הקהילה העסקית על הפרויקט
לאון אביגד וניצן פרי / צילום: כפיר זיו

לאון אביגד וניצן פרי

בעלי Brown Hotels

לאון אביגד וניצן פרי / צילום: כפיר זיו
46, ת"א (ליאון) | 42, ת"א (ניצן) | נשואים עם ילדה

"מי שלא מתאים לו - שלא יעשה איתנו עסקים"

"אני אוהב להיות גיי, זה מאפשר לי להיות צבעוני, להיות יצירתי, לא להיות מחויב לאף מסגרת", אומר ליאון אביגד, שמנהל את רשת המלונות בראון יחד עם בן זוגו ניצן פרי, "אני עושה מה שאני מרגיש עד הסוף בלי שאכפת לי מה יגידו.

"בהתחלה, שנות היציאה מהארון לא היו פשוטות. לא היה קל לגדול בהרגשה שאתה שונה. כנער הייתי מאוהב בבנות ולא ידעתי מה אני רוצה. אהבתי חברות שהיו לי אהבת נפש והיו יחסים עמוקים וכנים ואמיתיים, לא ידעתי להגדיר את עצמי. כשהכרתי את ניצן זה השתנה.

"אני תומך בגישה של גל אוחובסקי שאומרת שברגע שאתה יודע את זה, צא ורוץ עם זה. לא בקטע של לעשות אאוטינג בכוח אלא לדרבן אנשים לצאת מהארון. זה מטהר ומוריד מסכות וזה מאפשר לך להיות מי שאתה ולהתרכז במי שאתה. גם אם זה לוקח זמן יש חשיבות עצומה בלהיות אותנטיים. זה משחרר ומנקה ובעיקר מאפשר לך להתרכז בדברים אחרים בחיים".

"המורכבות שלי לא הייתה בגלל החברה והסביבה. אני חי בתל אביב והמשפחה שלי היא תומכת ומקבל. האישיו היה אני, זה היה הקטע שלי עם עצמי כי הבלבול נבע מזה שלא הבנתי איך יכול להיות שאני עדיין מאוהב במישהי. כשפגשתי את ניצן וכל השאלות נענו במקום, כל סימני השאלה נמחקו".

אצל פרי התמונה הייתה שונה מעט. "גדלתי בירושלים בתקופה של טרום דנה אינטרנשיונל, ואפילו שכבר היינו זוג בירושלים היינו זהירים בהחצנת הזוגיות. היינו זוג בארון מבחינת הסביבה הירושלמית. ב–20 שנה שאנחנו ביחד המדינה עשתה קפיצה עצומה בהכרה במעמד של הקהילה".

קשיים ומהמורות בקריירה לאור השתייכותם לקהילת הלהט"ב השניים לא ממש מכירים. נהפוך הוא, את הממשק לקריירה מתאר אביגד כזורם ופתוח.

"אני יושב בדירקטוריונים של ועדות אשראי של בנקים ודברים שהם נורא עמוסי טסטוסטרון וכולם יודעים שאני גיי. מעולם לא נתקלתי בבעיה, אבל בכל מקרה מי שלא מתאים לו - שלא יעשה איתי עסקים. אנחנו עושים עסקים ‘כשרים’ במובן הכי טוב של המילה. הכול ברור ופתוח והכול באווירה. אנחנו לא שוכרים נכס לפחות מ–25 שנה ואין סימני שאלה. כשאתה מישיר מבט ומשדר בטחון עצמי אין שאלה והכול בסדר".

"תעשיית התיירות היא מאוד גיי פרנדלי", אומר פרי. "הרבה מקהילה מועסקים בתעשייה הזו בכלל ובתוך מלונאות הבוטיק זה אפילו יותר רלוונטי כי זה מתקשר לעולם הלייף סטייל הסגנון והאסתטיקה, אלו עולמות שמייצרים ממשקים לקהילת הלהט"ב בצורה טבעית".

לצד המסר של אביגד לפרוץ החוצה עם האמת שלך מציע פרי גישה אופטימית הקוראת לחברי הקהילה הצעירים להסתכל על חצי הכוס המלאה. "הרבה מדברים על נושא המאבק בזכויות הקהילה והכרה בזכויות ואני אומר שצריך להסתכל בסיפוק והכרת תודה על פירות המאבק לאור העובדה שהמצב היום שונה לאין שיעור ממה שהוא היה בעבר. זה לא מובן מאליו וצריך להעריך את זה".

מיכל רז חיימוביץ'

הקהילה העסקית | כל הזכויות שמורות לגלובס 2018