הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו • השכונות המובילות במספר פרויקטי תמ"א 38 מתמודדות עם תוספת של מאות דירות, אך בד"כ בלי תוספת מספקת של תשתיות • התוצאה: הפקקים בבוקר הולכים ומתארכים, והסדרי התחבורה הציבורית הקיימים לא יודעים לספק מענה • כתבה שנייה בסדרה
למעלה מ־130 ק"מ לכבישים חדשים, 500 ק"מ לנתיבי תח"צ ותקציב של 77 מיליארד שקל: גלובס מציג את התוכניות של משרדי התחבורה והאוצר לכבישי ישראל בעשור הקרוב • בין הניסיונות לשיפור התחבורה הציבורית והרחבות כבישים, מתעוררים גם לא מעט סימני שאלה • האם יש מי שיבצע את התוכניות הגדולות?
התוכנית להרחבת כביש 2 נועדה להוסיף נתיב לתחבורה הציבורית ובמקביל לפתח את היישוב ג'סר א־זרקא • על אף שהדרג המקצועי במשרדי הממשלה סבר שהיא בתעדוף גבוה, שר האוצר החליט לדחותה • ייתכן כי הסיבה נעוצה בפגיעה באדמות של המושב בית חנניה
הקו האדום של הרכבת הקלה מתוכנן להגיע עד למערב ראשון לציון, אך שרת התחבורה החליטה להסיט את מיליארד השקלים הייעודיים • וגם: האם הרכבת תחל לפעול בשבועות הקרובים?
עם כניסתה לתפקיד הצהירה מירי רגב על פרויקטים מרכזיים שתקדם במשרד התחבורה, בהם: מסילות רכבת לקריית שמונה ולאילת ורפורמת התעריפים • בפועל, התוכניות זכו לתקציב נמוך ויתקשו להתקדם משמעותית • מנגד, כבישי יהודה ושומרון זכו לעדיפות תקציבית מובהקת
למרות הצהרותיה של רגב עם כניסתה לתפקיד, משרדה התחייב לקדם את המטרו • רכבות לקריית שמונה ואילת תוקצבו רק לשלב תכנוני ב-200 מיליון שקל, נת"צים ימשיכו להיבנות ומס הגודש לא בוטל • ומה עלה בגורל השאטלים הימיים?
תקציב התחבורה שנחתם הערב כולל בין היתר תוכנית חומש בעלות 30 מיליארד שקל • חזונה של רגב לרכבות לקריית שמונה ולאילת זכה לתקצוב של 200 מיליון שקל בלבד • ומה ככל הנראה יישאר בחוץ?
בירושלים, בתל אביב, בהוד השרון ובמקומות אחרים מקדמים עכשיו סלילה של כבישים רחבים בתוך שכונות חדשות ומתחדשות • כך, ביד אחת רוצים להעביר יותר נוסעים לתחבורה ציבורית, וביד השנייה נותנים עדיפות לרכב הפרטי
נתוני האכיפה של משטרת ישראל בנת"צים מעידים על שחיקה: 5 שעות אכיפה ביום ו־400 דוחות בחודש • כשכך נראית האכיפה, פלא שגם האוטובוסים עומדים בפקק?
במימון תקציב הקמת הרכבת הקלה בעיר: בעיריית ירושלים מקדמים כביש בן ארבעה נתיבים לצד הרכבת הקלה, שיחצה את פארק המסילה • זו לא הפעם הראשונה שהתושבים מוחים נגד המיזם, שמקודם שוב אחרי שהוקפא בראשית שנות האלפיים
באופן מסורתי, בסמוך למועד הבחירות, העיריות ממהרות להקפיא פרויקטים כדי לא לעורר זעם בציבור • הפעם זו ת"א, בין הערים המובילות מבחינת פרויקטים תחבורתיים, שבלמה הקמת נתיב תחבורה ציבורית שעובר בגבול עם גבעתיים • הנימוק הרשמי: ריבוי פרויקטים באזור
שרת התחבורה החדשה־ישנה רוצה להרחיב את הכבישים הקיימים ולסלול דרכים חדשות במטרה להילחם בעומסי התנועה • רגב מתכוונת גם לבחון מחדש את כל התוכניות המקצועיות של משרד התחבורה, שאומנם הוכנו במשך שנים, אך נחתמו בזמן קודמתה בתפקיד
שרת התחבורה הודיעה על כוונתה לרכך את תנאי הנסיעה בנתיב פלוס שבכביש 1 • במשרד התחבורה טוענים כי מדובר בצעד מקצועי, אבל כך הם גם טענו כשהנתיב הוקם לפני פחות מחצי שנה, כשתנאי הנסיעה בו כללו יותר נוסעים
נאום מירי רגב בכניסתה לתפקיד שרת התחבורה מיפה את תוכניותה למשרד • בין היתר דיברה על התקציב המתקרב, ועל עתיד המטרו ואמרה: "כל עוד לא יהיה פתרון לחיבור מדינת ישראל מדן ועד אילת אני אתנגד להמשך קידום התוכנית"
משרד התחבורה הקצה 230 מיליון שקל לקידום זמינות הכביש החדש • התוכנית תאפשר הקמת שכונה נוספת במועצה המקומית הסמוכה לקיסריה • מרב מיכאלי: "חלק ממהלך אסטרטגי למיפוי הצרכים ביישובי החברה הערבית"
בזמן האימפריה הרומית ובימי הביניים נהגו בנתיב השמאלי של הכביש • נפוליאון העביר את כל מדינות האימפריה הצרפתית לנתיב הימני של הכביש, כמו בצרפת • היטלר חיקה את נפוליאון וכפה על כל המדינות הכבושות לנהוג בנתיב הימני • כ־160 מדינות נוהגות כיום בנתיב הימני, למעט בריטניה והקולוניות לשעבר שלה • האם באמת יש יתרון לנהיגה בצד הזה של הכביש?
כביש 1מירי רגבמשרד האוצרמשרד התחבורהנתיב תחבורה ציבוריתנתיבי איילוןפקקי תנועהתחבורהתחבורה ציבוריתתשתיות תחבורה