Creative Urban Explorer
לקסוס משיקה את ה-UX, קרוסאובר אורבני חדשני עבור מי שחיים במטרופולין ● בתהליך היצירה שלו הושקעה מחשבה רבה, שהתבטאה בעיצוב בטכניקות והשראה יפנית עם תשומת לב רבה לפרטים הקטנים
01.04.2019 | בועז קורפל

הכתבה בשיתוף Lexus

נהיגה במכוניות כבר מזמן איננה רק נסיעה מנקודה אחת לנקודה אחרת. העולם שמאחורי ההגה הפך לחווייתי עשיר בתוכן ומלא בריגושים. המכונית של ימינו אינה רק אמצעי תעבורתי, אלא יותר מכך. הנוכחות שלה מבטאת הרבה מעבר להיותה כלי רכב. הוכחה לכך תוכלו למצוא בלקסוס UX החדשה.

בתחילת העבודה על ה-UX, הציבה לקסוס היפנית אתגר חדש למעצבים ולמהנדסים שלה - לפתח ולייצר מכונית עירונית, חדשנית, בעיצוב ייחודי, שתתאים לאורח החיים במטרופולין המודרני. מי שהובילה את הפרויקט היא צ'יקה קאקו, מהנדסת בהכשרתה שהפכה לאישה הראשונה שקיבלה את תפקיד ראש צוות הפיתוח (המאוד משמעותי) של ה-UX.

תהליך יצירת ותכנון ה-UX דרש לימוד מעמיק וחיפוש אחר מוטיבים מיוחדים, וכך נולדה יצירה חדשה עבור לקסוס: רכב קרוסאובר בעל מראה מודרני אשר מבטא במדויק את הערכים של המותג, לרבות שימוש בחומרים בעלי איכות גבוהה כמו מתכות אצילות, עור וחומרי דיפון משובחים. כל זאת לצד טכניקת בנייה והרכבה ברמת דיוק בסטנדרט גבוה. תוסיפו לכך את המוטיבים הקלאסיים של לקסוס. אלה הלקוחים משפת העיצוב הכללית של כל דגמי המותג, כמו למשל הגריל הענק בחזית שדומה לשעון חול ופנסי החזית הצרים בעלי גופי תאורה בוהקים בצורת האות L, האות הראשונה בשם המותג.


כל התכונות הללו לרבות קווי רוחב מודגשים וזווית נמוכה יחסית של הרכב, לא ישאירו את מי שמביט ב-UX אדיש לנוכחותה ויותר מכך את מי שינהג בה. כמו כן, לבחירת שם הדגם יש משמעות וייעוד בליין הדגמים של החברה והיא מעידה על מקומו בחיינו - לקסוס UX כלומר - "אורבן קרוסאובר" (Urban ו-X-Over). רכב עירוני, כאמור, שמתאים בעיצובו ותפקודו לחיי היום יום של משפחות קטנות או צעירים שמתגוררים במטרופולין . כאלה שאורח חייהם הדינמי מתאפיין בנסיעות קצרות באופן יחסי ונחוץ להם כלי רכב חדיש ואופנתי שתפור למידותיהם.

קונספט אדריכלי מיוחד

בלקסוס החליטו כי רכב הפנאי האורבני הראשון שלהם צריך להתאים לסביבת המחייה שלו ועליו להיות מעוצב ובנוי בהשראת קונספט אדריכלות עירוני מיוחד. הבחירה הייתה באדריכלות היפנית המסורתית שנקראת "אנגאווה". התורה של אותה אדריכלות קובעת כי צריך להיות חיבור בין מה שקורה מחוץ למבנה לבין מה שקורה בתוכו. במקרה הזה "המבנה" הוא המכונית והמעצבים מצאו את הדרך להכניס את הסביבה החיצונית פנימה. הדבר התבצע באמצעות עיצוב החלונות ולוח השעונים בקווים ישרים וחדים, שמתמזגים דרך החלון הקדמי עם הקו האורבני של הבניינים בעיר.

אם חשקה נפשכם להתנתק דווקא מהעולם החיצון, גם לכך נתנו מעצבי הרכב מענה. אפקט השקט ששורר בתוך המכונית משאיר את רעשי הדרך והרחוב בחוץ. ההרגשה דומה לכניסה לחדר סגור שמותירה מאחור את השאון העירוני.

מעצבי הרכב לא הסתפקו בציוד הייצור המתקדם שקיים במפעלי החברה והעלו את רף העיבוד של משטחי המתכת מהם עשוי המעטה של המכונית. השותפים לפעילות זו היו מומחי "טאקומי" שמלאכתם היא טיפול ועיבוד משטחים והפיכתם לעדינים ומדויקים ברמת דיוק של מאית מילימטר. הפעולה הזו מעלה את איכות החיבור בין המשטחים עצמם לרמת אחידות טובה שמשיגה את תוצאת בידוד הרעשים.


את מראה חזית המכונית משלימים פנסי החזית הבוהקים בחתימת האור המחודדת והגריל הקדמי שנפרש ומשרה אפקט של רשת העשויה תכשיטים נוצצים. הגריל הקדמי אינו פרופורציונלי לגודל חזית הרכב, הדבר נעשה במכוון ליצירת אפקט רוחב ונוכחות. גם בזנב המכונית הושקעה מחשבה רבה בעיצוב על מנת שישלים את גוף הרכב ויעניק לו מראה ספורטיבי - יחד עם חתימת אור אדומה מתחת לכנפון, שמקורה בפנסים המעוצבים כסנפירים. אלו מפלחים את האוויר ליצירת אפקט נסיעה שקטה עד כמה שאפשר מבלי ליצור מערבולות אוויר ורעשי רוח. ולבסוף, כמו כל יצירת אמנות אורבנית העומדת על פודיום, גם הלקסוס UX ניצבת על חישוקי גלגלים מעוצבים שמשלימים את המראה הכללי של המכונית ומעניקים לה נוכחות.

חוויה בכמה מימדים

נסו להיזכר בפעם האחרונה בה ביקרתם במוזיאון או סקרתם יצירת אמנות עתיקה או מודרנית. אם מדובר בפסל או יצירה תלת מימדית אחרת, אזי שהסקירה הייתה מקיפה ואיפשרה לכם התרשמות מלאה מהפסל שראיתם. בלקסוס UX קיימים שני מימדים נוספים מעבר למראה החיצוני: הראשון הוא האפשרות להיכנס לתוך יצירת האמנות תרתי משמע, לחוות אותה מבפנים ולחוש בחיבור של האנגאווה - בין מה שקורה בחוץ למה שקורה בפנים. גם כאן הפליאו מעצבי המכונית ביצירת קו עיצובי זורם שמתחיל בדלת, עובר דרך הקונסולה המרכזית ומסתיים בדלת הנגדית. התחושה היא שהנוסעים נמצאים במקום שבנוי כיחידה אחת מוצקה. גם החלק האחורי מאפשר לנוסעים היושבים בו לחוות את החוויה. אם כי החלונות הצרים והמושחרים מאחור הופכים את הנסיעה במושב האחורי לחשאית.

ולבסוף, חייבים להזכיר את השימוש בחומרים יפניים מסורתיים בקונסולה הראשית, את משחקי האור והצל ואת תאורת האווירה המיוחדת בתוך הרכב. כל אלה משתלבים עם לוח שעונים דיגיטלי חכם ומערכת המולטימדיה ומכינים את הנוסעים למימד הבא - התנועה ברכב. מדובר בחוויה שהופכת נסיעה יומיומית לאירוע אחר.

לקסוס UX - כשיוקרה, עיצוב וטכנולוגיה נפגשים. לפרטים הקליקו כאן>>

כתבות נוספות:

כמה זמן לוקח לאדם להפוך למומחה בתחומו?

דנה קוחנסקי אברס, מנהלת חווית לקוח לקסוס/צילום: כדיה לוי
דנה קוחנסקי אברס, מנהלת חווית לקוח לקסוס/צילום: כדיה לוי

צפו: מה מיוחד בדגם ה-UX של לקסוס ואיך הוא קשור לאירועי יום האשה הבינלאומי?

הרשמו לניוזלטר ישראל 2048
נרשמת בהצלחה לניוזלטר