בדיקת המועצה לצרכנות והתאחדות האיכרים מגלה פערי תיווך של עד 300% במחירי הירקות והפירות, כשרשתות המזון גוזרות לכיסיהן קופון שמן
גם מי שמתלונן על מחירי הירקות הגבוהים, מתקשה לוותר על סלט טרי ■ "גלובס" בודק איך אפשר לשלם פחות על ירקות, ומי גורף את הרווחים ממחיריהם הגבוהים ■ וגם: קונים ירקות אורגניים? בקרוב תוכלו לדעת שהם אכן כאלה
פער בלתי מוסבר של עד 40% בין מחירון מועצת הצמחים במשרד לבין מחירון של סוקר עצמאי ■ מגדלי הירקות: "רשתות השיווק מתערבות בתמחור"
בכל דירוגי המותגים המובילים בקמעונאות אין ייצוג למותגי פירות וירקות ■ המותג המוכר ביותר בתחום הוא תפוזי Jaffa, ואחריו פירות וירקות כרמל
זאת בשל מחסור עולמי שנוצר עקב האקלים החם בארגנטינה ■ היקף מכר השעועית היבשה ברשתות השיווק בישראל עמד אשתקד על 22.5 מיליון שקל
בדיקת "גלובס" מגלה כי המחירונים של מועצת הצמחים ומשרד החקלאות, שבודקים מדי יום את המחיר הסיטונאי של כל ירק ופרי ומהווים מחיר בסיס בשוק הפרטי - דומים מאוד ולעיתים זהים ■ סוחרים: המחירונים מוטים לטובת החקלאים
משרד החקלאות: עד מארס 2014 ייאסר שימוש בחומרי הדברה שהוגדרו מזיקים
ברוב מדינות ה-OECD נהוג מע"מ דיפרנציאלי על מוצרי מזון, ואם תונהג השיטה גם בישראל לגבי כלל מוצרי המזון, ייהנו מכך כל היצרנים והצרכנים ■ מס מירבי יושת על מוצרי מזון שייקבעו כמותרות או על מזון עתיר בסוכר, במלח ובשומן
שום חקלאי אורגני לא נתפס השנה מרסס את חלקותיו ברעלים
בחודשי הקיץ, כשהקישוא צעיר, מוצק ורענן, אפשר לאכול אותו חי ולהתענג על המרקם הנגיס שלו ■ הצדעה לירק ים תיכוני מובהק, שרק מחכה לפריצה הגדולה שלו
בבית-שאן, לשם השוואה, נמכר קילו עגבניות ב-49 אג' ■ איתן יוחננוף, ששלח את אשתו לקניות בסניף האולטרה-יקר ואף הביא חשבונית: "אני מוכר אפרסק ב-6.9 שקלים, 40% מהמחזור של שופרסל ומגה הוא במחירי שחיטה בסניפים שכונתיים"
זאת לפי שווי של 220 מיליון שקל ■ קרן KCPS מחזיקה ב-50% מהחברה ■ שווי החברה כיום גבוה פי שניים ויותר מהשווי לפיו רכשה הקרן את אחזקותיה בה
בעידן שבו מדברים כולם על יוקר המחיה, מפתיע לגלות קהל הולך וגדל המעדיף לשלם יותר על ירקות אורגניים ■ "גלובס" בודק אילו חוות חקלאיות מציעות לצרכנים משלוח אורגני עד הבית, מה מחיר התענוג ומה כדאי לבדוק מבעוד מועד
לכאורה, בסך-הכול תפוחי אדמה מעוכים בצלחת. אבל עובדה היא שגם טובי השפים שמחים להגיש פירה. עם קצת תשומת-לב ושילוב טעמים נכון, המחית הזאת יכולה להיות מעדן. ואין בה טיפת קמח!
דורון שטיין: העלאה סמלית ב-1% של המע"מ על התוצרת החקלאית לא תייקר את הסל של הלקוחות, וסביר שרשתות השיווק אף יעדיפו לספוג את הייקור בעצמן
העלאת מחיריםחקלאותחקלאיםיבואיוקר המחיהמחירי המזוןמכסמשרד החקלאותפירותתוצרת חקלאית