הקהילה העסקית על הפרויקט
אסף גיל

אסף גיל

מנכ"ל ובעלים של "גיל הפקות" ו"גיל פורמטס"

אסף גיל
בן 55, ת"א, רווק + ילד

"הצלחתי לתת ביטוי ללהט"ביות בהפקות המיינסטרימיות שלי"

"הבנתי בגיל 16, ויצאתי מהארון, בפני משפחתי הקרובה, בגיל 19. בתקופה ההיא, אנחנו מדברים על 1981, זה היה הרבה פחות מקובל מהיום, ובאופן כללי אני חושב שליציאה שלי מהארון בגיל צעיר הייתה השפעה מאוד מכרעת על כל המשך החיים שלי, כי בגיל מאוד צעיר הבנתי שאני מעדיף לא לחיות בשקר מאשר לרצות מישהו.

"התגובות הראשוניות היו לא טובות. לא ברמה של 'נזרוק אותך מהבית', אבל ברמה של הלם וזעזוע ו’זה לא יכול להיות’. אני גם טוען שיציאה מהארון זה בעצם תהליך מתמשך, זה לא אקט אחד שאתה עושה ובזה נגמר הסיפור, ואני חושב שהשלמתי לחלוטין את היציאה שלי מהארון רק בגיל 34.

"אז, כשאני כבר מפיק פעיל, הפקתי תוכנית שנקראת ‘גאים להציג’, זה היה מגזין בנושא גייז, התוכנית הראשונה אי פעם בישראל שעסקה בזה. זה היה ב–1996 והיה אז מאוד חריג ולא מקובל, ובוודאי לא יכול היה לעלות למסך בשום ערוץ מיינסטרים. באותה תקופה השרה שולמית אלוני נתנה תמיכה לקהילות שונות שרצו לשדר תוכניות בערוץ הקהילתי בכבלים.

"התוכנית הזאת רצה בערך שנה ובשביל לקדם אותה הופעתי במעגל של דן שילון, וזה היה בעצם השלמת היציאה מהארון כי מי שלא ידע עד אז כבר לא היה יכול להתעלם אחרי הופעה בתוכנית כל כך פופולרית.

"באופן כללי אני חושב שהסיפור שלי אולי שונה משל הרבה אחרים כי גם יצאתי מהארון בגיל צעיר וגם מעולם לא הייתה לי בעיה עם זה. הייתי פעיל חברתי למען גייז מגיל יחסית צעיר, הייתי חבר בוועד המנהל של האגודה (של הקהילה) ואפילו הפקתי בשנתיים הראשונות את אירועי הגאווה. דווקא עם השנים מה שקרה זה שבגלל שהפעילות הטלוויזיונית שלי פרחה וצמחה אני התרתקתי מהפעילות הקהילתית.

"דבר נוסף שהקמתי ב–1998 זה מועדון הסרט הוורוד. זה היה אירוע חודשי בסינמטקים ברחבי הארץ שבו הוקרנו סרטי איכות שהייתי מביא מחו"ל בנושאים של הומואים או לסביות. זה היה טרום הנראות הגדולה של גייז בסדרות ובסרטים שבאו אחרי זה, ואני חושב שבמידה רבה זה עודד גם את הוט וגם את יס לעסוק בנושאים האלה כי ראו שיש לזה קהל.

"בערך משנת 2000 ואילך אני מאוד ממוקד בעשייה טלוויזיונית ולא בשום דבר קהילתי, למרות שאני שמח להגיד שהצלחתי גם לתת ביטוי כלשהו בהפקות המיינסטרימיות שאני עושה גם לנושא הזה.

למשל, מדינת ישראל הייתה המדינה הראשונה בעולם שבה השתתף זוג חד–מיני ב’רוקדים עם כוכבים’: גילי שם טוב שרקדה עם רקדנית. זה קרה לא בגלל שחיפשתי את זה בצורה אובססיבית אבל כן מאוד שמחתי שאפשר היה לשלב תכנים כאלה.

"כך קרה גם בבייבי בום ששילבנו אנשים מהקהילה וגם במאסטר שף שהיו שם מתמודדים גייז בולטים. אז מבחינה תוכנית איפה שהייתה לי אפשרות כן נתתי לנושא חשיפה.

"לגבי היחס אלי בתחום התקשורת, אני אף פעם לא חשתי אפליה או בעיה בתחום הזה ואני באמת מייחס את זה לתחום. זה עולם שגם יש בו הרבה גייז וגם מראש הוא אולי יותר סובלני וליברלי".

יונתן כיתאין

הקהילה העסקית | כל הזכויות שמורות לגלובס 2018