ■ סקירה מיוחדת
התרומה לקהילה של ארגונים ושל אנשי עסקים עוברת בשנים האחרונות שינויים מהותיים - ובכללם של אנשי העסקים עצמם ■ מה הם המאפיינים הבולטים של הפילנתרופ הישראלי, ומדוע אין סיכוי שנראה פה בקרוב פילנתרופים כמו וורן באפט וביל גייטס?
תרומה כספית היא אמנם הבסיס לפעילות של כל עמותה, אבל היא לא המענה לכל הצרכים שלה, לא אחת מפני שהכסף הנתרם בדרך-כלל אינו מספיק גם לקידום העמותה ולפעילותה
ג'רי גרינפילד מסביר בראיון ל"גלובס" מדוע הוא ושותפו בן כהן הכניסו את היד עמוק לכיס והוציאו ממנו 700 אלף דולר כדי לתרום למאבק של המוחים בוול סטריט
לצד אמצעי התקשורת המוכרים, פועלים בישראל מיזמים תקשורתיים שמנסים לספק לציבור זווית אחרת על האקטואליה ■ "הטלוויזיה החברתית", אחד המיזמים האלטרנטיביים הבולטים, מנסה לגרום לציבור להפוך לצרכן תקשורת ביקורתי
קמפיינים שמחנכים לצרכנות נבונה שתקטין את הוצאותינו הם כבר עניין שבשגרה ■ האם מדובר בדאגה כנה לצרכן - או בעוד דרך של החברות להגדיל הכנסות?
ד"ר ברוך שמעוני: "הלך הרוח של הטייקון יהיה 'נתתי כסף, והחברה הגיבה בכפיות טובה? מהיום אני נותן אך ורק למי שיכיר לי תודה, והמשמעות היא שאני פועל מעכשיו רק באופן ישיר ובלתי אמצעי ישירות מול הנזקקים, לא עוד דרך עמותות'"
פרופ' סופר בתחזית דמוגרפית קודרת בוועידת דיסקונט לעסקים: "הישובים הבדואים מתקרבים לת"א; הבעיה היא שרק כשהתקשורת תגלה את זה גם הממשלה תגלה את זה" ■ ד"ר שוקי אמרני: "לכל אחד צריכה להינתן הזכות לדיור ציבורי"
המעורבות היא מסימני התקופה. איך כדאי לתאגידים לקדם פרויקטים חברתיים?
אחריות תאגידיתהשקעותהשקעות ESGהשקעות IMPACTיזמות חברתיתכנס ESGמגזין הניהול של הרווארדניהולניהול וקריירהניהול ערכי