הקהילה העסקית על הפרויקט
ערן שיף / צילום: כפיר זיו

ערן שיף

סגן נשיא לניהול פורטפוליו ב-Stratasys

ערן שיף / צילום: כפיר זיו
46, הרצליה ות"א, רווק + תאומות

"בראיון עבודה המנכ"ל התעקש לשאול על אשתי"

"היו לי חששות איך היציאה שלי מהארון תיתפש ומה יהיה איתי מבחינה מקצועית ומבחינה כלכלית", אומר ערן שיף מחברת הדפסות התלת־ממד Stratasys. "באותה תקופה היתה תחושה שאתה די לבד. שאין דמויות להסתכל עליהן ולומר 'וואלה, הוא עשה את זה'. אני חושב שזה שמנכ"ל אפל, טים קוק, יצא מהארון בגיל כל כך מאוחר רק מוכיח לך עד כמה בעולם העסקי להיות הומו היה נחשב למשהו לא מקובל. לקח זמן עד שחברות גדולות נתנו את המקום הזה והראו לעובדים שלהן שזה בסדר להיות להט"בים.

ההחלטה לצאת מהארון בעבודה הגיעה בעקבות התנדבותו של שיף בארגון חוש"ן, הפועל לחינוך ולשינוי ביחס לקהילה הגאה. "קלטתי פתאום שאני מדבר שם הרבה על מקום העבודה שלי בעוד שבעבודה שלי אני לא מדבר על זה. עבדתי אז בנייס ואירגנתי הרצאה בעבודה. אחרי שאספתי את כולם פתחתי בנאום על עצמי בתור מנהל, ושם שיתפתי. זה התקבל בהרבה אהבה וגם הפתעה. מצד אחד הפתיע אותי שזה מפתיע אנשים כי אני הייתי בטוח שזה משהו שקל לראות, אבל זה הגיע עם קבלה וחיבוקים. ממש האפי אנד".

שיף מספר שבמשך השנים, כשעבר ממקום עבודה למקום עבודה, הוא התנהל בצורה ברורה לגבי הנטייה המינית שלו. "אני זוכר למשל שהיה איזה ראיון עבודה שבו המנכ"ל שאל אותי לגבי בת זוג ואמרתי לו 'בן זוג'. הוא המשיך לשאול שוב ושוב על 'אשתי' עד שבסופו של דבר אמרתי לו 'בוא אני אעזור לך כי נראה לי שאתה תקוע על זה. אין אשתי'. בקיצור, אני לא נותן לדברים להתגלגל אלא בהזדמנות הראשונה שיש הזדמנות אני עונה תשובה מאוד ברורה שהיא היציאה מהארון באותו מקום".

שיף אומר שהוא מרגיש בשינוי ביחס כלפי הקהילה הלהט"בית לאורך השנים. "יש שיפור לאורך הזמן. אני זוכר שימוש במילה הומו כקללה ואני זוכר איזה מפקד בצבא שהיה מתייחס למחלקה כ'מצעד ההומואים' וזה כיווץ אותי פנימה.

"תמיד יהיו פה ושם מקומות קשים ואם תסתכל על חברות גדולות תראה לפעמים כמה קשה להם להתייחס לנושא הזה בצורה נונשלנטית אבל אני חושב שזה עניין של זמן עד שזה ישתנה. אם שואלים אותי איזו עצה אני כול לתת למישהו מהקהילה שנכנס כיום לשוק העבודה וחושש, אני אומר לו פשוט להיות אותנטי".

שחר סמוחה

הקהילה העסקית | כל הזכויות שמורות לגלובס 2018