כך לפי סטורנקסט ■ סל הקניות לפסח השנה היה זול יותר ב-5% מאשר הסל בפסח 2009 ■ חנויות הדיסקאונט צמחו על חשבון החנויות השכונתיות אך רשמו שחיקה ברווחיות ■ במגזר החרדי המכירות לחג ירדו ב-1.4%
סטורנקסט: למרות המבצעים, תנובה מאבדת נתחי שוק לטובת שטראוס ■ טרה שומרת על נתחי השוק שכבשה
המבצעים האגרסיביים הביאו לגידול בנתח השוק של טרה, שפגעה בתנובה בקטגוריות הליבה: חלב, גבינות לבנות וקוטג' ■ טרה נערכת לקרב ענקים בקטגוריית המעדנים מול שטראוס ובקטגוריית הגבינות הצהובות מול תנובה
במסגרת ההסכם תשתמש אסם בנתונים וניתוחים שמספקת סטורנקסט למעקב אחר מגמות בשוק מוצרי הצריכה
ברוב התחומים רמת המחירים היתה נמוכה אפילו מהשפל שנרשם בספטמבר 2009 בעקבות המבצעים האגרסיביים ברשתות בתקופת החגים
מותגי שטראוס שולטים ב-71.6% מקטגוריית מעדני החלב ■ מעדן שטראוס וקרלו של תנובה מדורגים במקום הרביעי והחמישי כמותגים הנמכרים ביותר
כך עולה מנתוני סטורנקסט המתייחסים לכלל שוק מוצרי הצריכה (FMCG) ■ קטגוריית מוצרי טיפוח הפרט והבית: חוגלה וסנו עולות, דיפלומט יורדת
בשיא המשבר הגיעה הירידה במכירות משקאות המותג לכ-25%-30% ■ סטורנקסט: הנתח הכספי של משקאות המותג ירד באותה תקופה מ-74% ל-69.5% ■ יפאורה-תבורי וטמפו המתחרות נהנו מהמשבר רק באופן חלקי
במשרדי הממונה על ההגבלים סברו כי אישור המיזוג משמעו מונופול מושלם, כיוון שסטורנקסט ונילסן הן המתחרות היחידות בתחום המידע הקמעונאי בישראל
מתחילת השנה נרשמה שחיקת מחיר ממוצעת של 2.5% בקטגוריה ■ אחרי שנים ללא תמיכה, א.ד.א שיווק תשקיע מיליון דולר בשיווק מותג הדגנים האמריקני POST
משיקה 2 סלטי חצילים חדשים, ואת בעקבות נתונים עדכניים של סטורנקסט על כך ששוק סלטי החצילים מגלגל 64 מיליון שקל בשנה
בניגוד להצהרות על יציאה מהמיתון, מכירות מוצרי הצריכה השוטפת המשיכו לרדת ברבעון השלישי ■ ירידות בולטות נרשמו במכירות השמן, החטיפים והחלב
למרות קצב מכירות של 565 מיליון שקל ומעבר לרווחיות - שיעורי הרווח שוליים ■ זוגלובק שומרת על כוחה בשוק מעדני הבשר, אך מאבדת את ההובלה במעדנים הארוזים ■ זוגלובק: "הנתונים אינם נכונים ואינם מדויקים"
זאת על חשבון רד בול ■ המותג XL ממשיך להוביל את השוק ומחזיק כמחצית מהנתח הכספי בקטגוריה כולה
חלק מהיצרנים מבקשים לנצל את אווירת היציאה מהמיתון ■ תנובה וטרה כבר העלו מחירים ■ מנכ"ל חברת מזון: "יצרנים ימצאו צידוק בעלייה במחירי הסחורות כדי להעלות מחירים וגם כדי לגשר על הפערים במכירות"
סטורנקסט: במחצית 2009 רשם המזון ירידה של כ-3% במכירות, וגם המשקאות ירדו בשיעור דומה ■ התחרות לא הביאה לירידה משמעותית במחיר כלל מוצרי המזון, והספקים הבינוניים התחזקו על חשבון הספקים הקטנים
FMCGהנפקה ראשונית לציבורחברות מזוןכלים חד פעמייםמוצרי צריכהמזוןמשקאותענף המזוןקמעונאותרשתות שיווק