קרן הריט רוכשת מחברת נשר את חלקה במתחם סמוך למפעל נשר, באזור התעשייה רמלה • המתחם, הכולל חמישה מבנים לוגיסטיים בשטח של כ-47 אלף מ"ר ותחנת דלק, מתפרש על פני שטח של 81 דונם
הוועדה המחוזית חיפה נתנה תוקף לתוכנית להקמת מתחם תעסוקה שיהיה משותף לשלושת הרשויות • התוכנית כוללת הסדרת רצועת נחל הקישון
הפורטפוליו של אמנון דותן • בן 75, נשיא המועדון המסחרי והתעשייתי
הוועדה המייעצת להיטלי סחר דנה היום בהמלצות להטיל היטל היצף על יבוא המלט מיוון ומטורקיה • נשיא איגוד לשכת המסחר: "קשה מאד ואף תמוה להבין כיצד משרד הכלכלה מוכן להנהיג מדיניות שתעלה מחירים במוצר כה חיוני כמו מלט"
בשוק ריכוזי, שנשלט בישראל ע"י חברה נשר, השתת היטל על יבוא מלט תפגע בצרכנים ובתחרות
נשיא התאחדות התעשיינים על ההחלטה להטיל היטל היצף על יבוא מלט מטורקיה ומיוון: "שלאף אחד לא יהיו אשליות - ביום שבו תחוסל תעשיית המלט הישראלית, יבואני המלט ירגישו חופשי וימהרו להעלות מחירים כאוות נפשם" • חברת סימנט איי.אס: "ברוש מנסה להלך אימים על שרי האוצר והכלכלה"
שר הכלכלה התייחס לראיון "גלובס" עם מנכ"ל נשר, משה קפלינסקי, ואמר כי "קפלינסקי מעדיף לנהל מונופול בלתי מעורער ושכולנו נשלם את המחיר. החגיגה נגמרה" • הראיון המלא יתפרסם באתר "גלובס" בסוף השבוע
משה קפלינסקי, מנכ"ל נשר ולשעבר סגן הרמטכ"ל, בראיון סוער על התעשייה הישראלית והמצב הביטחוני: "אם הייתי היום איראני שיושב בטהרן, הייתי מאוד-מאוד-מאוד מודאג מהיכולות של צה"ל" • הראיון המלא יתפרסם בגיליון החג של G ובאתר "גלובס" בסוף השבוע
הממונה על היטלי הסחר במשרד הכלכלה דוחה את מסירת המסקנות שעולות מהחקירה שהוא מקיים על התלונה אודות היצף בשוק המלט לסוף יולי הקרוב
דיון גורלי על העלאת הבלו על דלקים המשמשים את התעשייה ייערך ביום א' בוועדת הכספים ■ משרדי האוצר והגנת הסביבה תומכים; משרד הכלכלה מתנגד
האוצר מתכוון להעלות את הבלו על הפטקוק בשיעור ניכר, בטענה שמדובר בחומר מזהם וכן כדי להמריץ את תעשיית המלט המקומית לעבור להשתמש בגז טבעי במקום בפטקוק ■ לדברי יצרני המלט, הגז מחליף את המזוט ולא את הפטקוק בתהליך הייצור של המלט
הודיעה כי בכוונתה לסגור את המפעל ולפטר את 120 העובדים במקרה של עליית מס הבלו ■ עם זאת, בהסכם הקיבוצי שחל על העובדים קיים סעיף המבטיח את חזרתם לבעלים הקודמים, מפעלי נשר
קו המטרונית החדש יפעל מצומת יגור, דרך ציר בר יהודה בנשר ועד לשכונת הדר בחיפה ■ תדירות המטרונית תעמוד על 7.5 דקות בשעות השיא, וצפויים להשתמש בה יותר ממיליון נוסעים בשנה
דרך בר יהודה למרגלות הכרמל, שמוכרת כאוטוסטרדה מפויחת, משנה בימים אלה את פניה והופכת מאזור תעסוקה לרחוב הראשי של נשר, עם פרויקט מגורים חדש, תוכנית שימור ושיפור התחבורה הציבורית
שלומי פוגל, מבעלי מספנות ישראל המחזיקה בחברת המלט סימנט איי.אס, טוען כי "התלונה של מלט הר טוב נגד יבוא היא הסוואה מוחלטת של מהלך שנשר עומדת מאחוריו, כי לנשר יש אינטרס שיבוא המלט יוגבל" ■ מלט הר טוב: "טענות סתמיות"
תלונה של חברת מלט הר טוב על יבוא בהיצף נחקרת, לאחר שחברת נשר הודיעה כי אינה מתנגדת להליך ■ איגוד לשכות המסחר: "ההיטל יפגע בתחרות"
אקולוגיההמשרד להגנת הסביבהזיהום אווירזיהום סביבהטבעישראל כ"ץכלל תעשיותלן בלווטניקמלטמלט הר-טוב