הקהילה העסקית על הפרויקט
ניב סבר / צילום: כפיר זיו

ניב סבר

עו"ד, משנה למנכ"ל קבוצת אדלטק וסגן נשיא הקבוצה

ניב סבר / צילום: כפיר זיו
46, ת"א, נשוי + 2 חתולים

"החברה הישראלית יותר מכילה מהשלטון"

"לא הסתרתי מעולם דבר. זה תמיד היה ידוע", אומר עו"ד ניב סבר מחברת האנרגיה אדלטק. "אני לא זוכר שחשתי מראשית דרכי אפליה כתוצאה מזה, אבל אני לא חושב שהתחושה הסובייקטיבית של אפליה היא בהכרח אינדיקציה לקיומה או להיעדר קיומה של אפליה. זו טעות נפוצה לחשוב כך. מטבע הדברים וכשאני בוחן את הקריירה שלי עד היום, אני יכול להגיד שאני איש די חזק ודומיננטי ולכן אני מזמן פחות אירועים שבגינם אני אחוש באפליה, אבל זה לא אומר שהיא לא קיימת".

"אני חושב שבמידה רבה החברה הישראלית הרבה יותר מוכנה מקבלת ומכילה, ממה שהשלטון הנוכחי משקף". הבעיה בעמדת המדינה, לדבריו, "משתקפת בעובדה שעל כל פודיום רענן בחו"ל, ראש הממשלה שלנו וקברניטי המדינה מנסים לטעון עד כמה ישראל היא מדינה סובלנית שוויונית שמכבדת את זכויות האחר ומשתמשים בקהילה ההומו–לסבית כדוגמה". עם זאת מרגיש סביר, "כי אין באמת רצון אמיתי מצד המדינה להעניק זכויות לקהילת הלהט"בים".

"אני מאוד גאה בפירמת מ. פירון ושות' שבה הייתי שותף במשך שנים רבות, ומציגה את שיעור הנשים הגבוה ביותר הן כעורכות דין והן כשותפות במשרדי עורכי הדין בישראל. לצערי, מסיבות שאני לא יודע להסביר, אני לא יכול להעיד על אותה הצלחה בקשר לייצוג של גייז. לצערי אני חושב שהמצב הזה מאפיין את מרבית משרדי עוה"ד הגדולים".

עם זאת הוא מבהיר, שהוא "גאה במ. פירון, שלא פחד למנות אותי כמייצג של החברה המצרית בבוררות הגז, למרות שמינויי יכול היה ליצור מחלוקות".

מנחם שטאובר

הקהילה העסקית | כל הזכויות שמורות לגלובס 2018