כדי לשפר את מערכת החינוך צריכים להתמקד בשיפור השכר של מורה מתחיל • אין צורך, ואין הצדקה, להוסיף לשכר של מורה עם 30 שנות ותק המרוויח כיום הרבה מעל הממוצע במשק
שר האוצר החליט על רפורמה ללא תיאום עם שרת החינוך • ארגוני המורים לא מוכנים לפשרות לפני שיקבלו העלאה • באוצר חותרים לקבוע סטנדרטים שיאפשרו גמישות ניהולית לקראת הסכמי השכר הבאים • וגם: אם יש מחסור במורים, למה הם מתקשים לקבל משרה מלאה?
בנוסף לשביתה, צפויה להתרחש הפגנה של המורים ברחבת מוזיאון תל אביב • השביתה מתנהלת בצל המו"מ על הסכם השכר של המורים עם משרד האוצר • גם חטיבות הביניים יצטרפו לשביתה
מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד הודיעה כי מחר יסתיימו הלימודים בכל הארץ בשעה 13:00, ותיערך הפגנה בתל אביב: "פקידי האוצר גוררים רגליים ומונעים חתימת הסכם שכר חדש והוגן" • שר האוצר: "שכר המורים יעלה, ולכן אנו מופתעים מהקמפיין האגרסיבי בתקשורת ומנקיטת הצעדים"
מערכת החינוך בישראל מעדיפה לקדם כוח אדם בינוני ולתקוע כעובדה מוגמרת מורים שהיו אמורים לפרוש מזמן לגמלאות • יש הרבה מה לעשות כדי למשוך צעירים ומוכשרים למערכת החינוך, סכסוכי עבודה זו לא הדרך
שר הולך ושרה באה, ומערכת החינוך ממשיכה להידרדר • נדרש שינו בסיסי במערכת החינוך שבמרכזו שיפור דרמטי באיכות המורים וברמת שכרם של המורים המתחילים
קיסטון התמודדה לבד על רכישת אגד, אבל הביאה איתה כשושבינה את קרן ההשתלמות של המורים והגננות • הקרן הייתה להוטה במיוחד להיכנס להשקעה באגד, ויו"ר הקרן אייל גבאי מסביר למה
בניגוד לטענות מטעות של ארגוני המורים, החוליים העיקריים של המערכת אינם השכר והמחסור במורים, אלא הקיבעון בתקציב ובניהול
מחקרים שנערכו לאחרונה הראו שהערכת הציבור את עבודת המורים עלתה בתקופת משבר הקורונה, אולם מעמד המורים לא השתפר • זהו ממצא מאכזב מאוד, אך הוא לא ישתנה אם שכר המורים והמורות לא יעלה
שכר המורים בישראל מנקודת מבט השוואתית בינלאומית הוא נמוך מאוד • המיקום בתחתית טבלת השכר מציב אתגר משמעותי למידת האפקטיביות של מדיניות הפיתוח של המדינה ובעיקר מהווה מכשול בהשגת החוסן הלאומי • הפתרון הוא לא להתנות את העלאת השכר בהישגים אלא להעלות את שכר כל המורים
ד"ר זאב דגני, מנהל הגימנסיה הרצליה, מודאג מאוד ממצבם של הילדים ("הריחוק החברתי עשה להם נזק נפשי בלתי הפיך"), ממצבם של המורים ("יש עכשיו בריחה גדולה של מחנכים") ומהבגרויות שמתנהלות כסדרן ("זה אחד האסונות הקשים של הפדגוגיה") • ראיון עם מנהל שלא מפחד להגיד בקול רם את מה שאנשי חינוך רבים חשים בשיא הגל החמישי של הקורונה
שינוי שיטת ההכשרה, תקצוב שכר המורים והפיכת מקצוע ההוראה לפרופסיה מוערכת צריכים להיות מונחים על שולחן הדיונים • הדברים ידועים למקבלי ההחלטות, אך נדרשות החלטות אמיצות
"ההבנות" בין הסתדרות המורים לממשלה חשפו את העובדה שעצם האיום בשביתה היה שגוי, כי מצד אחד לא הושגו שום התאמות משמעותיות מבחינת שמירה על ביטחון צוותי ההוראה, ומהצד השני תדמית המורים, הגם ככה חבוטה, שלא לומר שנואה, חטפה מכה נוספת
ארי שטיינברג אומנם לא סיים תיכון בעצמו, אבל פיתולי החיים ויפה בן דויד הביאו אותו להיות מנכ"ל מועדון ההטבות למורים אשמורת • בראיון ל-G הוא מספר על האקזיט שהחמיץ ברשת ההמבורגרים שהקים ("זאת לא הייתה אחת ההחלטות המבריקות שלי") • וגם - למה לדעתו אין לבן דויד ברירה אלא להיות כוחנית: "זו אסטרטגיה. לצערי הרב, במשרד האוצר מבינים רק כוח"
במתכונתו הנוכחית ארגון המורים דואג בראש ובראשונה לעצמו, כלומר פועל לשימור כוחו • שימור הכוח שלו עובר דרך ההכרה בנחיצות שלו, נחיצות שקיימת כל עוד מעמד המורה נמוך • במילים אחרות, עלייה במעמד המורה עומדת בניגוד לאינטרס הקיומי שלו. הגיע הזמן לשינוי
מערכת שלא מעוניינת בחקירה עצמית כדי לקדם למידה או לשם עדכון הידע הקיים והתאמתו לעולם המשתנה בו אנו חיים, נשארת במקרה הטוב מיושנת ובמקרה היותר מצער - דוגמטית ופרימיטיבית • בהתחשב במצבה הבעייתי של מערכת החינוך בישראל - חקירה, למידה והתפתחות צריכים להיות ראשונים במעלה מבחינת הארגון
אביגדור ליברמןבתי ספרהסתדרות המוריםיפה בן דוידמערכת החינוךמשרד האוצרמשרד החינוךנתון אחד ביוםשכרשכר במגזר הציבורי