נתוני סטורנקסט שהגיעו לידי "גלובס" מעידים על ירידה של 1.6% בקניות לחג ■ בכירים בענף: "אשר יגורנו בא לנו. כשמשק מתכווץ, כך זה נראה. יש קצת צמיחה, אבל היא לא אמיתית; היא בגז ובהיי-טק, אבל מזה עם ישראל לא יתפרנס"
לפי סטורנקסט, למרות הירידה החדה בצריכה הריאלית, המכירות הכספיות עלו אשתקד ב-6.3% והגיעו ל-7.54 מיליארד שקל ■ בשנת 2013 הוציא הצרכן הישראלי 1.78 מיליארד שקל על המותג המוביל בשוק - מרלבורו
סוגת השיקה את סדרת הפתיתים שלה לפני כחצי שנה, כתחרות לאסם ■ מכירות הקטגוריה כולה הסכמו אשתקד ב-72.6 מיליון שקל
לפי ניתוח של סטורנקסט, הצרכן הוציא אשתקד עשרות מיליוני שקלים על מוצרים חדשים שעלו על המדף
מכירות המזון והמשקאות ירדו בחודש שחלף ב-3.3%, מכירות האופנה ב-9.6% ומכירות טיפוח הבית והפרט ב-3.6% ■ מנכ"ל שופרסל: "השוק בנובמבר היה שוק מאוד מאוד חלש, ולא ברור מה קרה - בעיקר בשבועיים האחרונים"
טרה השיקה ביולי 2013 את סדרת הגבינות הצהובות ללא חומר משמר ■ בתקופה זו צמחו מכירות הקטגוריה כולה ב-5%, והגידול הכספי היה 11% בשל עליות מחיר
סטורנקסט: במחצית הראשונה של 2013, מכירות שוק המזון והמשקאות צמחו ב-3.2% ל-16.37 מיליארד שקל
המכירות הכספיות עלו במחצית הראשונה בעקבות עליית מחיר, אך המכירות הריאליות צנחו חדות: מכירות הגבינות המלוחות צנחו ב-7%, מכירות המעדנים ירדו ב-4%, ומכירות הגבינות הרכות ירדו ב-4.6% ■ ביוני ניכרת החרפה של המגמה
מאז ינואר 2012 התייקרו הסיגריות 3 פעמים - והמחיר עלה ב-5.5-6 שקלים לחפיסה ■ לפי סטורנקסט, ב-4 השבועות שלאחר עליית המס האחרונה נרשמה ירידה של כ-10% בהיקף מכירות הסיגריות ■ הנפגעת העיקרית: חברת דובק
סטורנקסט: בינואר-אפריל השנה עלו מכירות תנובה בשיעור של 4.8% ■ גל ההתייקרויות הביא לעלייה של 3% במכירות שוק מוצרי הצריכה השוטפת בישראל
כך עולה מנתוני סטורנקסט שהגיעו לידי "גלובס" ■ בעלי רשתות המזון מתריעים: "יש ירידה בצריכה, והיא רק תחמיר. לציבור מתחיל להיות קשה" ■ ירידה בצריכת מוצרי חלב: הנפגעת העיקרית היא חברת טרה, שרשמה ירידה של 9.7% במכירות
שוק החטיפים בישראל גלגל בשנת 2012 כ-928 מיליון שקל ■ פרינגלס, דובונים ודוריטוס רשמו עלייה דו-ספרתית במכירות; כיפלי נחלש
ב-2012 הוציא הצרכן הישראלי 7.58 מיליארד שקל על מוצרי חלב - רק כחצי אחוז יותר מאשר בשנה הקודמת ■ טרה, שנהנתה במשך 4 שנים מצמיחה, יורדת באופן חד במכירות ■ בכיר בענף: הרשתות לא מוכנות להוריד גרוש אחד מהרווחיות
שוק המזון והמשקאות צמח ב-2012 ב-1.7% והסתכם ב-32.8 מיליארד שקל
סטורנקסט: "דקים דקים" ו"שטוח'לה" בלמו את הצמיחה של אסם בשוק ■ מכירות קטגוריית ה"שטוחים" הצניחו ב-35% את מכירות הבייגלה הרגיל
טרה לא מצליחה לתפוס נתח שוק משמעותי בקטגוריית המעדנים, וכלל מכירותיה בקטגוריה צנחו ב-28% ■ מהלך הוזלת המילקי של שטראוס הוכיח את עצמו
FMCGהנפקה ראשונית לציבורחברות מזוןכלים חד פעמייםמוצרי צריכהמזוןמשקאותענף המזוןקמעונאותרשתות שיווק