ראיונות כנים ומעוררי אמפתיה, הסטת האש מהסניף הישראלי לזה הגלובלי וקריאה לתמיכה במפעל • הזכיין הישראלי של בן אנד ג'ריס והקברניטים שלצדו התמודדו עם המשבר בצורה מרשימה למדי באופליין - אך לא ברשת • איך יוכל הזכיין הישראלי להפוך את המשבר להזדמנות עם כוכבית, ולמה גולדה הצליחו לעורר בעיקר אנטגוניזם?
בסלקום יכלו לבחור במגוון רחב של דרכים אחרות להביע הזדהות ולהעביר את המסר, אך הדרך שנבחרה בפועל ואשר התכתבה - בין אם בכוונה ובין אם לאו - עם שביתת המחאה במגזר הערבי עצמו, היא שיצרה את המשבר שהפך לחזות הכול
סדרה של שגיאות גרמו לסלקום לעלות על מוקש פוליטי בשדה שחברות אחרות צעדו בו בשלום • מומחים תוהים אם הייתה חשיבה מאחורי המהלך ולמה לא נשמע קולו של המנכ"ל גבאי אחרי שהפרשה התפוצצה • לפי הערכות, החברה לא תיפגע בטווח הארוך: "הישראלי לא זוכר לאורך זמן חרמות וגם לא מחוות"
התקלה בשירותי פרטנר TV גררה תגובות של לקוחות זועמים בדף הפייסבוק של החברה • בפרטנר, שמחקו חלק מהתגובות, טוענים כי המתחרים מנצלים את המצב • האם האופן שבו נוהל המשבר ישפיע על המותג?
מה שהתחיל כתקלה טכנית בשידורי הטלוויזיה של פרטנר TV, גלש מהר מאוד למשבר רשת שמונע ע"י לקוחות מתוסכלים בעלי הרבה זמן פנוי • לפרטנר הייתה האפשרות לנהל את המשבר אחרת
השבוע התבשרו לקוחות חברת הביטוח שירביט כי יש סיכוי יותר מסביר שהפרטים הרגישים שלהם נגנבו ע"י קבוצת האקרים • במקום שקיפות ומתן תחושת הגנה, המותג בחר בטקטיקה של הכלה והשקטה באירוע בעל פוטנציאל סיכון ללקוחות שלו
בחברה שעדיין לומדת ושחלקים נרחבים בה סבורים שאין מחילה, חשיפה כמו התחקיר שפורסם על העיתונאי-משורר-אמן היא משבר שדורש ניהול • אך האם צ'יקי ארד ניהל אותה נכון?
גיבוש תמונת מציאות מהימנה הוא הצעד הבסיסי ביותר בניהול משבר • שמירה על הקלפים קרובים לחזה ומשחק פוקר עם המציאות תוביל לניהול שגוי שמשלמים עליו מחיר כבד • מה לא הבינו הכדורגלנים לאחר שזכו לתמיכת אוהדי הקבוצה שלהם?
אריק, מנהל ייצור במפעל מכשור רפואי, חושש שעבודת הצוות נפגעת בגלל העבודה מרחוק • אבל הוא טועה: מחקרים מראים שאילוצים הם דווקא טריגר ליצירתיות
את ההחלטה לתת למכתב לדבר ולא להתראיין בעצמה, לא קיבלה פרופ' סדצקי לבד • לצורך ניהול התפטרותה ליווה אותה משרד יחסי הציבור בן חורין אלכסנדרוביץ' • גם פרופ' גרוטו נעזר ביח"צן כאשר עמד בלב משבר טדי שגיא • יועצי משברים מסבירים: יח"צ עצמי מיותר או צו הכרחי?
אירוע בלתי צפוי עלול לגרום לקונספציה הארגונית שלנו לקרוס. ארגון טוב נערך מראש ל"ברבורים שחורים" כאלו • איך עושים את זה? בואו נתחיל מהפקת לקחים בעקבות הקורונה
איך התדרדרה ישראל לפתחו של גל שני עם מאות נדבקים בקורונה מדי יום וציבור שאיבד אמון? • פרופ' ורדה ליברמן, מומחית בעלת שם עולמי לקבלת החלטות, חושבת שהאשם הוא בחוסר השקיפות: "בתנאים של שקיפות אפשר היה להודות במה שלא יודעים ולהסביר את השיקולים מאחורי ההנחיות"
אל תנסו להילחם באי הוודאות ובכאוס - זה נועד לכישלון • חברות קטנות כגדולות, שהיו מצוידות בגמישות - ניוד משאבים, קיצור תהליכים, זיהוי הזדמנויות - מינפו, גדלו ופרצו דרך דווקא בימי משבר
בין אם זו מנהלת שמעדיפה להשתיק תלונות על הטרדה מינית או נציג שירות שמעדיף יעדים ארגוניים על פני טובת הלקוח, הניסיון מלמד כי דווקא היעדר החשש משיימינג פוגע בחברה • "המשבריסט" מציע דרכים לזהות את פעמוני האזהרה ולזכור שלפעמים שיימינג הוא לא הבעיה אלא חלק מהפתרון
אתגר המנכ"לית: רונית אטד מנכ"לית מיקרוסופט ישראל, על ההתמודדות עם העברת העובדים לעבודה מהבית ועל הצורך הדחוף במתן תמיכה למשק שהוליד פתרונות דיגיטליים חדשניים • ויש גם המלצות
יש אנשים וארגונים שמצליחים יותר מאחרים להתמודד עם ימי משבר, ומפתחים חוסן • מהו המרכיב הסודי שלהם?
אבי גבאיהמשבריסטיוניליוורמנהליםמשברמשרד הבריאותניהול וקריירהעבודה בימי קורונהפייסבוקתקלות