עוד כביש ועוד מחלף לא יפתרו את בעיות התנועה. שיתוף תחבורתי בין הנוסעים לנהגים עשוי להביא לשינוי
מיסוי רכבים היה אמור לפתור את בעיית העומס בכבישים, אך הגורמים הסמויים משפיעים: הממשלה התמכרה להכנסות משוק הרכב, תחב"צ עובדת רק 5 וחצי ימים בשבוע וההשקעות במחלפים ורכבות מגיעות מאוחר מדי • עד שיימצא הפוליטיקאי שישלם את המחיר המלא שיגבה פתרון אמיתי, נמשיך לעמוד בפקקים
כך לדברי ראש מטה הדיור זאב ביילסקי בכנס שמאי המקרקעין באילת, שהסביר כי המצפן בתחום התחבורה עובר מכבישים למכוניות לתשתיות של תחבורה ציבורית
ארבעת הפרויקטים הגדולים בתחבורה צפויים להסתיים בשנת 2025, אבל גם זה לא יספיק • "אם לא ייפתחו פרויקטים נוספים באזורי העומס - זמן הנסיעה במכונית יגדל ב–50% בתוך חמש שנים”, מזהיר יו”ר האגודה הישראלית למחקר תחבורה • "גלובס" ממפה את הבעיות בתחום התחבורה, ובוחן האם הפיתרונות שמציעה המדינה יחלצו אותנו מישיבה ממושכת ברכב
נציגי משרד התחבורה בוועדות התכנון חייבים להתעקש על תחב"צ
הסטארט-אפ אקסיליון הופך רמזורים רגילים לחכמים, במטרה לצמצם את הפקקים ולתעדף תחבורה ציבורית • למרות פרויקטים עם הרכבת הקלה בירושלים והמטרונית בחיפה, הפריצה הגדולה בוששה לבוא • כעת זה עשוי להשתנות: החברה קיבלה לידיה את ניהול הרמזורים בשדרה החמישית בניו יורק • המטרות הבאות: וושינגטון ולאס וגאס
טליה כהן־וולף שעומדת בראש אחד הפרויקטים המורכבים בתחום התחבורה הציבורית בישראל, נחושה לשכנע שאל העתיד ניסע כולנו באוטובוס • "שינוי התפיסה הזו הוא האתגר הכי גדול שלנו"
אחד הנושאים החמים במערכת הבחירות הנוכחית לרשויות המקומיות הוא התחבורה הציבורית: כולם מבטיחים לנו את השמיים בשעה שאנחנו עומדים בפקקים • אמנם לא כל ההחלטות בנושאי תחבורה נמצאות בידי ראשי הערים, אבל הם כן יכולים לעשות שינוי משמעותי ביישובים שלהם - אם ירצו ויתעקשו, ואם התושבים ידרשו ויתעקשו
ווייז אומרת שהיא רוצה להושיב נוסעים במושבים הריקים במכוניות, ולהביא לצמצום מספר המכוניות על הכביש • השירות הושק לראשונה ב-2016, והוא זמין למשתמשים בישראל ובשש מדינות בארה"ב
כ-30 אלף רוכבים צפויים להשתתף בשישה מסלולים בשדרות העיר, נתיבי איילון ולאורך הטיילת בחוף הים, במסלול "סובב טורקי" שייערך בפעם העשירית • כבישים רבים יחסמו לסירוגין משעות הבוקר המוקדמות ועד הצהריים
מקבלי ההחלטות עסוקים בעיקר בקידום של מגה-פרויקטים בתחום התשתיות, ולא מצליחים להדביק את הפער בין סלילת כבישים לעלייה בכמות הרכבים החדשים • כתבי "גלובס" בתחזית לשנה הקרובה
ירושלים, נתניה, הרצליה, חיפה ונצרת עילית מקדמות תוכניות לבניית מערך רכבלים בשטחן • הסיבה הרשמית: הקלה על עומס התחבורה • המומחים מטילים ספק ביכולת של הרכבלים לספק פתרון תחבורתי יעיל, אך כשהבחירות באופק, אף אחד לא מקשיב להם
ישראל זכתה השנה לתואר המפוקפק "המדינה בעלת בעיית הפקקים החמורה ביותר מבין המדינות המפותחות" בדוחות שהגישו קרן המטבע הבינלאומית וארגון המדינות המפותחות • עדי חכמון (34) היא סגנית הממונה למשרדי התשתיות והיא מובילה את המאמץ לתקן את המחדל הזה • נערי האוצר מדברים / פרויקט מיוחד
עפ"י הדוח הדו-שנתי שפרסם הארגון בתחילת השנה, יש בישראל כמעט 2,800 כלי רכב על כל קילומטר כביש • בספרד, המדינה השנייה הכי צפופה, הנתון עומד על 1,300 כלי רכב לקילומטר, פחות ממחצית
עלות המימון הנמוכה מאפשרת לכאורה למדינה להשקיע סכומים גדולים מאוד בפתרונות תחבורתיים ולהפוך את ענף התשתיות והתחבורה לכדאי מאוד להשקעה • מהן הסיבות לכך שזה לא קורה, ומתי, אם בכלל, המצב הזה ישתנה?
כביש 1כבישיםמחדל הפקקיםמירי רגבמשרד התחבורהנתיב תחבורה ציבוריתנתיבי איילוןתחבורהתחבורה ציבוריתתשתיות תחבורה