bonobos / צילום: שאטרסטוק

מנכ"ל קניוני עזריאלי ארנון תורן בחר ב-Bonobos

bonobos / צילום: שאטרסטוק
ארנון תורן, מנכ"ל קניוני עזריאלי, שואב השראה מ־Bonobos, שהצליח להפוך לאימפריה קמעונאית בזכות יצירת מודל עסקי המחבר בין אונליין ואופליין
21.07.2019 | ארנון תורן

מותג הביגוד Bonobos הבין מה הלקוחות שלו רוצים ומכך נולדה ההצלחה שלו. בזכות הבנה חזקה של קהל היעד, יצרה החברה מודל עסקי חדשני שמשלב בין העולם המקוון לבין חנויות פיזיות.

לפני מספר שנים הקימה החברה האמריקאית אתר אינטרנט עם מטרה אחת ברורה: להתאים ג'ינסים לגברים בצורה מושלמת. המודל העסקי הוא מהפכני ועם השנים השתכלל והפך לאימפריה. הלקוחות מודדים את הבגדים בחנויות שלא מחזיקות מלאי, מזמינים את המוצרים דרך החנויות הפיזיות ומקבלים את הפריטים לבית הלקוח תוך זמן קצר. כיום נחשבת החברה למותג ההלבשה האינטרנטי הגדול ביותר בארה"ב.

שניים ממנועי הצמיחה הגדולים ביותר של החברה הם משלוחים חינם ומדיניות החזרה ללא כל בעיה. כמו כן, השירות הטוב נתמך בסחורה איכותית של מכנסיים נוחים שמונחים היטב על הגוף בעלי גזרות קבועות שמאפשרות קנייה עתידית פשוטה ברשת. רכיב טוב להצלחה.

החנויות של Bonobos מתמקדות בחדשנות ובחוויית לקוח המכונה "חנויות הדרכה", שמציגות יתרונות של מוכרים אשר מתרכזים בשירות הלקוח בלי להתעסק בסחורה. החנויות מאפשרות ללקוחות למצוא את המידה הנכונה על-ידי מדידת דוגמאות של הדגמים, אך בפועל מזמינים בחנות באמצעות האתר והפריטים מגיעים עם משלוח הביתה. הרעיון הוא לקנות אך לא לצאת עם שקיות. חנויות פיזיות יכולות להוות תמריץ מכירתי עבור האינטרנט ואף לייצר נאמנות. כמו כן, בזכות החנויות הפיזיות החברה הצליחה להתרחב גם למכירת חולצות, חליפות, בגדי ים ועוד.

כיום אנו רואים חברות שבאות מהאונליין ומשלבות בין מכירות ברשת למכירות פיזיות. ישנם אנשים שאוהבים לגעת ולהרגיש את הבגדים, ומנגד המסחר המקוון הרגיל את האנשים לכך שהם לא חייבים לקבל את הסחורה מיד עם הרכישה. המודל של Bonobos משלב את שני העולמות וניתן להבין שקהל היעד מעדיף משלוח במקום לסחוב שקיות.

מודל כזה עוקף את החסם של הצרכנים שרוצים להרגיש פיזית את המוצרים. בעולם משתנה שבו מחפשים את החדשנות ואת הדבר הגדול הבא, מודל כזה יכול להתאים לכל קמעונאי. כמובן שלא נראה כבר מחר את החנויות מתנהגות באופן הזה, אבל יש בהחלט ממה לקבל השראה.
בעזריאלי אנו עוסקים רבות בשילוב בין הערוצים, מחברים בין מותגים שנמכרים אופליין ומוכרים אונליין, והפוך. בשנים האחרונות הקמנו אתר מתקדם וחדשני לקניות אונליין שמציע מוצרים במגוון רחב של עולמות. כמו כן, אנו מאפשרים לקמעונאים לשלב וליהנות מהעולם הפיזי בקניונים ומהעולם הווירטואלי באתרי אי־קומרס.

גם אנו מתמודדים עם השינויים הגלובליים, רצונות הצרכנים, וההעדפה ההולכת וגוברת לחדשנות וחיבור בין העולמות. אנו נמצאים בתהליך מתמיד של פיתוח החזון שלנו והתאמתו למתרחש בשוק הקמעונאי, ובתוך כך, אנו תמיד שמחים להתרשם מהצלחותיהם של אחרים.

כתבות נוספות:
PLT. מציעה פחות או יותר את מה שכולם מוכרים, אבל עושה זאת בדרכה / צילום: צילום מסך

Pretty Little Thing

דדי שוורצברג

ליווי'ס. קמפיינים ויראליים / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

שיא ג'ינס

תלמה בירו