משרד התחבורה מנסה לקדם תיקון לחוק התעופה לפיו ישונה החוק בכמה סעיפים • הרשות להגנת הצרכן פנתה למשרדי המשפטים והתחבורה בטענה כי האיזון שמנסה הצעת החוק לייצר פועל לרעת הצרכנים
המשטרה והרשות להגנת הצרכן מדווחות על עלייה בדיווחים אודות אירועי הונאה שונים, כשהעיקרי שבהם הוא "עוקץ פיננסי" - הצעות להלוואה שרבים מאיתנו מקבלים בהודעות טקסט, כאשר מדובר בפעילות שנועדה לאיסוף פרטי חשבונות בנק של אזרחים ולקיחת כספים במרמה
הרשות להגנת הצרכן פונה לחברות התעופה הזרות הפועלות בישראל בדרישה להחזיר לצרכנים את עלויות הכרטיסים לטיסות שבוטלו • מנכ"ל אתר ALICE: "לא נוותר לאף חברת תעופה ונדאג שכל הכסף יחזור ללקוחות"
הרשות להגנת הצרכן לקחה את מגפת הקורונה כבסיס לחוסר וודאות באשר לסיבת האיחור (והיכולת לעמוד בחוק הטכנאים), היקפה ומשכה, המאפשר לקמעונאים המשלחים מזון חריגה מהזמנים הקבועים בחוק, זאת בשל העומסים הגדולים
על רקע בהלת הקורונה, הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן עושה סדר בעקבות מידע שגוי רב שמופץ ברשתות החברתיות בכל הנוגע לביטולי טיסות וחופשות • מתי מותר לבטל, האם מותר לגבות דמי ביטול, ומה קובע החוק לגבי אזרחים ותיקים?
ברשות להגנת הצרכן קידמו תחילה תיקון חקיקה להקלה על רשתות שמוכרות את כל המוצרים במחיר אחיד, אלא שמבדיקת הגורמים הרלוונטיים עולה כי אין בישראל ככל הנראה רשתות שפועלות במודל זה • כעת בוחנים ברשות הפצה של מסמך מדיניות אכיפה מקל
אמבולנט עוסקת במתן שירותי רפואה דחופה • לטענת הרשות, בשלב המכירה התגלו הפרות של החברה מול הצרכנים, בין היתר בכל הנוגע לתנאי ביטול העסקה או למסירת חוזה התקשרות המפרט את פרטי העסקה
לפי סקר שערכה הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, הישראלים לא מרוצים מהשירות שהם מקבלים, לא מרוצים מאי-היכולת להשוות מחירים, לא מרוצים מרמת התחרות ומהיכולת לעבור בין חברות באותו ענף
הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הודיעה לחברת ג'רוזלם פוסט על כוונתה להטיל עליה עיצום כספי של כ-400 אלף שקל • לטענת הרשות, ג'רוזלם פוסט הסתירה מלקוחותיה את תנאי הביטול של קורס אנגלית שרכשו באלפי שקלים
הרשות להגנת הצרכן טוענת כי חברת נאוקן, המשווקת את תוסף התזונה "ואלור הומאני", הטעתה את הצרכנים ע"י ייחוס סגולות רפואיות שאין להן תימוכין, כשפרסמה כי שימוש במוצר ישפר את מצבם הבריאותי של חולי סרטן
אל סלקום שתקבל 3.4 מיליון שקל חזרה, ואל פרטנר ופלאפון שיקבלו יחד כמיליון שקל - מצטרפת כעת גולן טלקום, שתקבל חזרה 612 אלף שקל ששילמה כקנס בטענה להפרת חוק הגנת הצרכן – כך לפי פסיקת בימ"ש השלום בת"א
הרשות להגנת הצרכן יוצאת במהלך ראשוני, במסגרתו היא מציעה לחברות ליישם מנגנון של רגולציה עצמאית בשיתוף-פעולה עם הרגולטור • בשלב זה התוכנית מיועדת לעוסקים בתחום התיירות בלבד
מדובר בעיצום כספי שהרשות השיתה על החברות בינואר 2017, בטענה כי הטעו את הצרכנים כשקראו להם להצטרף אליהן ולקבל שירותי סלולר דור 4 ללא תשלום • השופטת מתחה ביקורת על התנהלות הרשות בכל הנוגע לאיסוף הראיות והממצאים וקבעה כי יש לבטל את ההחלטה, אותה הגדירה כשגויה
הרשות להגנת הצרכן דיווחה היום על כוונה להטיל קנסות בהיקף של 2.6 מיליון שקל על 10 רשתות שהפרו את החוק שמחייב שקיפות מחירים, לאחר שמחיריהן לא שודרו לאתרי השוואת המחירים • מי שספגה את מספר ההפרות ואת הקנס הגבוהים ביותר היא רשת יינות ביתן, עם קנס בהיקף של כחצי מיליון שקל על 13 הפרות
הרשות להגנת הצרכן הודיעה ל-10 רשתות מזון בולטות כי יוטל עליהן קנס כולל של 2.6 מיליון שקל, בטענה כי הפרו את חוק המזון בסעיפים הנוגעים להצגת מחירים באינטרנט
התנגדות פוליטית לשינויים בחוק סימון המחירים? כבר יש ניסיון לקבוע עובדות בשטח • "גלובס" חושף את המהלכים, ההשקעות, האינטרסים והדילמות סביב חוק סימון המחירים • את מי בכלל משרתת הטכנולוגיה - את הרשתות או את הצרכנים, והאם היא תסייע בהפחתת יוקר המחיה?
אורנה ברביבאיהטעיית צרכניםהעלאת מחיריםחברות תעופהחוק הגנת הצרכןטיסותמשקאות קליםעיצום כספיקנסותשטראוס