מניתוח הנוסחה החדשה של המס הירוק עולה כי הנפגעים העיקריים יהיו כלי הרכב העממיים, שצפויים בקרוב להתייקר ■ אילו רכבים לא יושפעו, ואילו צפויים להיעלם מכבישי ישראל?
ניתוח "גלובס": אמות הספים רעדו בגלל "חוק רישוי הרכב" של משרד התחבורה, מאות אלפים יצאו לרחובות בציפייה לירידות מחירים ■ אמממ... לא קרה - ולא יקרה בקרוב
לעומת זאת, לא יורגש שינוי משמעותי במחיר של רכבי יוקרה ורכבי כביש שטח, שממילא מדורגים כיום בקבוצות הזיהום הגבוהות, ולפיכך הטבת המס כמעט אינה רלוונטית עבורם
שוק הרכב הישראלי רשם בחמשת החודשים הראשונים קצב צמיחה מהגבוהים בעולם ■ וגם: האם המיסוי הירוק הגיע לסוף הדרך?
"דוח ועדת המיסוי הירוק 3" שפורסם השבוע הוא אחד המסמכים הסביבתיים החשובים והיסודיים ביותר שראינו בשנים האחרונות ■ אלא שהססנות המדינה עתידה להביא לתוצאות זניחות בשוק התחבורה "הירוקה" של ישראל
בין המלצות ועדת "המיסוי הירוק 3": העלאת המס על הפחם והגז הטבעי שתוביל לעלייה בתעריף החשמל
הוועדה צפויה להודיע על הצבת הבלו על גז טבעי לתחבורה על כ-0.75 שקל עד 1 שקל לקילו
דוח הכנסות המדינה ממסים טוען כי "אין ממש בטענה שציבור הנהגים משלמים מס עודף"; אלא שנתוני האוצר סותרים זאת ■ איך זינקו הכנסות המדינה ממסי רכב מ-20 מיליארד שקל ל-37 מיליארד שקל בתוך עשור, ואת מי מסבסדים הנהגים?
34 מיליארד שקל - זה הסכום שגבתה מכם המדינה השנה במסים בשוק הרכב ■ פרט לקופת המדינה אין בסיפור הזה מנצחים. כולם יוצאים דפוקים. ואולי גם זה סוג של שוויון נוסח האוצר ■ דעה / דובי בן גדליהו
הוועדה הבין-משרדית לבחינת מדיניות מיסוי הדלק ("ועדת המיסוי הירוק 3") צפויה להמליץ בקרוב על הענקת שורה של תמריצים לקידום השימוש בגז טבעי לתחבורה ■ גורמים בענף האנרגיה: צעדים לא מספקים
פרשת המניפולציות בנתוני זיהום האוויר של רכבי פולקסווגן היא תמרור אזהרה לא רק לגישה הרופסת של האירופאים כלפי תעשיית הרכב אלא גם לרשות המסים הישראלית ■ האם יתגלה הבלוף של "המיסוי הירוק"?
כפל מס על שווי השימוש ברכב, המחירונים הפיקטיביים של היבואניםוהכשל במיסוי הירוק: שבועות ספורים לפני הבחירות ואף מועמד לא מרים את הכפפה החברתית ■ גם הפוליטיקאים שנהנים מרכב צמוד ישלמו על זה מכיסיהם
ערן יעקב בפאנל על מיסוי הרכב של ועידת "CARS 2015": יש לקבוע את המיסוי בהתאם לפרמטרים שמשקפים את העלויות החיצוניות של השימוש ברכב
הנתונים לשנת 2013 ומתייחסים למסי קנייה ומכס בלבד, לא כולל מע"מ ■ נהגי הליסינג "חורשים" את הכבישים עם 29 אלף ק"מ בשנה - פי 2 מבעלי מכוניות פרטיות ■ ומי מבעלי המכוניות הפרטיות נוסע הכי הרבה? ערבים מהצפון
אם לא יחולו שינויים של הרגע האחרון, ב-1 בינואר 2015 יעבור מיסוי הרכב הסביבתי בישראל להילוך אחורי ■ הטבות "המס הירוק" יפחתו, במקביל לעליית מחירי הרכב העממי, וכלי הרכב ההיברידיים יספגו מכה כפולה
שר האוצר יאיר לפיד הבטיח שלא להעלות מסים, אבל רשות המסים פרסמה נוסחה מעודכנת של המיסוי הירוק, שתקטין משמעותית את הטבת המס לכלי רכב בגודל קטן ובינוני החל מסוף השנה
טסלהיבוא רכבמכוניות היברידיותמכונית חשמליתמכירות כלי רכבמס קנייהמסיםמסירות רכבמשרד האוצרשוק הרכב